Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Jag hänger med i dina tankar här Paddington men undrar över det fetade längst ner
Jag vet inte om man vågar anta något om hur lyan spelar egentligen?
Det var ju tex många som ansåg att det Gabby_Ossi gjorde var ett för tydligt räddningsförsök för att vara det, så har du något annat att gå på för att hålla Snurrfian som god så skulle det kännas lugnare.

Mitt problem är att jag har för många på avigsidan och jag behöver få ner antalet kandidater. Tyvärr sitter jag på mobilen i min kolonistuga (men förhoppningsvis snart en surfplatta om jag får igång wifi routern) så jag har lite svårt att skriva skriva/läsa/teoria. Är inte lika bekväm m mobilen som MatM tyvärr...

Så det är mest känslan av att Snurrfian inte har hjälp m teoriandet (funderade ett tag på fåret för henne, men det var ju fel) och sedan försöker jag väga för å nackdelar.

Hade en annan roll på Niyama, men käket gjorde att ett stort frågetecken rätades ut och nu vågar jag hålla Habina åt det godare hållet.

Jag har tittat igenom Emmas inlägg för att se om det fanns spår av att hon försökte visa sig för lyan där. Svårt att säga i och med att hon inte skrivit supermycket, men det finns ett långt teoriinlägg (#257) där man kanske skulle kunna hämta någonting. De jag reagerar på att hon skriver om (på så sätt att man skulle kunna tänka sig att hon försöker hinta om sin roll) där är Snurrfian och quarter4ever.

Q la dock andrarösten på ulven Klara första dagen, men å andra sidan behöver inte det säga varken bu eller bä. I övrigt har hon lagt ganska anonyma röster, en andraröst på Paddington och en andraröst på mig.

Snurrfians röststatistik är lite svår att få någonting ur, första dagen en uddaröst på Lobelia, missar röstning dag 2 och tredje dagen en fjärderöst på mig som hon sedan ändrar till en andraröst på Paddington.

Måste läsa mer och fundera.

Om vi börjar med Snurrfian då - det är inte det lättaste att försöka läsa ut något. Hyfsat många inlägg men det är många korta kommentarer.

Det här skrev fåret Emma om Snurrfian:
Snurrfian – har skrivit mycket om fåret och även röstat på Lobelia för att hon kan vara fåret för att hon lyfter upp det till ytan. Jag tycker dock att Snurrfian gjort precis detsamma. Kan det dölja sig ett får här kanske? Eller en ulv...

Det är ju inte helt solklart att det skulle vara en hint precis :p Men inte heller omöjligt.

Röststatistiken talar dock både för och emot en ond Snurrfian. Förstarösten är en uddaröst, väldigt anonym. Andra dagen missar hon tyvärr röstning vilket är olyckligt. Tredje dagen är väldigt intressant då hon först la en fjärderöst på mig - tänkte hon att det skulle bli ett fint drev att gömma sig i? Jag trodde också att det skulle bli drev men sen stannade det av. Kanske var alla så övertygade om att jag var fåret - även ulvarna? :crazy: Men som sagt, Snurrfian ändrade sedan röst till Paddington - något som sticker ut. Varför skulle hon som ond göra det? Det får jag inte riktigt ihop.

Sen quarter4ever (som jag alltid läser som quarter fever :p)

Andraröst på Klara dag 1 - skulle kunna tala för godhet men jag vågar inte sträcka mig så långt ändå.

Dag 2 misstänker hon inte Gabby speciellt mycket utan tror att det är mest troligt att Gabby helt enkelt fortsatte på de tankar hon uttryckt under dagen. Men Q ändrar sig senare under kvällen och börjar tycka att det är lite misstänkt trots allt. Väljer dock att följa Niyama och röstar på Paddington, en andraröst.

Dag 3 en andraröst på mig, påstår att hon misstänkt mig hela leken men röstar främst pga min kommentar om LenaH.

Det Emma skrev om Q var att hon "gärna vill tro att Q är god" - vilket var det jag reagerade på när jag gick igenom Emmas inlägg.

Summa summarum om Q: Det finns saker som talar både för och emot hennes ulvighet, vågar inte sätta Q åt endera hållet så jag håller Q som neutral tills vidare.

Korrigering, jag undrade varför du var så säker på att det är en ulv. Det kan rimligen bara en ulv veta.

Så här skrev du Snurris

Jag tror det är en ulv kvar men skulle aldrig utgå från det som du gör i diTT röstinlägg.
Så att jag först får svar från Niyama som uppenbarligen var god att det borde bara kunna vara en ulv kvar, och att du skriver precis samma sak borde jag helt bortse ifrån? Och igår så ändrade jag röst eftersom jag trodde att det var Paddington som var en kvarvarande ulven, det kan visserligen vara två men det är som sagt flera som påstår att det bara borde vara en kvar. Alltså tyckte jag att det var bättre att få ut den som jag trodde var ensam ulv kvar än den som jag trodde var fåret. Nu hade jag helt fel och jag har fått tänka om en del.

Jag gör en färgad för det tycker jag är bra att ha! :D
DL 1, 22:00

16:49 Habina röstar på _CorpseBride_
21.33 EmmaN röstar på Habina
21.35 Dentaku röstar på Snurrfian
21.43 Klara röstar på Quarter4Ever
21.49 LenaH röstar på Klara
21.50 Lobelia röstar på Habina
21.50 quarter4ever röstar på Klara
21.54 bollen__ röstar på Klara
21.55 _CorpseBride_ röstar på Habina
21:57 Habina ändrar röst till Klara
21:57 Snurrfian röstar på Lobelia
21:58 Niyama röstar på Lobelia
21:59 Paddington röstar på Gabbi_ossi
21:59 Gabby_Ossi röstar på Habina
22:00 Niyama ändrar röst till Klara
22:00 zassoo röstar på quarter4ever

DL 2
09:49 LenaH röstar på Gabby_Ossi
17:02 Corpse_Bride röstar på Gabby_Ossi
21:14 Niyama röstar pp Paddington
21:27 Dentaku röstar på _CorpseBride_
21:52 Lobelia röstar på Gabby_Ossi
21:55 Habina röstar på Lobelia
21:56 quarter4ever röstar på Paddington
21:58 Gabby_Ossi röstar på _CorpseBride_
21:59 Paddington röstar på Gabby_Ossi
21:59 zassoo röstar på _CorpseBride_
21:59 EmmaN röstar på Paddington

DL 3
13:48 _CorpseBride röstar på zassoo
14:40 quarter4ever röstar på zassoo
21:00 EmmaN röstar på zassoo
(21:26 Snurrfian röstar på zassoo)
21:29 Niyama röstar på Dentaku
21:40 Dentaku röstar på Paddington
21:45 Habina röstar på EmmaN
21:54 Snurrfian ändrar röst till Paddington
21:55 Lobelia röstar på EmmaN
21:56 Paddington röstar på EmmaN
22:00 zassoo röstar på Paddington

Dags att vara lite öppen i min funderingar..
I och m Niyama visade sig vara god så känner jag att jag kan släppa alla funderingar kring Habina. Jag funderade ett tag på om de lurade upp mig på läktaren men e vad som hände i Dl1 och framåt så släpper jag det.

Q4 hade jag som ni vet diskussion kring ängel/spion men hon var aldrig direkt misstänkt (röstade inte på henne som ni ser) däremot höll jag inte helt m henne. Hon har växt positivt i mina ögon och när hon fick tillbaka uppkoppling märktes det å jag har en positiv känsla.

Jag tror jag även lägger Lobelia åt sidan just nu eftersom jag ser vissa saker i röstningarna som gör att jag håller henne neutral.

Jag har haft en bra känsla om CB genom leken, men även om käket av Niyama rätade ut några frågetecken så gör det att jag måste rita om min karta och det jag trodde tidigare måste omvärderas.

Samma funderingar om snurrfian snurrar fortfarande i min skalle som i morse.

