Stockholms Hundmässa

Jag blir så förvirrad. Måste jag köpa biljett för Person+Hund för lördagen då vi ska stå i monter och gå rasparad? Jag har verkligen noll koll på sånt här.

Och måste jag köpa egen biljett för mig själv på söndagen då jag ska tävla? Jag antar att Tinja inte behöver en egen biljett då, hon ska ju tävla, är anmäld och betald? :confused:

Jag är inte speciellt klipsk när det kommer till sånt här. Och inte hittar jag någon tydlig information någonstans.
Kommer det inte info i PM till tävlingen? Har för mig att det förra året var så att man inte behövde betala något extra när man skulle tävla utan att typ PM el liknande var ingångsbiljett?
Vi får biljetter av rasklubben om vi står i monter så kan tyvärr inte svara på det.
Men de var ganska snabba på att svara på fb när jag hade frågor!
 
Jag blir så förvirrad. Måste jag köpa biljett för Person+Hund för lördagen då vi ska stå i monter och gå rasparad? Jag har verkligen noll koll på sånt här.

Och måste jag köpa egen biljett för mig själv på söndagen då jag ska tävla? Jag antar att Tinja inte behöver en egen biljett då, hon ska ju tävla, är anmäld och betald? :confused:

Jag är inte speciellt klipsk när det kommer till sånt här. Och inte hittar jag någon tydlig information någonstans.
Din rasklubb får ett visst antal biljetter för de som ska stå i monter/gå rasparad. Min rasklubb tar hjälp av fler monterpersonal än de får biljetter till och köper då fler och står för den kostnaden.

Tidigare år har de som ska tävla fått inträde utskickat med PM. Behöver ju dock inte vara så i år. Men det ska arrangörerna till tävlingen kunna svara på.
 
Jag blir så förvirrad. Måste jag köpa biljett för Person+Hund för lördagen då vi ska stå i monter och gå rasparad? Jag har verkligen noll koll på sånt här.

Och måste jag köpa egen biljett för mig själv på söndagen då jag ska tävla? Jag antar att Tinja inte behöver en egen biljett då, hon ska ju tävla, är anmäld och betald? :confused:

Jag är inte speciellt klipsk när det kommer till sånt här. Och inte hittar jag någon tydlig information någonstans.
Ska du stå i montern utan att tävla/ställa ut så ska rasklubben fixa monterbiljett åt din hund - hojta till dom :)
Ska du tävla och betalt för det så ska du givetvis inte betala mer inträde än du redan gjort för den dagen.
 
Jag blir så förvirrad. Måste jag köpa biljett för Person+Hund för lördagen då vi ska stå i monter och gå rasparad? Jag har verkligen noll koll på sånt här.

Och måste jag köpa egen biljett för mig själv på söndagen då jag ska tävla? Jag antar att Tinja inte behöver en egen biljett då, hon ska ju tävla, är anmäld och betald? :confused:

Jag är inte speciellt klipsk när det kommer till sånt här. Och inte hittar jag någon tydlig information någonstans.
https://www.skk.se/sv/stockholmhundmassa/for-utstallare-tavlande/information-till-alla-tavlande/ Här står en hel del information, på söndagen behöver du inte biljett, till lördagen skulle jag kolla med rasklubben och lösa det den vägen. Jag har svårt att tro att du ska behöva betala för att hjälpa till. ;)
Det står även att nummerlappen gäller som entré även den dag du inte tävlar, så det borde inte vara något problem! :D
 
Jag blir så förvirrad. Måste jag köpa biljett för Person+Hund för lördagen då vi ska stå i monter och gå rasparad? Jag har verkligen noll koll på sånt här.

Och måste jag köpa egen biljett för mig själv på söndagen då jag ska tävla? Jag antar att Tinja inte behöver en egen biljett då, hon ska ju tävla, är anmäld och betald? :confused:

Jag är inte speciellt klipsk när det kommer till sånt här. Och inte hittar jag någon tydlig information någonstans.

Rasklubben brukar stå för biljett i monter (iaf gör våran det) och ska du tävla behöver du inte betala inträde.
 
gaia_xilla_171204.jpg

Jag ska ställa ut mina två chowtikar söndagen 9 december. Sist jag ställde ut där var 2016 och då blev tiken till vänster i bilden BIR, vilket var första gången en korthårig chow chow blev BIR på den utställningen (hårlagen tävlar alltså tillsammans på utställning).
 
Nu ligger PM ute och för första gången (som jag sett) så finns även utlagt hur många som går i varje klass.
Och bläääää, heelern ska in redan kl 9, så vi måste åka supertidigt.....:arghh:
 
Samma med pembroke. Hur dags bör man vara där om klassen startar kl 9? Jag antar att juniorhanarna går först? Det blir vår första riktiga utställning och vi har typ ingen koll alls...
 
Samma med pembroke. Hur dags bör man vara där om klassen startar kl 9? Jag antar att juniorhanarna går först? Det blir vår första riktiga utställning och vi har typ ingen koll alls...
Kommer du med bil så absolut senast kl 8 för att ens hitta parkering. Vi satsar på att komma 7.30 typ.....måste åka senast kl 6.00 från mig alltså (dör lite här) :nailbiting: och kö in genom veterinärbesiktningen lär det vara.
 
En av mina bästa vänner ställer sin hane (som jag fick äran att visa när han tog sitt 2a svenska cert :D ) och jag vet att uppfödaren till honom kommer med någon/några som var med till Amsterdam i somras.
Kan det va en import från Finland? I så fall vet jag nog vem det är. Hoffevärlden är liten ;)
 
Jag hade gärna åkt dit, hade kunnat vara hundpassare o alltiallo åt er som ställer ut, o tittat på hundar, men jag har inte råd.
 
Vi har inte varit så många anmälda de senaste typ 10 åren och det har inte heller vart så många juniorhanar på den tiden heller. Klart det är det när jag ska dit med min fula lillskit :rofl:
Jag borde egentligen ha anmält någon av de andra som är i bättre päls och form men det är lätt att vara efterklok :angel: Blir nog hemskt trevligt ändå! :D
Vi börjar också klockan 9 :)
 

Liknande trådar

Körning För ca 4 årsen körde jag in min sadelbräda. (american saddlebred.) Målet då,,, KANSKE någon tävling NÅGON GÅNG. Idag är han 8 år...
Svar
9
· Visningar
1 887
A
Hästmänniskan Hejsan! Skulle vilja bolla lite tankar och funderingar med likasinnade här på forumet! Bakgrund! Jag själv 28 årig elit ryttare...
10 11 12
Svar
229
· Visningar
36 240
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Börjar tvivla på om jag någonsin kommer att "bli av med" min häst :cry: Köpte henne för bara 2 år sen. Det sa klick på en gång...
2
Svar
26
· Visningar
6 041
Senast: jerseyko
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp