Sv: Mina absoluta förebilder när det kommer till akademisk ridning.
Oj oj oj! Vilken film! Så fantastiskt underbart bra!
Tänk om man kunde rida så där! 
Oj oj oj! Vilken film! Så fantastiskt underbart bra!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Oj oj oj! Vilken film! Så fantastiskt underbart bra!Tänk om man kunde rida så där!
![]()
Tyglarna sitter i "knoppen" på sadeln, det syns de allra första sekunderna i filmen.
Och nej jag tycker inte att han då med "inspänningen" ger hästen frihet i bett och hals och huvud.
I övrigt rider han inte heller enligt TR om man nu anser att det är endast den mallen som gäller för god ridning.
Men det är ju fortfarande ett femte ben i handen på ryttaren, och väldigt mycket "sprattel" fram och mest påskjut där bak. Iofs inte en så gammal häst om jag förstod det rätt.
/Migo
Rida hur då?
Klassiskt halvblodssprattel! Jättefin häst som rör sig jättebra men de där gångarterna är knappast framridna utan mer framavlade.
Det finns vissa saker du aldrig kommer att kunna göra på den där hästen - den är för stor och för långsam. Men visst, man gillar olika typer å det är ju jättebra!
Men impad av ridningen kan jag inte säga att jag är.
Ja det håller jag fullständigt med om.
Men det är ju fortfarande ett femte ben i handen på ryttaren, och väldigt mycket "sprattel" fram och mest påskjut där bak. Iofs inte en så gammal häst om jag förstod det rätt.
/Migo