Det lämnar mig med en undring:
Vem var först av Zassoo och Dentaku?
Kollar man tillbaka på både Niyamas inlägg och flera av era andras så verkar de vara väldigt samstämmiga i teorierna men röstar lite olika. En av dem hade kunnat vara får, men nu när EmmaN hade den rollen undrar jag vem av dessa två dom följer den andre och varför...
Ser inte att två ulvar skulle göra det, så det känns lite för enkelt...
(obs sitter fortfarande på mobilen å kan inte fixa att kolla upp röststatistiken just nu)

Tack vare Snurris ;) fick jag koll på röststatistiken
Dl1 röstar Dentaku på Snurrfian och Zassoo på Q4
Dl2 röstar bägge på CB
Dl3 röstar bägge på mig.

@Paddington Jag sitter här och funderar och skulle verkligen fåret lägga en tredje röst på Zassoo om Zassoo skulle vara ulv? Jag har väldigt svårt att tro det, ulven måste väl vara viktigare än fåret?

Men nu slår det mig att Habina lägger första rösten i dl 1 på CB, och sen kommer EmmaN med en röst på Habina, kan det vara så att hon vill signalera till lyan genom att rösta på den som la första rösten på en ulv? Jag har försökt hitta något som skulle kunna vara en signal till lyan, även om @Niyama har påpekat att alla inte är lika tydliga som mig... :angel:

Men nu slår det mig att Habina lägger första rösten i dl 1 på CB, och sen kommer EmmaN med en röst på Habina, kan det vara så att hon vill signalera till lyan genom att rösta på den som la första rösten på en ulv? Jag har försökt hitta något som skulle kunna vara en signal till lyan, även om @Niyama har påpekat att alla inte är lika tydliga som mig... :angel:

I det här scenariot skulle alltså CB vara ulven?

Sen quarter4ever (som jag alltid läser som quarter fever :p)

Andraröst på Klara dag 1 - skulle kunna tala för godhet men jag vågar inte sträcka mig så långt ändå.

Dag 2 misstänker hon inte Gabby speciellt mycket utan tror att det är mest troligt att Gabby helt enkelt fortsatte på de tankar hon uttryckt under dagen. Men Q ändrar sig senare under kvällen och börjar tycka att det är lite misstänkt trots allt. Väljer dock att följa Niyama och röstar på Paddington, en andraröst.

Dag 3 en andraröst på mig, påstår att hon misstänkt mig hela leken men röstar främst pga min kommentar om LenaH.

Det Emma skrev om Q var att hon "gärna vill tro att Q är god" - vilket var det jag reagerade på när jag gick igenom Emmas inlägg.

Summa summarum om Q: Det finns saker som talar både för och emot hennes ulvighet, vågar inte sätta Q åt endera hållet så jag håller Q som neutral tills vidare.

Just ja, första lynchen röstade även Klara på Q dvs de röstade på varandra. Känns kanske lite magstarkt att två kollegor går ut direkt och röstar på varandra, eller? Jag tycker nog att det talar för Q:s godhet... Tror jag :crazy:

Jag tror att zassoo undvek att rösta på den hon trodde var det svarta fåret och att hon hoppades få ut paddis.
Lobelia röstar på zassoo

säkerhetsröstar , är förmodligen hemma i god tid före DL men med fint sommarväder så vet man aldrig.

Det jag funderar över är att om zassoo var ulv så borde hon insett att om jag blivit lynchad och visade mig vara god så skulle hon ha blivit ännu mer ifrågasatt idag (om det nu vore möjligt). Så jag ser inte riktigt vad hon som ulv skulle vinna på att utjämna mellan mig och fåret (under förutsättningen att lyan fattat vem fåret var). Hade det isf inte varit bättre å försöka skaffa sig alibi genom att rösta på EmmaN?

Ok inne efter att ha varit ute i stekande solen och försökt få lite fason på trädgården. Känns som jag håller på och rinner bort!

Jag undrar om det kan vara ett nytt heartstring-fall vad det gäller zassoo i denna leken?
Fast vad är oddsen på det?:p
Jag har läst igenom igen och jag har ju haft zassoo som min huvudmisstänkte igår, men noterar att Paddington och Snurrfian verkar grunna lite. Snurrfian verkar ha siktet lite på CB? kommer ihåg att Niyama hade en liten notering om henne att hon skulle kunnat grundlura henne också?
Behöver titta på det lite iaf.

Men det känns ändå lite sådär att det redan ligger två röster på zassoo men det är ändå där jag funderar på att lägga min röst för det är mycket som gör att det känns trolig att det är en luden figur.
Ska dock tänka och vrida på det lite, för att verkligen tänka igenom vart rösten hamnar!
Ibland har jag en förmåga till att fastna lite i de tankar jag haft under leken har jag märkt, så då är det iaf vettigt att fundera ett par varv till innan man bestämmer sig! Och idag har jag ju inget annat för mig så kan vara med ordentligt hoppas jag!
Nu måste jag fräscha till mig lite så ska det bli intressant att se vad som händer nu under kvällen.

Dentaku funderar mest om roller i början.
Dag 1 röstar på Snurrfian med svag teori, en uddaröst. Kan inte utläsa någon hint från fåret till Dentaku, det enda Emma skriver är att Dentaku "kommer med en del bra tankar".
Dag 2 förstaröst på CB. Velar här mellan CB och Gabby. Som ulv skulle det kunna vara taktik, misstänka ulven men inte tillräckligt för att lägga en röst där. Känns som att Dentaku egentligen hade mer misstankar mot Gabby... Räddningsförsök?
Dag 3 skriver att hon misstänker mig men vill inte rösta på mig - för att hon trodde att jag var fåret? Röstar istället på Paddington, en förstaröst och i det läget en uddaröst.

Dock funderar jag kring att Niyama käkades - hon hade ju Dentaku som sin mest misstänkta. Det skulle kunna vara taktik från lyan, fast samtidigt tycker jag inte att det brukar gå till så utan mer att spelare funderar kring det. Så jag vet inte riktigt.

Summa Dentaku: Misstänkt. Det är framför allt rösten dag 2 som jag tycker känns ulvig och jag undrar om inte Niyama var någonting på spåren. Även dag 3 om Dentaku (som alla andra) trodde jag var fåret och därför inte ville rösta på mig (om hon nu är ulv, vill säga). Det finns egentligen ingenting som jag tycker väger över åt andra hållet så för tillfället ser jag Dentaku som neutral mot ond.

Det jag funderar över är att om zassoo var ulv så borde hon insett att om jag blivit lynchad och visade mig vara god så skulle hon ha blivit ännu mer ifrågasatt idag (om det nu vore möjligt). Så jag ser inte riktigt vad hon som ulv skulle vinna på att utjämna mellan mig och fåret (under förutsättningen att lyan fattat vem fåret var). Hade det isf inte varit bättre å försöka skaffa sig alibi genom att rösta på EmmaN?
jo det var ju just det om lyan verkligen visste vem som var fåret? Jag blev då redigt förvånad! jag var verkligen mest inne på att det var zassoo jag. För om de inte visste det så är det genast ett annat scenario i det...

_CorpseBride_ lägger en tredjeröst på Habina dag 1. Hävdar att hon inte hann läsa längre än till sida 3 och således inte sett vad som hänt tidigare. Tar upp tråden att någon ulv kan ha försökt rädda Klara - vilket visade sig vara sant.
Dag 2 lägger CB andrarösten på Gabby, och i samma lynch röstar ulven Gabby på CB. Där tänker jag samma som Klara och Q - lite risky business för två kollegor? Speciellt när man redan förlorat Klara och Gabby låg risigt till. Det gör att jag håller CB mot god. CB misstänker Lobelia, men backar efter röstningen.
Dag 3 lägger första rösten på mig. Tycker att Dentaku känns smygande.
Dag 4 röstar på mig igen, verkar inte tro att jag kan vara så bortkollrad (joho då).

Summa CB: Tror på god. Trots att jag fått två röster därifrån ;) Det är framför allt röstningen dag 2 som jag lutar mig emot här.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 974
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 842
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka