Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Snurrfian verkar grunna lite. Snurrfian verkar ha siktet lite på CB? kommer ihåg att Niyama hade en liten notering om henne att hon skulle kunnat grundlura henne också?
Just nu känner jag att jag försöker titta över alla ytterligare en gång... Det är något som skaver någonstans men jag kan ta mig sjutton inte sätta fingret på vad... Zassoo känns så uppgivet förvirrad så jag har svårt att tro att det skulle vara en ulv som försöker luras, men det kan mycket väl vara så.
Mina funderingar på CB bygger ju en hel del på vad jag tror att fåret EmmaN gjorde, vilket kan vara helt fel. Och röstningen dag två, det skulle mycket väl kunna vara ett smart drag av lyan men det kan lika gärna vara så att CB är god.
Paddington höll som jag som ulv igår men idag känns det som om jag tänkte helt fel, speciellt när EmmaN visade sig vara får, men jag kanske hade rätt igår och helt enkelt har fel nu? JAG VET INTE :arghh:

Det jag funderar över är att om zassoo var ulv så borde hon insett att om jag blivit lynchad och visade mig vara god så skulle hon ha blivit ännu mer ifrågasatt idag (om det nu vore möjligt). Så jag ser inte riktigt vad hon som ulv skulle vinna på att utjämna mellan mig och fåret (under förutsättningen att lyan fattat vem fåret var). Hade det isf inte varit bättre å försöka skaffa sig alibi genom att rösta på EmmaN?
Kanske, men i stundens hetta tänker man inte alltid igenom allt. Jag kan ha helt fel, så om någon kommer med en bättre teori så kan jag ändra mig. Om du blivit lynchad och visat dig vara god så kan man alltid hävda att man försvarade sig själv.

Det som fångade mitt intresse var motiveringen, varför ens nämna varför man inte väljer en annan och sen hävda att man inte har sett vad som skett när det som skett är grunden till att ens överväga den andra.

Så att jag först får svar från Niyama som uppenbarligen var god att det borde bara kunna vara en ulv kvar, och att du skriver precis samma sak borde jag helt bortse ifrån? Och igår så ändrade jag röst eftersom jag trodde att det var Paddington som var en kvarvarande ulven, det kan visserligen vara två men det är som sagt flera som påstår att det bara borde vara en kvar. Alltså tyckte jag att det var bättre att få ut den som jag trodde var ensam ulv kvar än den som jag trodde var fåret. Nu hade jag helt fel och jag har fått tänka om en del.
Borde vara en ulv och räkna med en ulv är två helt olika saker.
Varför skyller du på Niyama för vad du skriver? Hade du skrivit det om du inte helt med?

Lobelia lägger en andraröst på Habina dag 1. Får röster på sig av Snurrfian och Niyama. Tror att en ulv försökt räddningsrösta dag 1, vilket stämde. Påstår att hon själv inte gjorde det.

Dag 2 lägger en tredjeröst på Gabby. Här skulle man kunna tänka sig en alibiröst i och med att Gabby redan var så pass misstänkt.

Dag 3 en andraröst på EmmaN. I scenariot att Lobelia är ulv verkar det dumt att rösta på fåret, men samtidigt så vet vi ju inte ens om lyan har uppfattat vem som faktiskt är fåret. Denna röst gör alltså inte att jag friskriver Lobelia.

Dag 4 har Lobelia varit på Snurrfian väldigt mycket angående frågan om det är en eller två ulvar kvar. Vet inte riktigt vad jag ska tro om den diskussionen. Röstar på mig.

Summa Lobelia: Ingen aning. Har svårt att säga varken bu eller bä angående Lobelias roll så jag får nog vackert hålla henne som neutral för tillfället om det inte kommer fram något mer.

Mitt problem är att jag har för många på avigsidan och jag behöver få ner antalet kandidater. Tyvärr sitter jag på mobilen i min kolonistuga (men förhoppningsvis snart en surfplatta om jag får igång wifi routern) så jag har lite svårt att skriva skriva/läsa/teoria. Är inte lika bekväm m mobilen som MatM tyvärr...

Så det är mest känslan av att Snurrfian inte har hjälp m teoriandet (funderade ett tag på fåret för henne, men det var ju fel) och sedan försöker jag väga för å nackdelar.

Hade en annan roll på Niyama, men käket gjorde att ett stort frågetecken rätades ut och nu vågar jag hålla Habina åt det godare hållet.
Dela telefonens internet?

Snurris förvirrar mig alltid...

Borde vara en ulv och räkna med en ulv är två helt olika saker.
Varför skyller du på Niyama för vad du skriver? Hade du skrivit det om du inte helt med?
? Jag frågar, Niyama svarar och jag frågar igen och då samma svar och så undrar du varför jag "skyller" på Niyama? Nu känns det som om du försöker hitta något som inte finns, du var ju själv med i samma diskussion och höll med om att det troligt bara var en ulv, skulle du inte har skrivit det om du inte trodde det? Eller sitter du med fakta och vet att jag har fel? Jag vet ärligt talat inte vart du vill komma i den här frågan, jag har förklarat och förklarat igen och försökt förklara på ett annat sätt för att du ska förstå vad jag menar men jag verkar inte nå fram.

Lobelia lägger en andraröst på Habina dag 1. Får röster på sig av Snurrfian och Niyama. Tror att en ulv försökt räddningsrösta dag 1, vilket stämde. Påstår att hon själv inte gjorde det.

Dag 2 lägger en tredjeröst på Gabby. Här skulle man kunna tänka sig en alibiröst i och med att Gabby redan var så pass misstänkt.

Dag 3 en andraröst på EmmaN. I scenariot att Lobelia är ulv verkar det dumt att rösta på fåret, men samtidigt så vet vi ju inte ens om lyan har uppfattat vem som faktiskt är fåret. Denna röst gör alltså inte att jag friskriver Lobelia.

Dag 4 har Lobelia varit på Snurrfian väldigt mycket angående frågan om det är en eller två ulvar kvar. Vet inte riktigt vad jag ska tro om den diskussionen. Röstar på mig.

Summa Lobelia: Ingen aning. Har svårt att säga varken bu eller bä angående Lobelias roll så jag får nog vackert hålla henne som neutral för tillfället om det inte kommer fram något mer.

Jag försöker alltid luska i spår, ibland avslöjar sig folk genom aggressiv utfrågning. Jag misstänker Snurris, det gör jag jämnt, men hon är inte mest misstänkt för stunden. Hennes slingrande svar och som att skylla på Niyama när det gäller antalet ulvar får mig att haja till.

Jag har blivit akutmamma åt en utstött kyckling, kan sitta vid datorn och ska se till att rösta men jag kommer inte kunna fokusera tillräckligt för att teoria och ha mig!

? Jag frågar, Niyama svarar och jag frågar igen och då samma svar och så undrar du varför jag "skyller" på Niyama? Nu känns det som om du försöker hitta något som inte finns, du var ju själv med i samma diskussion och höll med om att det troligt bara var en ulv, skulle du inte har skrivit det om du inte trodde det? Eller sitter du med fakta och vet att jag har fel? Jag vet ärligt talat inte vart du vill komma i den här frågan, jag har förklarat och förklarat igen och försökt förklara på ett annat sätt för att du ska förstå vad jag menar men jag verkar inte nå fram.
Det var inte ett dyft skumt i sig att skriva en ulv det skumma är när du trasslar till, förklaringarna och skyller på Niyama. ;).

Paddington håller jag för god just nu, har röstat ulv-ulv-får samt fick en röst på sig av fåret. Det tillsammans med att jag tycker att hon resonerat vettigt i övrigt gör att jag inte fokuserar på Paddington för tillfället. (Jag vet att jag röstade på henne igår men det var mer för att rädda mig själv än någonting annat - dumt kanske).

Habina tror jag också är god, även om det känns aningens mer osäkert. Där lutar jag mig mot första lynchen, där jag finner det ganska otroligt att Gabby skulle ha outat sig själv genom en räddningsröst för att rädda Klara om det stod mellan två ulvar.

Summa alla deltagare: Dentaku är min mest misstänkta, följt av Snurrfian. Lobelia ingen aning. Övriga lutar mot god.

Jag försöker alltid luska i spår, ibland avslöjar sig folk genom aggressiv utfrågning. Jag misstänker Snurris, det gör jag jämnt, men hon är inte mest misstänkt för stunden. Hennes slingrande svar och som att skylla på Niyama när det gäller antalet ulvar får mig att haja till.

Det är ju också en taktik.

Är det två ulvar så är Snurris högst aktuell för mig. Just nu snurrar gärna kring zassoo, dentaku och henne.
När det gäller mig så är det väldigt fel ute, men jag vet att vi brukar krocka lite så jag hoppas att du kan se bortom att du tycker att jag är snurrig.

Är det två ulvar så är Snurris högst aktuell för mig. Just nu snurrar gärna kring zassoo, dentaku och henne.
Jag har inte släppt CB heller.... och Q som en outsider men definitivt inte mest skum.

Är det någon som har mer än rösten på Klara DL och det allmänt teoriandet som bas för Qs godhet? Rösten där övertygar mig nästan, men inte riktigt.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 823
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 842
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #10
  • FÅRtråden
  • Guldfasanerna