Stensamlare?

Bukefalos 30 år!

Jag är väääldigt blå, men jag älskar eldkvarts! :love:
1000027583.webp

Köpte mig en påse sjösten och gjorde fint på balkongen, hittade den här roliga stenen!
(För övrigt var det mycket flinta osv)
Google lens säger allt från svamp till paranöt till fossil eller konkretion :rofl:
Jag tror mest på det sistnämnda.
Fin är den i alla fall!
IMG_2804.webp

Jag fick hem en mix av stenar för trumling idag, med bland annat agat, karneol, ametist, aventurin osv. Där fanns även två stenar som jag inte hittar i butikens lager på hemsidan och som visade sig vara sååå fina med färgskiftningar i rätt ljus och vinkel :love: Ser ut som labradorit i flashen men har även hört glimmerskiffer, vet någon mer säkert så hojta gärna :) Videos på godingarna finns på insta :D

Screenshot_20260901_005506_Instagram.webp

Jag tänkte ju bli medlem i den lokala geologiska föreningen men jag får nog lösa familjemedlemsskap så sambon kommer med också :D När han ligger ute på jobb går han runt och letar i makadamet när han får en ledig stund och tåget står stilla - och det finns visst en del kul där. Häromdagen kom han hem efter en jobbvecka och hade bland annat med sig den här godingen :love:

20260903_231313(1).webp

Tydligen ska det vara sekundära kopparmineraler som malakit och/eller azurit? :)

Jag tänkte ju bli medlem i den lokala geologiska föreningen men jag får nog lösa familjemedlemsskap så sambon kommer med också :D När han ligger ute på jobb går han runt och letar i makadamet när han får en ledig stund och tåget står stilla - och det finns visst en del kul där. Häromdagen kom han hem efter en jobbvecka och hade bland annat med sig den här godingen :love:

Visa bifogad fil 190499

Tydligen ska det vara sekundära kopparmineraler som malakit och/eller azurit? :)
Men så fin :love:

Eller hur! Man skulle bli lokförare och kolla makadamet vid alla stopp! :rofl:

Iiii, jag vann några geodes på Tradera!
Det ska bli så spännande! Har aldrig öppnat några förut.
Lade in en ”palmstone” på samma frakt, i rosenkvarts. Har tänkt på att köpa en sån.
Jag tycker så mycket om just rosenkvarts 🩷
Oh! Hoppas du får fina geoder, du får visa upp de sen! :D

Jag och sambon tog en roadtrip till stenbutiken i Dunker idag och wow! Det som sagt innan var rakt ingen överdrift!

Jag fick en massa kul med mig hem också. Fräckast är nog den här, hematit med bargskristall. Den bladiga hematiten är så jäkla fräck och det är så fascinerande att naturen skapat något sånt här! :love:

Screenshot_20260906_192448_Instagram.webp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka