R
Raderad medlem 6459
Sv: Sthlmare VARFÖR Ullared?
Jag gissar att många i den här tråden tycker att det är skillnad på shopping och shopping och att det därmed är mer OK att döda lite isbjörnar om man beter sig på det ena sättet men inte det andra. Som när åh så fint folk ska förklara varför de aldrig skulle kunna köpa saker från HM pga arbetsförhållandena i deras fabriker utan istället handlar från bra (dyra) designermärken - trots att många designermärken tillverkas i samma sorts sweatshops.
Jag blir bara glad om jag har fel! Det är bara att kommentarer i stil med denna
i mina ögon bara skriker förakt. Du kan inte ens kalla det varuhus utan det är minsann en lågprislada och ingenting annat
.
Så kanske det är. Jag tror bara inte att jag skulle få lika huggande svar om jag startade en tråd om hur gärna jag vill åka till Istanbul för att kunna gå i den stora basaren och bara njuta och titta och shoppa och vara. Och sen gå och äta en kycklingkebab från kebabstället mellan Hagia Sofia och Sultanahmet Camii. Fastän min miljöpåverkan en sån helg vore bedrövligt stor och jag egentligen gör samma saker som folk på Ullared: reser nånstans för att shoppa och äta och ha trevligt.Jag tror inte det handlar bara om klass, det handlar om något slags shoppingglädje, som är påtaglig för en del, och obefintlig för andra.
Jag gissar att många i den här tråden tycker att det är skillnad på shopping och shopping och att det därmed är mer OK att döda lite isbjörnar om man beter sig på det ena sättet men inte det andra. Som när åh så fint folk ska förklara varför de aldrig skulle kunna köpa saker från HM pga arbetsförhållandena i deras fabriker utan istället handlar från bra (dyra) designermärken - trots att många designermärken tillverkas i samma sorts sweatshops.
Jag blir bara glad om jag har fel! Det är bara att kommentarer i stil med denna
Att tillbringa dagen i enorm lågprislada på jakt efter en årsförbrukning av tvättmedel, tandborstar och schampo är ungefär så långt från ett semesternöje jag kan tänka mig.
i mina ögon bara skriker förakt. Du kan inte ens kalla det varuhus utan det är minsann en lågprislada och ingenting annat