Stövelköpare tar sönder dragkedja vid provning av helt nya stövlar

Sockerbit

Trådstartare
Igår hade jag en köpare här som provade ett par helt nya stövlar som jag ska sälja då jag gått ner i vikt. Jag mötte henne i dörren och tog fram stövlarna och hon satte sig i hallen började dra på sig stövlarna medans jag gick för att ta ett samtal och var borta 2 minuter. När jag kommer tillbaka till hallen hade hon redan dragit på sina egna skor igen och är påväg ut genom dörren. Hon sa fort att stövlarna inte passa och tacka för sig. När jag sedan ska stoppa ner stövlarna i lådan igen så märker jag att dragkedjan på ena stöveln är trasig och har liksom "delat" sig och är halväggs uppdragen, omöjligt för henne att ha missat då hon uppenbarligen dragit av sig stövlarna med dragkedjan kvar halväggs uppe! :banghead: Vad gör man? Det är ju uppenbart att hon orsakat skadan på stövlarna. Ska man kontakta henne? Jag blir så less, det är stövlar i 4500 kr klassen :arghh:
 
Igår hade jag en köpare här som provade ett par helt nya stövlar som jag ska sälja då jag gått ner i vikt. Jag mötte henne i dörren och tog fram stövlarna och hon satte sig i hallen började dra på sig stövlarna medans jag gick för att ta ett samtal och var borta 2 minuter. När jag kommer tillbaka till hallen hade hon redan dragit på sina egna skor igen och är påväg ut genom dörren. Hon sa fort att stövlarna inte passa och tacka för sig. När jag sedan ska stoppa ner stövlarna i lådan igen så märker jag att dragkedjan på ena stöveln är trasig och har liksom "delat" sig och är halväggs uppdragen, omöjligt för henne att ha missat då hon uppenbarligen dragit av sig stövlarna med dragkedjan kvar halväggs uppe! :banghead: Vad gör man? Det är ju uppenbart att hon orsakat skadan på stövlarna. Ska man kontakta henne? Jag blir så less, det är stövlar i 4500 kr klassen :arghh:
Vara glad att det skedde innan du sålde dem. Risken är påtaglig att du fått en missnöjd köpare.
 
Vad tråkigt och fult agerande av hon som provade!

Kan du inte kontakta butiken du köpt stövlarna i och reklamera? En dragkedja ska ju hålla längre än så. Kanske är ett fabrikationsfel?

Jo, det skulle man väl iofs kunnat göra men det känns ju också fel när det med största sannolikhet beror på mänskliga faktorn, att hon dragit helt tokigt i kedjan.
 
Jo, det skulle man väl iofs kunnat göra men det känns ju också fel när det med största sannolikhet beror på mänskliga faktorn, att hon dragit helt tokigt i kedjan.
Vad är det för märke på stövlarna? Ett par stövlar där dragkedjan är i nyskick ska klara av rätt tuffa tag. Själv har jag ett par Parlanti där både utprovaren och min man får ta i med hårdhandskarna för att få igen. Gäller även mina Dyonchaps.

Jag skulle absolut reklamerat, du har inte mycket annat val om du vill få pengarna tillbaka/ett par nya stövlar. Brukar inte vara några problem att reklamera stövlar i den prisklassen...kontakta butiken du köpte dem i så hjälper de säkert dig med reklamation till tillverkaren!
 
Så jäkla dålig stil alltså, tror dock inte att du kommer kunna göra så mycket :( Men det går ju att laga dragkedjan i värsta fall. :D
 
Missade att det var nya stövlar, du bör reklamera dem, en ny dragkedja i stövlar ska hålla. Hade du provat stövlar som gått sönder i dragkedjan i en affär så hade du förmodligen inte velat betala eller krävts på betalning.

Nej, så sant. Det jag stör mig på är mest fräckheten att inte berätta att hon råkat dra sönder dem :grin: Shit happens, men man kan väl åtminstone säga som det är istället för att smita.
 
Det är HELT NYA stövlar. Spräcker man en dragkedja så beror det med största sannolikhet på att man är för stor och våldsdrar kedjorna.
Håller med och inte, dvs självklart våldsdrar man inte dragkedjor när man testar stövlar. Men samtidigt så var det nog något fel på dragkedjan, jag tex våldsdrog mina stöveldragkedjor i månader när jag hade varit gravid :), typ dra halvvägs, gå en stund och få upp resten ;) självklart gick de sönder till sist, men, efter månader.

Så jag hade kontaktat och gnällt faktiskt (men inte begärt pengar), hon smet ju utan att säga ngt vilket var himla märkligt. Men reklamera dragkedjan till stöveltillverkaren.
 
Nej, så sant. Det jag stör mig på är mest fräckheten att inte berätta att hon råkat dra sönder dem :grin: Shit happens, men man kan väl åtminstone säga som det är istället för att smita.
Med tanke på din reaktion är så var det nog bäst, din första reaktion verkade vara att hon med våld dragit sönder dem och det var hennes fel och en undran om de förlorade 4500 som köparen smitit ifrån.
 
Men va? TS är ju upprörd för att personen inte sa något och bara stack. Jag hade blivit rasande, tycker TS är ganska lugn ändå.
Jag det och att TS åtminstone i de första utgick från att TS tagit sönder stövlarna av oaktsamhet och lurar TS på 4.500. Det är inget kul läge att hamna i. Den som testade kom för att prova ett par nya stövlar och upplevde sig troligen som lurad i en fälla och hon testat redan deffeka stövlar.

Det är givetvis inte snyggt att sticka men inte heller att utgå från att någon förstört något genom våld.
 
Nej, så sant. Det jag stör mig på är mest fräckheten att inte berätta att hon råkat dra sönder dem :grin: Shit happens, men man kan väl åtminstone säga som det är istället för att smita.

Håller med, jag skulle skämts och iallafall betala för ny dragkedja, vad kostar det 300-500?

Himla otrevligt :down:
 

Liknande trådar

Utrustning Fick för ett tag sedan hem ett par sprillans nya Cavallo dressyrbågar. För 500 kronor ( :angel: ) men tyvärr får jag inte ner foten...
Svar
15
· Visningar
2 846
Senast: Monifa
·
Utrustning Jag har ett par Tretorn comfort som först den högra dragkedjan gick sönder på, och nu är den vänstra också trasig. Den högra stöveln...
Svar
4
· Visningar
4 409
Senast: mikaela_98
·
Utrustning ÅÅ måste få lite råd och snabb hjälp. Jag rider just nu i ridstrumpor och tennisskor då mina stövlar (hatar dom) gått sönder alldels...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Eme_liie
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 795
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp