Bukefalos 28 år!

Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
 
Det här tycker jag är bättre!

Men var tog bukefalos-forumet vägen? Dvs hur hittar jag hit?
20200506_203644.jpg

Här! :)
 
Ja, absolut men som det är nu är det totalt knasigt. Ett minimum är att kunna dölja dagboksprefixet men det känns ändå knäppt eftersom jag som potentiell TS skulle vilja ha iaf någon kontroll över mina dagboksinlägg. Aldrig i helvete att jag skulle lägga in något sådant som ett foruminlägg.

Ja det var mycket bättre förut tycker jag. För mig är det största problemet att Dagboksinläggen lätt misstas för vanliga trådar och då kommer troligtvis folk som svarar vilja dra igång diskussoner på ämmnet och det är lite olyckligt om TS mest vill skrivqa av sig eller berätta om sin dag/något som hänt.
 
@athena_arabians och @dobbis
Visa bifogad fil 50282
Så här ser det ut på mobilen, rutan med listan under Övrigt är något som jag fick upp när jag klickade på övrigt. Men annars är det den gröna linjen och sedan den vita linjen som är där uppe hela tiden.
Ser det inte ut så där uppe på datorn?
Jag anänder laptop och skrollar ihjäl mig för att försöka hitta,men ger upp o söker mig till ett mera användarvänligt forum och inväntar att @Gunnar får tillbaka förnuftet.
 
Jag gillar de tre huvudrubrikerna däruppe faktiskt, men hoppas också på fler underforum. Hemochhobby är nästan ett måste tycker jag, och dagbok också. Prefixen blir lite för smala om man bara ska söka trådar via dem.

Jag surfar bara via dator.
 
@dobbis klicka på Forum-fliken brevid Hem-fliken.

Ta ett djupt andetag.

Sen borde du se tre menyer under Forum-fliken.

Klicka på pil under respektive meny för att få upp de olika underforumen.
 
@dobbis Jag lyckades få fram datorversionen på mobilen och det ser likadant ut där som på mobilversionen?
Screenshot_20200506-204421_Samsung Internet.jpg

Dvs till vänster i den vita raden finns tre forum med olika underforum i drop down listor under dem?
Men som @Kenya säger, klicka på pilarna, inte orden, för att få fram listorna.

Just den delen att man klickar lätt på orden istället för pilarna kan förbättras tycker jag personligen. Och kanske är en orsak till frustration i en del fall.
 
Nu hittade jag till hem o hobby,men oavsett vilket knapp jag tryckte på så sa dator att denna kat är tom
 
Jag tror detta är mera användarvänligt för mobilfolket, inte gamla stofiler som mig som har laptopen i knät

Jag gillar det på datorn, men jag sitter vid en stationär så min skärm är runt 21 tum tror jag, kan ju se annorlunda ut på en liten laptop.


Har kollat lite på mobilen med för att se hur det ser ut, och tycker det är väldigt likt, dock känns det lite litet och plottrigt och lätt och trycka fel men det var det ju förut också och jag har det problemet allmänt på mobilen så har nog inte så mycket med buke att göra:p
 
Nu hittade jag till hem o hobby,men oavsett vilket knapp jag tryckte på så sa dator att denna kat är tom

Du är för snabb. @Gunnar håller på att ändra just nu. Du kanske ska ta en kopp kaffe så kanske han är klar sen så du slipper få känslan av att buke körs i en mixer framför dina ögon?
Själv tycker jag det är spännande :)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 471
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 501
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp