Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Dentaku funderar mest om roller i början.
Dag 1 röstar på Snurrfian med svag teori, en uddaröst. Kan inte utläsa någon hint från fåret till Dentaku, det enda Emma skriver är att Dentaku "kommer med en del bra tankar".
Dag 2 förstaröst på CB. Velar här mellan CB och Gabby. Som ulv skulle det kunna vara taktik, misstänka ulven men inte tillräckligt för att lägga en röst där. Känns som att Dentaku egentligen hade mer misstankar mot Gabby... Räddningsförsök?
Dag 3 skriver att hon misstänker mig men vill inte rösta på mig - för att hon trodde att jag var fåret? Röstar istället på Paddington, en förstaröst och i det läget en uddaröst.

Dock funderar jag kring att Niyama käkades - hon hade ju Dentaku som sin mest misstänkta. Det skulle kunna vara taktik från lyan, fast samtidigt tycker jag inte att det brukar gå till så utan mer att spelare funderar kring det. Så jag vet inte riktigt.

Summa Dentaku: Misstänkt. Det är framför allt rösten dag 2 som jag tycker känns ulvig och jag undrar om inte Niyama var någonting på spåren. Även dag 3 om Dentaku (som alla andra) trodde jag var fåret och därför inte ville rösta på mig (om hon nu är ulv, vill säga). Det finns egentligen ingenting som jag tycker väger över åt andra hållet så för tillfället ser jag Dentaku som neutral mot ond.

Kan lika gärna rösta nu. Motivering i det citerade inlägget.

zassoo röstar på Dentaku

Förstår jag dig rätt? Du röstar på Dentaku för att du håller henne neutral mot ond?

Är det ingen du har som mer misstänkt?

Mer ond än neutral - jag har svårt att vara vansinnigt misstänksam mot folk. Fastna nu inte på ordval.

Om du läser alla inlägg jag gjort de senaste timmarna förstår du att Dentaku är högst på min misstankelista.

Jag har inte släppt CB heller.... och Q som en outsider men definitivt inte mest skum.

Är det någon som har mer än rösten på Klara DL och det allmänt teoriandet som bas för Qs godhet? Rösten där övertygar mig nästan, men inte riktigt.
du har verkligen alla tentaklar ute Lobelia, och det i sig tycker jag är sunt, men jag tror ju att det är bäst att goda samlar sina röster idag, det vore trevligt att få ut 4 onda på raken ( vart går gränsen för en hall-of-fame-status på det?) det kan ju också vara så att leken tar slut om vi lyckas hitta en sista ulv, och gör den inte det så vet vi ju att det finns en till, eller så lyckas vi lyncha en god idag och det blir ingen hall-of-fame status i det avseendet
Jag funderar lite över dig också, men vill ju gärna tro att du är god, fast har inte glömt hur du gjorde förra leken iofs....

zassoo har gjort en uppryckning tycker jag idag, hon känner väl av kniven mot strupen skulle jag tro.
Det trixiga är ju om det är en onds sista försök att verka god, eller om hon helt enkelt är god?
Det var ju på väg mot zassoo redan igår, hon har själv en fundering om det kan vara för att lyan misstänkte att hon var fåret, det kan ju vara så, men det vete sjutton ändå?

men samtidigt så verkar hon ju uppriktig i sina inlägg nu under kvällen? Fast det är klart, det skulle hon nog göra även om hon var ond:crazy:
Gah!!

du har verkligen alla tentaklar ute Lobelia, och det i sig tycker jag är sunt, men jag tror ju att det är bäst att goda samlar sina röster idag, det vore trevligt att få ut 4 onda på raken ( vart går gränsen för en hall-of-fame-status på det?) det kan ju också vara så att leken tar slut om vi lyckas hitta en sista ulv, och gör den inte det så vet vi ju att det finns en till, eller så lyckas vi lyncha en god idag och det blir ingen hall-of-fame status i det avseendet
Jag funderar lite över dig också, men vill ju gärna tro att du är god, fast har inte glömt hur du gjorde förra leken iofs....
Jag hänger gärna med på att samla rösterna.

Vad tycker du om Zassoo röst motivering. Jag får känslan att hon sitter med Dentaku i lyan och först skriver att "hon är nog inte misstänkt inlägg" och så lite senare så är Dentaku den har ut misstänkta.

Vad tycker du om Zassoo röst motivering. Jag får känslan att hon sitter med Dentaku i lyan och först skriver att "hon är nog inte misstänkt inlägg" och så lite senare så är Dentaku den har ut misstänkta.

Vänta här nu, när skrev jag att jag inte misstänkte Dentaku över huvud taget? :confused: Mig veterligen har jag inte skrivit så mycket om D alls, men så är det också först idag som jag verkligen har tagit mig tid att analysera varenda kvarvarande spelare.

vi är 8 kvar och max två ulvar vilket gör att

1 - jag tror inte att (om det är två ulvar kvar) bägge lagt första rösterna på Zassoo idag.
2 - Det gör att jag inte ser CB och Lobelia i lyan ihop. En av dem kanske men inte bägge.
3 - CB lägger andrarösten och Lobelia tredje rösten på Gabby, vilket ger mig ytterligare en anledning till att inte tro de är i lyan tillsammans.

3 - Zassoo och Dentaku har varit som tvillingar i leken med både diskussionerna och rösterna. Men om det är två ulvar kvar så tror jag inte att bägge två skulle vara så "lika" utan de borde vara längre ifrån varandra.

röstlista DL4 kl 22

13.59 _CorpseBride_ röstar på zassoo
Lobelia röstar på zassoo
21.21 zassoo röstar på Dentaku

zassoo 2
Dentaku 1

Tja jag har ju egentligen samma saker noterade på zassoo som _CB_har och jag undrar om det kan vara så att vi fått korn på en ulv, eller rent av två?
men så var det där å andra sidan också.. men jag tror nog min röst hamnar på zassoo idag, det är lite för många skumma grejer som är väldigt svåra att bortse ifrån.

Jag förstår hur du menar men jag gick igenom Dentakus inlägg och det finns inte mycket att gå på alls, hon har i princip inte skrivit några funderingar sen igår och då höll hon både Zassoo och EmmaN åt det godare hållet.

Vänta här nu, när skrev jag att jag inte misstänkte Dentaku över huvud taget? :confused: Mig veterligen har jag inte skrivit så mycket om D alls, men så är det också först idag som jag verkligen har tagit mig tid att analysera varenda kvarvarande spelare.
Du skriver om Dentaku på samma sätt som jag upplever att ulvar brukar göra om varandra för att sedan ta till det om det behövs. Det behöver inte vara så, men det är känslan jag får.

Tyvärr är jag inte alls säker på vem som är ulv, det är inget lysande klart tecken direkt.

jag har egentligen inte ändrat mina åsikter från igår vad det gäller Zassoo

Hur hon röstat och resonerat kring olika personer under leken ger för mig rejäla ringningar i ulvklockorna. Visst kan man tänka fel , men det är ganska många saker som ligger zassoo i fatet

_CorpseBride_ sammanställde det mycket bra i sitt röstinlägg

Jag hoppas att jag inte bara är insnöad nu utan gör rätt som står fast vid mina misstankar.

Zassoo har röstat på Q, mig, Paddan. Eftersom jag håller Paddan som god, tror att Q kan vara det också och vet min egen roll så känns det inte så bra.

Zassoos första röst på Q grundade sig på samma tankar som ulven Klaras, att Q var "för intresserad av ängeln". Zassoo menar dock på att hon inte ska ha hunnit läsa igenom allting. Hon backar sedan dagen efter angående sin röst, inte så konstigt eftersom hon gått på samma teori som en som visade sig vara ond. (
0clip_image002.png
)

Hon skriver sedan att hon tror att Habina och Gabby (som visade sig vara ulv) är goda. Hon skriver också att hon tycker att det är misstänkt att många hoppar på Gabby när det hänt andra saker (antar här att hon menar diskussionen mellan mig och Lobelia som hon sedan hoppar på). Just detta känns som att det kan ha varit ett försök att sprida misstankar åt ett annat håll än Gabbys. Hon koncentrerar sig sedan på min och Lobelias diskussion där jag granskat Lobelia.

Hon skriver sedan ett inlägg till Lobelia där hon själv förklarar hur jag har tänkt om hur ulvar ibland försöker att sprida misstankar åt olika håll. För att sedan rösta på mig med en lös teori om att jag granskat Lobelia. När det visat sig att Gabby är ond ifrågasätter hon Lenas godhet (Lena som sedan blir käkad och mycket riktigt visade sig vara god).

Jag skriver sedan att det skulle kunna finnas ulvar som röstat på mig och Paddan för att försöka rädda Gabby, vilket zassoo motsätter sig. Även när jag ifrågasätter Emmas (som visade sig vara får) försvarar zassoo den samma något och menar att Emma inte kunde vetat hur röstningen skulle slutat då hon la sin röst. Snurrfian skriver sedan att hon håller mig och Q åt det godare hållet pga min röst på Gabby, något som zassoo ifrågasätter. Hon röstar sedan på Paddan i ett försök att rädda sig själv och att Paddan skulle ha lagt alibiröster. Hon skriver i samma veva att hon tror att fåret Emma är god.

Så frågan är: kan zassoo vara såpass bortkollrad som god leken igenom? Jag är skeptisk.

Hon har alltså röstat med samma teori som en ulv (Klara), godförklarat både en ulv och ett får (Gabby och Emma) och ifrågasatt spelare som är goda (ex mig och Lena).

För mig är det för många frågetecken runt zassoo fortfarande och jag är fortfarande mest misstänksam mot henne. Likte igår måste jag snart iväg och jobba så jag hinner inte följa leken så mycket mer nu och måste lägga en röst.

_CorpseBride_ röstar på zassoo

Jag håller med om alltihop faktiskt, jag har egentligen inte något mer att tillägga än vad som redan angetts av _CorpseBride_

quarter4ever röstar på zassoo

för att hon verkar spela för ett annat lag än mig, hon har hållit flertalet som goda som visat sig vara onda, hon har argumenterat för att Gabby_Ossi inte borde ha försökt att räddningsrösta, och hon höll EmmaN som god när hon var fåret. Samt att jag upplever att hon försöker sprida misstankar lite här och där hela tiden, som hon gjorde med LenaH tex

Jag förstår hur du menar men jag gick igenom Dentakus inlägg och det finns inte mycket att gå på alls, hon har i princip inte skrivit några funderingar sen igår och då höll hon både Zassoo och EmmaN åt det godare hållet.
Jo jag vet, jag är förmodligen på zassoo just för att hon skriver mer. Det känns som de håller varandra om ryggen, men lite lagom.

Nu måste jag lägga ifrån mig kycklingen; igår skrev jag väl snarare att jag ville granska både zassoo och EmmaN? Framför allt zassoo vet jag att jag velade om huruvida jag skulle rösta på.

Röstlista DL4 kl 22

13.59 _CorpseBride_ röstar på zassoo
14.36 Lobelia röstar på zassoo
21.21 zassoo röstar på Dentaku
21.45 quarter4ever röstar på zassoo

zassoo 3
Dentaku 1

hm är det för att du inte behövt det innan eftersom du har facit, kanske?

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 842
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka