Bukefalos 28 år!

Stöd vid förlossning

Sv: Stöd vid förlossning

Köp gärna energigel och sportdryck, finns i bl a cykelaffärer och andra sportaffärer. Ingen Powerade/Red Bull-skräpdricka alltså utan sånt som Vätterncyklister och andra långdistansare äter/dricker.
--------------
Och kom ihåg att folk kan reagera/bete lite konstigt när de har ont, det kan vara skrämmande när man står bredvid men det går över.


Skriver under på båda dom här! Riktig energidryck kan bli räddningen som gör att man orkar hela vägen, så ladda med några sådana.

Och försäkra dig innan om att din vän känner sig tillräckligt trygg med dig för att våga vara 'otrevlig'. När det gör jäkligt ont orkar man kanske inte annat än snäsa...se till att du är beredd att vara lugn och inte ta åt dig.
 
Sv: Stöd vid förlossning

KL
Tack för alla tips!
lite update:
Nu sitter jag här hemma hos henne, hon har beräknad födsel idag. Inatt har hon sovit bra och det är 1 timme mellan värkarna. Så vi hoppas på fullt att bebisen vill komma ut under veckan! Nej nu ska jag skämma bort henne med en god frukost sen ska jag se om hon orkar följa med ut på en promenad :)
 
Sv: Stöd vid förlossning

Massera vid ryggslutet. Det kan göra helt galet ont i ryggen vid värkar. Ge dricka, hämta grejer, ringa på knappen, torka pannan, hålla handen, stötta och uppmuntra men inte för "käckt".
 
Sv: Stöd vid förlossning

knappar.
om du hade varit med på min förlossning hade du fått hålla min lustgasmask och ge den till mig, hålla min lypsyl och massera ryggslutet. och du ska vara lyhörd nog att se vad jag behöver utan ord.

lyssna på din vän, lyssna på din egen instinkt och se till att ni båda andas genom värkarna så kommer ni få en helt otrolig upplevelse båda två.

jag är såååå avis på dig! skulle åxå vilja vara med på den sidan en förlossning och hjälpa en vän!
den upplevelsen är det är nog få kvinnor som får vara med om, med det står med på min topp5 över saker jag skulle vilja uppleva.

var dock beredd på att vad som helst kan hända och då är det din uppgift att behålla lugnet och stötta mamman, så du får försöka hålla idna egna känslor på avstånd tills det är klart.
förhoppningsvis så går det ju som det är tänkt. :)

ska du klippa navelsträngen åxå?

lycka till till er båda!!!!!

(glöm inte att ta med en massa godis och mat till både dig och vännen, nötter är kanonbra om ni gillar det. ;) )

och ta med datorn om det blir utdraget!
jag uppdaterade buke under pågående förlossning med min sista, lite udda, men oerhört kul och ett bra tidsfördriv!
 
Sv: Stöd vid förlossning

jag är såååå avis på dig! skulle åxå vilja vara med på den sidan en förlossning och hjälpa en vän!
den upplevelsen är det är nog få kvinnor som får vara med om, med det står med på min topp5 över saker jag skulle vilja uppleva.


ska du klippa navelsträngen åxå?

lycka till till er båda!!!!!

och ta med datorn om det blir utdraget!
jag uppdaterade buke under pågående förlossning med min sista, lite udda, men oerhört kul och ett bra tidsfördriv!

Jag är otroligt glad! Jag har velat vara med vid en förlossning länge och nu äntligen är det dags! Ja, det är tänkt att jag ska klippa navelsträngen :D Tack så mycket:D. Ang datorn så har jag inget mobilt internet, inte hon heller. Så jag får uppdatera efteråt. Sen är familjen väldigt pepp och ringer mig ofta och frågar hur det går.

knapp
Jag och hon är nära och jag vet vad hon vill. Jag tror mest att denna tråd fick bli lite ventilering, jag är otroligt glad och lite nervös behöver bara skriva av mig lite och se så att jag inte är helt ute och cyklar. Jag bugar och bockar för alla tips jag fått :)! Förlossningar är väldigt nytt och stort för mig så jag hoppas det ska gå bra :laugh:
 
Sv: Stöd vid förlossning

Spännande ! Och stort lycka till både till den blivande mamman och till dig !

Du kanske kan uppdatera efteråt hur allt gått !
 
Sv: Stöd vid förlossning

Jag var med på min systers förlossning för ett par månader sedan. Jag var helt oförberedd innan, men hade fullt upp hela tiden. Jag höll lustgasen, hjälpte henne på toa/till duschen, spolade henne med vatten, höll upp håret när hon mådde illa, torkade svett, kylde pannan, gav vätska och mat, flyttade kuddar, höll handen och peppade mycket i stil med "varje värk är närmre målet", pratade med barnmorskorna och pussade och berömde henne. Jag var väl helt paralyserad eller helt oempatisk, men jag brydde mig inte om hennes smärta så mycket utan var mest fokuserad på att det skulle gå bra. Det var bland det häftigaste jag varit med om, och jag glömmer det aldrig. :love:
 
Sv: Stöd vid förlossning

Absolut gör jag det!
kl

Hon har haft rätt ont idag, men vi ringde förlossningen och de ville att värkarna skulle komma tätare så vi avvaktar ännu. Inget är som väntans tider!
 
Sv: Stöd vid förlossning

Spännande! :)
Jag och sambon packade väskan idag, vilken dag som helst nu är det dags för oss. Kanske skulle visa honom den här tråden, kan vara bra läsning kanske. :)
 
Sv: Stöd vid förlossning

Efteråt ja, frågan är om du hade tyckt det om du fått höra det mitt i när du gått med värkar i 4 dygn.

Jag var/är också imponerad över att så många klarar det, ,men att få höra det då kändes mer som att "varför klagar du, hon har ju gjort det två gånger".

Jag är benägen att hålla med dig här. Så till vida inte TS vet att vännen blir peppad av dylika meningar så finns det så mycket annat att peppa med :)
 
Sv: Stöd vid förlossning

Spännande! :)
Jag och sambon packade väskan idag, vilken dag som helst nu är det dags för oss. Kanske skulle visa honom den här tråden, kan vara bra läsning kanske. :)

Ja, här finns ett par bra tips ju :)

Ungen har inte behagat att komma och jag reser till Dubai på tisdag så jag håller tummarna på att hon vill titta ut snart!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag visste inte om jag skulle fortsätta i min första tråd "vem tar du med till förlossningen?" eller om jag skulle skapa en helt ny...
2
Svar
22
· Visningar
3 455
Senast: Milosari
·
Övr. Hund Jag har en pomeraniantik på 6 år, som är en väldigt känslig individ. Det har tagit fram tills i år att få henne trygg nog att vara ensam...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 973
Senast: lilstar
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 806
Senast: Whoever
·
Övr. Barn Då var utredningen klar på sonen, och vi fick två diagnoser. Jättetråkigt såklart, men också väntat. En del av mig känner ”Jaha, nu...
Svar
15
· Visningar
2 260
Senast: Destiny_D
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • SD:s trollfabrik
  • Var vill vi bo?
  • Personalmöten

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp