Stövelköpare tar sönder dragkedja vid provning av helt nya stövlar

Ja, skulle det kännas bättre av att ringa upp och säga "nu var det så att stöveln gick sönder, och det tillhör normalt hyfs att be om ursäkt, så nu har du chansen att säga det till mig", ska du göra det.
Annars glömmer du det hela.

Om jag pratar med henne så kan jag få en bild av vad som hänt.
 
Ja, skulle det kännas bättre av att ringa upp och säga "nu var det så att stöveln gick sönder, och det tillhör normalt hyfs att be om ursäkt, så nu har du chansen att säga det till mig", ska du göra det.
Annars glömmer du det hela.

Du tycker köparen reagerade helt rätt?

Låt oss säga det var ett fabriksfel, men lika så går det sönder när köparen provar och denne rusar ut.

Jag tycker ju man ska be om ursäkt även om det var fabriksfel, så himla rude att bara gå ut. Skulle aldrig ens tänka tanken att rusa ut utan att säga något. Men jag hade ju gett ersättning då skadan inte hade uppkommit om jag inte provade stöveln.
 
Skadan hade ju aldrig hänt om inte köparen varit där, då hade stövlarna fortfarande varit hela. Men nu var köparen där och de gick sönder, spelar ingen roll om det var måndagsexemplar eller inte.

Sen bryr jag mig inte ett dugg om det var måndags exemplar eller om köparen drog sönder dom.

Man ber om ursäkt! En riktig människa ber om ursäkt för något man har haft sönder.
Hur vet du att inte dragkedjan gått sönder när nästa person försökt? Sannolikheten är rätt stor att den gått sönder ändå?

Varför är det så viktigt att köparen ber om ursäkt för ett fel som denne troligen inte orsakat?
 
Hur vet du att inte dragkedjan gått sönder när nästa person försökt? Sannolikheten är rätt stor att den gått sönder ändå?

Varför är det så viktigt att köparen ber om ursäkt för ett fel som denne troligen inte orsakat?

När köparen drog i dragkedjan(som kanske är defekt) så orsakade köparen skadan. Skadan hade inte uppkommit om köparen inte varit där.
Stor chans att en annan köpare gjort lika dant, den defekta kedjan går sönder.
Kedjan fungerade när säljaren senast använde den(om hon använt den) och fungerar inte när köparen gått iväg, alltså är det något köparen åsmakat som inte hänt om köparen inte varit där.


Ok vi tar det på ett annat sätt också, jag som köpare åker och tittar på en stövel, när jag kommer hem till säljaren får säljaren ett samtal men ger mig stövlarna så jag kan prova ändå. Drar på mig en stöveln och kedjan går av/lossnar från fästet, säljaren avslutar sitt samtal och jag bestämmer mig för att skynda mig ut genom dörren för jag vill inte få skäll. FEL

Jag tycker köparen skulle ha väntat på säljaren att avsluta sitt samtal som enligt henne tog ca 2 minuter, helt ok att gå iväg för det var också ett viktigt samtal, sen visar jag vad som hände och berättar att jag absolut inte drog eller var hårdhänt utan kedjan bara lossnade utan anledning, jag ber hemskt mycket om ursäkt och tackar för mig. RÄTT

Kanske skulle de pratat om eventuell reklamation till företaget, och hade de nekat hade jag definitivt gett ersättning för reparation.
Frågor på detta?
 
När köparen drog i dragkedjan(som kanske är defekt) så orsakade köparen skadan. Skadan hade inte uppkommit om köparen inte varit där.
Stor chans att en annan köpare gjort lika dant, den defekta kedjan går sönder.
Kedjan fungerade när säljaren senast använde den(om hon använt den) och fungerar inte när köparen gått iväg, alltså är det något köparen åsmakat som inte hänt om köparen inte varit där.


Ok vi tar det på ett annat sätt också, jag som köpare åker och tittar på en stövel, när jag kommer hem till säljaren får säljaren ett samtal men ger mig stövlarna så jag kan prova ändå. Drar på mig en stöveln och kedjan går av/lossnar från fästet, säljaren avslutar sitt samtal och jag bestämmer mig för att skynda mig ut genom dörren för jag vill inte få skäll. FEL

Jag tycker köparen skulle ha väntat på säljaren att avsluta sitt samtal som enligt henne tog ca 2 minuter, helt ok att gå iväg för det var också ett viktigt samtal, sen visar jag vad som hände och berättar att jag absolut inte drog eller var hårdhänt utan kedjan bara lossnade utan anledning, jag ber hemskt mycket om ursäkt och tackar för mig. RÄTT

Kanske skulle de pratat om eventuell reklamation till företaget, och hade de nekat hade jag definitivt gett ersättning för reparation.
Frågor på detta?
Hur orkar du?
 

Så du ville inte ha ett svar på de fågor du gav mig i ditt inlägg? Jag tyckte jag gav ett väldigt utförligt svar. Ville du inte ha svar av mig kanske du inte skulle gett mig fäljdfrågor?
Men du kanske inte kan avsluta en diskussion utan att ha sista ordet?
 
Så du ville inte ha ett svar på de fågor du gav mig i ditt inlägg? Jag tyckte jag gav ett väldigt utförligt svar. Ville du inte ha svar av mig kanske du inte skulle gett mig fäljdfrågor?
Men du kanske inte kan avsluta en diskussion utan att ha sista ordet?
Jag tänkte mer på att du verkar vilja uppfostra folk och tala om vilket beteende som är rätt och fel och verkar bli ärligt upprörd för att en person schappade utan att veta om varför. Jag efterfrågade inte en uppsats i ämnet ;)
 
Jag tänkte mer på att du verkar vilja uppfostra folk och tala om vilket beteende som är rätt och fel och verkar bli ärligt upprörd för att en person schappade utan att veta om varför. Jag efterfrågade inte en uppsats i ämnet ;)

Ja jag blir faktiskt upprörd när folk beter sig såhär, det tycker jag är ganska normalt.
 
@Lipperta märklig inställning att om inte köparen hade provat hade dom inte gått sönder?? Givet hade dom gått sönder när nästa person hade provat, det känns väl knappast normalt?? Som någon Svarte Petter liksom! - Jag hade fan aldrig ersatt någon dragkedja om jag skulle prova stövlar. Varför skulle man våldföra sig på en dragkedja? Det skulle ju ändå vara stövlar jag kom dit för att köpa! Fasen mina hööksstövlar har jag haft i snart 5 år utan att dom gått sönder. Givet hade jag inte stuckit, det var ju riktigt fegt gjort! Men hon blev väl rädd antagligen! Jag hade aldrig utgått ifrån att köparen hade gjort fel. Synd att TS skulle gå iväg just i det momentet för nu får hon ju aldrig reda på vad som hände.
 
@Lipperta märklig inställning att om inte köparen hade provat hade dom inte gått sönder?? Givet hade dom gått sönder när nästa person hade provat, det känns väl knappast normalt?? Som någon Svarte Petter liksom! - Jag hade fan aldrig ersatt någon dragkedja om jag skulle prova stövlar. Varför skulle man våldföra sig på en dragkedja? Det skulle ju ändå vara stövlar jag kom dit för att köpa! Fasen mina hööksstövlar har jag haft i snart 5 år utan att dom gått sönder. Givet hade jag inte stuckit, det var ju riktigt fegt gjort! Men hon blev väl rädd antagligen! Jag hade aldrig utgått ifrån att köparen hade gjort fel. Synd att TS skulle gå iväg just i det momentet för nu får hon ju aldrig reda på vad som hände.

Du får nog läsa om. Jag skulle troligtvis ersätta. Jag tycker köparen skulle bett om ursäkt.
 
@fio den springande punkten är väl ändå att köparen bara drog blixtsnabbt ?
Det ser jag som kontentan till TS tråd och jag tycker absolut det är helt normalt att inte tycka det är ok .

Allt övrigt tjafs mellan folk om dragkedjors potentiella hållbarhet/icke hållbarhet osv blir ju bara löjligt i sammanhanget känner jag .
I min erf går dragkedjor sönder vid våld och därför täcks de inte ang reklamation oftast .
Man får väldigt nogsamma råd i välrenommerade butiker tex hur man sköter sina stövlar med dragkedjor för att de ska hålla . Det är olja, skohorn och Gud vet vad som påtalas . Tydligen pga anledningar .
 
Senast ändrad:
@fio den springande punkten är väl ändå att köparen bara drog blixtsnabbt ?
Det ser jag som kontentan till TS tråd och jag tycker absolut det är helt normalt att inte tycka det är ok .

Allt övrigt tjafs mellan folk om dragkedjors potentiella hållbarhet/icke hållbarhet osv blir ju bara löjligt i sammanhanget känner jag .

Men varför ens lägga tråden i ett diskussionsforum då om man inte får diskutera utan bara konstatera? Jo alla konstaterar att det var dåligt gjort punkt. End of story!
 
@fio den springande punkten är väl ändå att köparen bara drog blixtsnabbt ?
Det ser jag som kontentan till TS tråd och jag tycker absolut det är helt normalt att inte tycka det är ok .

Allt övrigt tjafs mellan folk om dragkedjors potentiella hållbarhet/icke hållbarhet osv blir ju bara löjligt i sammanhanget känner jag .
I min erf går dragkedjor sönder vid våld och därför täcks de inte ang reklamation oftast .
Man får väldigt nogsamma råd i välrenommerade butiker tex hur man sköter sina stövlar med dragkedjor för att de ska hålla . Det är olja, skohorn och Gud vet vad som påtalas . Tydligen pga anledningar .
Om den springande punkten för ts var att den tilltänkta köparen drog så skrev hon ett märkligt inlägg med fokus på priset och att köparen slitit sönder blixtlåset.
 
Men varför ens lägga tråden i ett diskussionsforum då om man inte får diskutera utan bara konstatera? Jo alla konstaterar att det var dåligt gjort punkt. End of story!

Va :confused:
Fattar inte kommentaren alls ? Vad menar du ? Alla diskuterar av hjärtans lust liksom :cool::confused:
 
Om den springande punkten för ts var att den tilltänkta köparen drog så skrev hon ett märkligt inlägg med fokus på priset och att köparen slitit sönder blixtlåset.

Och jag väljer att citera dig själv i kommentar du bemötte någon annan med ...
"Att du orkar" .

Om det är problemet för din del så får du väl fortsätta att adressera det till TS osv så länge du vill ?
Som jag läser det har frågan stötts och blötts deluxe och TS har även svarat dig flertalet gånger .

Jag tycker som sagt även jag att det en anledning att reagera som säljare utifrån TS redogörelse . Därav tråden som jag tolkar den .
 
Och jag väljer att citera dig själv i kommentar du bemötte någon annan med ...
"Att du orkar" .

Om det är problemet för din del så får du väl fortsätta att adressera det till TS osv så länge du vill ?
Som jag läser det har frågan stötts och blötts deluxe och TS har även svarat dig flertalet gånger .

Jag tycker som sagt även jag att det en anledning att reagera som säljare utifrån TS redogörelse . Därav tråden som jag tolkar den .
Att du orkar ;)

Synd bara att du citerar mitt inlägg utan att beröra och bemöta det jag skriver.
 
Att du orkar ;)

Synd bara att du citerar mitt inlägg utan att beröra och bemöta det jag skriver.

Det verkar vara många
Att du orkar ;)

Synd bara att du citerar mitt inlägg utan att beröra och bemöta det jag skriver.
Jag tror jag bemött och läst dina inlägg efter bästa fattningsförmåga. Om du menar något annat och känner dig misstolkad så får du ju givetvis gärna förtydliga ?

Då menar jag inte att jag behöver någon förklaring osv i sak utan mer utifrån isåfall om du känner dig misstolkad utifrån alla responser du fått ang hur du isåfall resonerar ang tråden :confused:

. Det känns som du blivit tolkad av väldigt många i denna tråd som att du tycker att TS är ute och cyklar och att du av många tolkas som att du ägnat större delen av tråden till att TS är just ute och cyklar ?
 

Liknande trådar

Utrustning Fick för ett tag sedan hem ett par sprillans nya Cavallo dressyrbågar. För 500 kronor ( :angel: ) men tyvärr får jag inte ner foten...
Svar
15
· Visningar
2 846
Senast: Monifa
·
Utrustning Jag har ett par Tretorn comfort som först den högra dragkedjan gick sönder på, och nu är den vänstra också trasig. Den högra stöveln...
Svar
4
· Visningar
4 409
Senast: mikaela_98
·
Utrustning ÅÅ måste få lite råd och snabb hjälp. Jag rider just nu i ridstrumpor och tennisskor då mina stövlar (hatar dom) gått sönder alldels...
Svar
3
· Visningar
1 081
Senast: Eme_liie
·
Övr. Katt Lååångt men väldigt tacksam för de som orkar läsa. Har ett dilemma, som jag gärna tar emot utomståendes input angående. Fast ber er...
2
Svar
30
· Visningar
4 795
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Att bjuda någon?
  • Vad gör vi? Del CXCV
  • Bra hörlurar

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp