Stor uppdatering av forumet

I natt genomförde jag en större uppdatering av forumet, även hästlänkar och bildgalleri har uppdaterats till senaste version.

Jag bestämde mig ganska sent för att den skulle genomföras just nu, vilket gjorde att jag inte hann gå ut med någon förhandsinformation.

Själva uppdateringen gick betydligt fortare än jag hade hoppats på, i värsta fall hade jag räknat med att det inte skulle gå att nå sidorna på ett dygn.

Nu gick det smidigt och jag kunde öppna upp efter bara några timmars bortavaro, mitt i natten.

Jag har nu fixat till lite av de småjusteringar som måste göras för att sidorna skall fungera ungefär som tidigare.
Några saker har jag ändrat på, för att förbättra.

Det finns dock en hel del till som jag vill fixa till och förbättra framöver. En del av detta hoppas jag hinna genomföra de närmsta dagarna, annat kommer allt eftersom.

Det finns en del nyheter här och där i forum och galleri, jag tänker dock inte gå in på alla dessa just nu.

Två saker som jag fått frågor om är:

Direktmenyn, möjlighet att se en lista över alla forum m.m. för att snabbt kunna välja vart man vill gå, kommer att återkomma, men inte på samma sätt som förut.

Alla trådar visas nu som ej lästa, detta beror på ett byte av systemet för att hålla reda på vad som är läst och inte.
Det var mängder med klagomål på det gamla systemet i samband med att det infördes för över ett år sedan.
Det nya systemet för att hålla reda på vad man läst och inte skall fungera betydligt bättre.

Trådar och inlägg skall bara markeras som lästa om man verkligen varit inne och tittat på dem.
Inte som tidigare när de automatiskt markerades som lästa efter 30 minuters inaktivitet på forumet.

Tyvärr innebär detta byte att tidigare information om vad som lästs och inte lästs har försvunnit.

Kom gärna med synpunkter och frågor till mig och varandra inne på forumet Bukefalos-Hjälp:
http://www.bukefalos.com/f/forumdisplay.php?f=78?
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Stor uppdatering av forumet

Gunnar,
går det inte att få menyspalten till vänster att "leva sitt eget liv"?

Dvs att man scrollar den separat, i st f som nu, den följer med sidan upp genom taket. Jag har valt 50 inlägg/sida, så det blir en hel del scrollande upptäcker jag nu efter en tids bortavaro.

Tacksam för synpunkter på denna min synpunkt! :)

LIA

Separat scrollning har bedömts som "krångligt" för ovana internetanvändare. Det finns dessutom fler nackdelar med frames (men det kanske finns andra, bättre sätt att åstadkomma det på nu för tiden?). Jag har dessutom en egoistisk anledning att vara negativ till förslaget: jag använder Operas länksökning för att navigera, för att slippa använda musen. Jag trycker helt enkelt "," följt av några bokstäver i länknamnet, t.ex. kan jag skriva ",sen" för att gå till Senior. Det här fungerar i allmänhet inte på sidor som använder frames, eftersom sökningen då sker enbart i den aktiva rutan.

"Home"-tangenten borde annas vara ett snabbt sätt att scrolla till menyn.
 
Sv: Stor uppdatering av forumet

Annonssidorna är fortfarande urkassa. Förut var det enkelt att hitta/söka och nu är det bara en satans röra. Kan knappt hitta mina egna annonser. Löjligt. Riktigt besviken, då buke har flest annonsörer/avändare av alla hästrelaterade sidor. Kan ni försöka fixa det här problemet omgående?
 

Liknande trådar

Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 527
Senast: Nahar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 974
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag genomförde häromdagen lite små uppdateringar av en del av tilläggsprogrammen vi användar på forumet, bland annat för att förbättra...
Svar
5
· Visningar
1 122
  • Artikel
Bukefalosnyheter Jag kommer snart genomföra en uppdatering av forumet till senaste version, det handlar om rättningar av lite buggar, det skulle nästan...
Svar
18
· Visningar
1 667
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp