Bukefalos 28 år!

Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
 
@Gunnar är inte risken nu att Allmänt blir överflödat med nya trådar/inlägg stup i kvarten så att det blir en risk att de försvinner snabbt nedför flödet? Allmänt var redan ett ganska snabbt forum där en ynka dag utan någon aktivitet i en tråd kunde innebära att den hamnade på andra sidan. Med hem och hobby trådar där också så blir det väl ännu högre tempo.
Som jag skrivit tidigare och som andra nämnt är det troligt att jag flyttar tillbaka Hem&Hobby trådarna till sitt egna forum inom kort, framförallt om jag väljer det här upplägget.

Några verkar gilla detta bättre, andra inte?

Sedan finns det en hel del småfix att göra oavsett vilken variant jag väljer.
 
Jag tycker för övrigt att det vore trevligt med ett prefix under allmänt som hette hobby , Det känns kort, enkelt, tydligt och andvändbart.
 
Om jag fattat saken rätt är den tredelade menyn ett sätt att få plats med fler underforum på bättre sätt? Men han testar bara konceptet nu..
Den tre delade menyn har jag inga stora problem med (Fast pilarna hade gärna fått vara lite större så att man inte råkar klicka på orden istället så ofta), menade just listan på underforum under Övrigt.
Hoppas att hem och hobby kommer tillbaka :up:
 
Som jag skrivit tidigare och som andra nämnt är det troligt att jag flyttar tillbaka Hem&Hobby trådarna till sitt egna forum inom kort, framförallt om jag väljer det här upplägget.

Några verkar gilla detta bättre, andra inte?

Sedan finns det en hel del småfix att göra oavsett vilken variant jag väljer.
Vad trevligt, hoppas att hem och hobby trådarna kan samsas på sitt ställe igen :up: Jag tyckte att det var mysigt att klicka sig in där.

Men jag undrar dock om det finns någon möjlighet att göra något så att man inte råkar så ofta klicka sig vidare istället för att få ned en lista när man klickar på mobilen. Nu blev det ju ganska gott om utrymme med bara tre delforum där uppe.
 
Som jag skrivit tidigare och som andra nämnt är det troligt att jag flyttar tillbaka Hem&Hobby trådarna till sitt egna forum inom kort, framförallt om jag väljer det här upplägget.

Några verkar gilla detta bättre, andra inte?

Sedan finns det en hel del småfix att göra oavsett vilken variant jag väljer.

Jag gillar att de är tillsammans för jag tycker det är väldigt liknade typ av trådar på hem&hobby övrigt och allmänt övrigt och det känns allmänt oklart vad som ska vara var så tycker det verkar bättre att sortera upp med hjälp av prefix.
 
Jag är nyfiken @athena_arabians och @dobbis - tycker ni att det blev jobbigare med tre forum där uppe och sedan listor under dem?
I mobilen blev det lite mindre plottrigt där uppe, vilket kan ju anses vara en fördel.
 
Så som det ser ut nu så skrollar man ihjäl sig,Det var bättre när man såg menyerna i en rad där uppe.
jag har ff inte hittat till tex vad gör vi tråden,hade inte hittat hit heller om inte @Gnist gillat ett av mina tidigare inlägg
 
Ska det vara fler delforum så vill jag gärna ha Dagbok separat. Känns mycket mer lockande att dels kanske skriva i själv. Och dels slipper en scrolla förbi dem när en letar "vanliga" trådar.

Som det är nu skulle jag inte vilja starta någon dagbokstråd eftersom risken att någon det känns som att de lätt blandas ihop med övriga trådar. (sen kanske inte just jag skulle göra det ändå men det hade kännts mindre avskräckande)
 
Ska det vara fler delforum så vill jag gärna ha Dagbok separat. Känns mycket mer lockande att dels kanske skriva i själv. Och dels slipper en scrolla förbi dem när en letar "vanliga" trådar.

Som det är nu skulle jag inte vilja starta någon dagbokstråd eftersom risken att någon det känns som att de lätt blandas ihop med övriga trådar. (sen kanske inte just jag skulle göra det ändå men det hade kännts mindre avskräckande)

Dagboksprefixet i nuvarande form är bara att döda. Det är totalt ointressant för det är ingen dagbok eller ett riktigt subforum.
 
Vadå 3 forum? på min laptop finns det hem o forum, jag vidhåller att det blev skit, ja varsogod o banna mig bara!!! Sur o oteknisk medlem
Förlåt men jag kan inte banna dig? :confused:
Är det ingen vit linje under forum där det står Hästar, Andra djur och Övrigt?
 
Vadå 3 forum? på min laptop finns det hem o forum, jag vidhåller att det blev skit, ja varsogod o banna mig bara!!! Sur o oteknisk medlem
Så som det ser ut nu så skrollar man ihjäl sig,Det var bättre när man såg menyerna i en rad där uppe.
jag har ff inte hittat till tex vad gör vi tråden,hade inte hittat hit heller om inte @Gnist gillat ett av mina tidigare inlägg


Om du kollar långt uppp tillhöger där "just nu" trådar tidigare fan så hitar du en meny med massa prefix. Tråden du letar efter finn under tjatter vilket jag gissar är en förkortning av tidigare lek&tjatter.
 
@athena_arabians och @dobbis
Screenshot_20200506-202955_Samsung Internet.jpg

Så här ser det ut på mobilen, rutan med listan under Övrigt är något som jag fick upp när jag klickade på övrigt. Men annars är det den gröna linjen och sedan den vita linjen som är där uppe hela tiden.
Ser det inte ut så där uppe på datorn?
 
Som jag skrivit tidigare och som andra nämnt är det troligt att jag flyttar tillbaka Hem&Hobby trådarna till sitt egna forum inom kort, framförallt om jag väljer det här upplägget.

Några verkar gilla detta bättre, andra inte?

Sedan finns det en hel del småfix att göra oavsett vilken variant jag väljer.
Det här tycker jag är bättre!

Men var tog bukefalos-forumet vägen? Dvs hur hittar jag hit?
 
Det vore ju tråkigt för de som använder det? Bättre att försöka få till en positiv förändring.

Ja, absolut men som det är nu är det totalt knasigt. Ett minimum är att kunna dölja dagboksprefixet men det känns ändå knäppt eftersom jag som potentiell TS skulle vilja ha iaf någon kontroll över mina dagboksinlägg. Aldrig i helvete att jag skulle lägga in något sådant som ett foruminlägg.
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
1 464
Senast: Tilly_85
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 129
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 500
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
891
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp