stövelskaft?

FT_ryttare

Trådstartare
hejsan!
är det nån här som har några erfarenheter utav stövelskaft..positiva och negativa..
vilket märke e bäst.. o hur ligger d i prisklasso vart får man tag på d..

Tack för svar..
 
jag har stövelskaften från H**ks och tycker att de är bra. Har hört att hållbarheten inte är bra men jag har varit noga med sadeltvål och att smörja dem så de har hållit i två år nu.
 
jag har också de från h**ks och är nöjd. bara att jag skulle ha köpt en storlek smala för de töjjde sej lite..
 
haha, mina gick sönder i blixlåset efter en vecka eller så. Dessutom så passade dom INTE i hop med skorna, skorna var för vida runt ankeln/läggen, så att om man tok på skaften så krullade skon ihop sig, MKT obekvämt! :crazy:

Jag har daremot Dy'on chaps och mountain horse sports paddock skor, vilket är mkt behagligare. men skorna var sönder i blixtlåset pluss att några sömmar hade släppt efter en mnd ungefär.....
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har ett par läder ridstövlar, dom är ca 7-8 år gamla och blivit flitigt använda tidigare så dom är väl "ingådda" men jag har...
Svar
8
· Visningar
396
Senast: Badger
·
Utrustning Jag har inte tidigare haft några större problem med skav vid skänkeln (lite nött kan det se ut på sommaren, men inte mer) men nu med...
Svar
14
· Visningar
979
Senast: fio
·
Kläder & Bli fin Jag har funderat mycket på vad min sambo ska få i julklapp. Han ligger troligtvis någonstans på autismspektrat och får sensory issues av...
Svar
12
· Visningar
1 269
Senast: Sassy
·
Relationer För nån några dagar sen hade sambon lagt in sommar däcken i bilen och jag fick uppgiften att åka till däckfirman för att få skifta...
9 10 11
Svar
201
· Visningar
10 027
Senast: Sel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kemisk kastration?
  • Katter och spädbarn

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp