Stickningstråd!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Stickningstråd!

Efter att ha tänkt på saken en stund tror jag att jag ska sticka ett par sådana tröjor till min syster att ha på de små syskonbarnen.:D

Nu har jag förstört kramasigjsälvtröjan genom att korta ärmarna. Nu får vi se om den passar. Han ska få den i present till helgen.

Härligt, jag undrar hur många halsdukar jag har :angel: Perfekt tidsfördriv framför tv´n :rofl:

Här är Indra i sin nya outfit.

PICT0106.jpg

Apropå stickning ni som är i stickartagen har ni nåt bra ställe man kan köpa garn... Mamma skall vara sjukskriven ett tag och funderar på att göra nåt, tex sticka till min systerdotter... Men hon var osäker på nåt ställe i Motala att köpa garn på, och mönster (ja akå, hon skall använda sig av mönster, jag tipsade om din tröja)...

kolla in stickamera.se där finns länkar till en massa affärer både på nätet och i olika städer. Tradera är ett annan bra inköpställe bara man har koll på priserna.

Tackar så mycket... har vidarbefodrat det hela, men så kom jag på att det kan gott min systerdotters mamma ordna själv förresten....;) ;) ;)

Tack till både dig och Sar!

Jag har faktiskt bara haft på mig dem ute en enda gång, det var mer ett frihandsexperiment än ett plagg.

Har en kompis som tycker att jag skulle ställa ut dem på Liljevalchs vårsalong, men så modig är jag inte;)

Här är Indra i sin nya outfit.

PICT0106.jpg

Oh, en sån underbar tröja på en helt fantastiskt underbar hund! :love:

Får jag fråga var din whippet kommer ifrån? Hur gammal är hon? Vad gör du med henne? Du får gärna pm:a. :banana: Jag är whippet-tokig sedan barnsben, men det har inte blivit någon ännu. Hade tänkt köpa en i sensomras/höstas, men sambon röstade för en mer trubbnosig sak så det blev en fransk bulldog i stället. Och som jag ångrar mig...vilka bekymmer vi hade, på alla sätt och vis. :crazy: Sen sålde jag henne och var helt knäckt över allt som har med hundar, uppfödare, säljare och hundfolk att göra. Inte förrän nu har jag börjat fundera i hundbanorna igen, men det kommer att dröja ett tag till. Men nästa hund blir definitivt en whippet! (ursäkta för OT).

Jag hade en tvåa i syslöjd när jag gick ut nian -83. Har kvar något eländigt jag försökte sticka då:crazy:

Sen bestämde jag mig för att lära mig sticka ordentligt och övade och övade. Testade garnkvaliteter och mönster, mitt eget handlag, och repade upp och repade upp. Är man riktigt envis går det tillslut!

*kl*

Någon som har en susning om hur lång en lagom lång halsduk ska vara xD Jag är snart inne på fjärde nystanet nu :rofl:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Kära Buke! Jag vill ha en vinterkjol för att slippa ha byxor på mig hela tiden. Vet inte riktigt vilken stil jag söker men när jag letar...
Svar
5
· Visningar
673
Senast: MJLee
·
Kropp & Själ Hjälp, min blåsa har börjat styra mitt liv. Skulle behöva råd/tips/delade erfarenheter, tack. Har alltid haft en relativt liten blåsa...
Svar
11
· Visningar
753
Senast: Glimra
·
R
Foder & Strö Jag har äntligen en analys på vårt grovfoder, och sitter därför och försöker räkna på hur vi ska fodra. Vi har en lite låg kvot (5) och...
Svar
12
· Visningar
892
Senast: Oknytt
·
R
Hundavel & Ras Jag tycker också att det låter som att en käck utställnings/sällskspsavlad labbe skulle kunna passa din vän bra :) Kanske att det går... 2
Svar
36
· Visningar
1 626
Senast: ildiko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka