Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu känner jag inte @Tonto men rent allmänt kan saker som självförtroende, hur man mår etc påverka ens utstrålning även om man inte ändrat något i ens utseende.
Jag märker det jättetydligt själv. Mitt mående har varit väldigt mycket bergochdalbana. Jag har de senaste åren haft samma klädsel, haft samma frisyr i ca 10 år och tja, jag är den längd jag är och har den kropp jag har... Men, när jag har mina bra perioder, där jag trivs med mig själv osv, då vill "alla" ha kontakt med mig, folk kommer fram och tar kontakt ute på olika sätt också och är allmänt sociala. När jag har mina dåliga perioder, då är det knappt någon som ens märker av min existens. Det tog ett tag innan jag själv noterade den kopplingen kan jag säga :cautious:


Och när det gäller attraktiva män... Tja. Jag bor i en stockholmsförort och har "mycket att välja på" eller hur man nu ska uttrycka det. De män jag haft som "mer än vän" på något sätt har varit väldigt olika varandra utseendemässigt, men har alla haft vissa gemensamma personlighetsdrag. Och, som jag nämnt någon tidigare gång här, de två män jag just nu ser som absolut mest attraktiva är båda två kortare än medellängd, inte på något sätt modellsnygga eller så heller. Deras personligheter och vår personkemi är det som får mig att älska att vara i närheten av dem. Deras sätt att uttrycka sig är underbart, och jag tycker det är så skönt att de ser mig för att jag är jag och ser mig som en människa istället för att tänka på mig som någon kvinna och bedöma mig utifrån hur väl jag passar in i typiskt kvinnliga roller (vilket många andra män tenderar att göra).
 
Precis men det där är ett fenomen som i princip bara händer för kvinnor. Var ju någon annan i dejtingtråden också som hade fått PM från någon man som hon nu ev skulle gå på dejt med. Det är något som händer de allra flesta kvinnor på facebook, instagram, vart det nu är om man är aktiv och syns att män skriver till en och tar kontakt. Vissa trevliga och intressanta och andra mer otrevliga och kanske bara sexinriktade men oavsett vilket så är det något som är väldigt väldigt ovanligt för män om mannen inte verkligen står ut på något sätt att kvinnor spontant kontaktar de.

Jag håller med andra som skrivit att det verkligen inte bara händer kvinnor. Jag har plockat upp både min nuvarande karl och innan honom en snubbe jag dejtade i ungefär ett år på ett community. Vet flera andra kvinnor som också varit de som initierat kontakten på det sättet.
 
Jag håller med andra som skrivit att det verkligen inte bara händer kvinnor. Jag har plockat upp både min nuvarande karl och innan honom en snubbe jag dejtade i ungefär ett år på ett community. Vet flera andra kvinnor som också varit de som initierat kontakten på det sättet.
Jag säger inte att det inte händer har gjort det själv. Det är bara inte lika vanligt och något som händer alls för många män.
 
Vilka har röstat ? Jag tror inte det har med sexighet att göra. Utan mer att han är favoritskådis av många GOT följare...
Jag tror de flesta skulle välja Jon Snow före honom...
hqRMHITj_400x400.jpg

Eller Jamie Lannister
XUfj.gif

Vilka exakt som röstat vet jag inte eftersom det är en anonym online poll, men traditionellt är det mest kvinnor som röstar. Dinklage utsågs eftersom begåvning, utstrålning, intelligens, 'det' är sexigt. Fö är väl Kit Harrington kort, men har uppenbarligen inte svårt att få kvinnlig uppmärksamhet, konstigt nog?
 
Jag håller med andra som skrivit att det verkligen inte bara händer kvinnor. Jag har plockat upp både min nuvarande karl och innan honom en snubbe jag dejtade i ungefär ett år på ett community. Vet flera andra kvinnor som också varit de som initierat kontakten på det sättet.
Jamen eller hur. Jag träffade min make genom Couchsurfing, skickade ett meddelande till honom där om att ses. Han trodde jag var en scam men svarade ändå som tur var :D.
 
Åh en av mina absolut sexigaste pojkvänner var ngt kortare än mig , runt 170 .. kan tänka på honom fortfarande 😍 Hänger verkligen inte på längden!
Oh MY!!!!!
Inget hänger på hur lång du är, mer hänger på hur du använder knoppen.

Jag har aldrig sagt att det hänger på längden.
Det bara en egenskap som gör det lättare. Sen att jag har lite dålig erfarenhet av jag har blivit dissad pga längd. Samt en mamma som tjatat under uppväxten att tjejer gilla långa killar och att hon föll för min pappa bla för att han var lång(184). Antar att hon inte räknade då med att jag skulle stanna under medellängd...

Men iaf så tror jag inte det är omöjligt för mig att hitta en partner pga längd(har haft 4 förhållanden) och det är roligt att höra era erfarenheter :).
 
Vilka exakt som röstat vet jag inte eftersom det är en anonym online poll, men traditionellt är det mest kvinnor som röstar. Dinklage utsågs eftersom begåvning, utstrålning, intelligens, 'det' är sexigt. Fö är väl Kit Harrington kort, men har uppenbarligen inte svårt att få kvinnlig uppmärksamhet, konstigt nog?

Ja, Dinklage är en av mina favoriter i serien också... Just för att han är så smart.

Haha, det lite komiskt att ta upp kända filmstjärnor som exempel ? Är det så konstigt att han får mkt uppmärksamhet ? :D
Dessutom tror folk alltid att filmstjärnor är längre än vad dom är... Det är väl först på senare tid som folk uppdagat att Tom Cruise också är kort. Det är då nåt som jag aldrig tänkt på när jag såg han som ung. Han var en hjälte. Men idag blir han ju hånad för att han är kort...
 
Senast ändrad:
Herregud, jag skulle då inte vilja ta hem främmande människor i hemmet...
Antar att det är de couchsurfing går ut på...
Man kan både låna ut soffa, sova på andra soffor eller bara gå på träffar eller hänga med folk. Man gör som man vill. Jag har surfat på soffor utomlands men däremot aldrig tagit emot någon hemma.

Min man kom till Stockholm en helg och letade efter roliga locals att hänga med. Jag skickade ett meddelande eftersom jag tyckte att han var så sanslöst snygg och han svarade (eftersom han tyckte att jag var så sanslöst snygg).

Och nu är vi gifta :D.
 
Man kan både låna ut soffa, sova på andra soffor eller bara gå på träffar eller hänga med folk. Man gör som man vill. Jag har surfat på soffor utomlands men däremot aldrig tagit emot någon hemma.

Min man kom till Stockholm en helg och letade efter roliga locals att hänga med. Jag skickade ett meddelande eftersom jag tyckte att han var så sanslöst snygg och han svarade (eftersom han tyckte att jag var så sanslöst snygg).

Och nu är vi gifta :D.

Haha, ingen ville ju tro mig i dejtingtråden när jag sa att folk ofta tar kontakt med de dom tycker är snygga...

Kanske ska regga mig på sidan och spana runt lite då :) .
 
Jag har en vän som under alla de år vi känt varandra aldrig haft svårt att hitta tjejer, han har haft betydligt lättare än mig. När jag var yngre (och barnsligare) undrade jag faktiskt varför men inser som vuxen att det till stor del beror på att han är en underbar människa att vara med. Han är omtänksam, roligt, ställer upp och får en alltid att må bra. Han har många vänner, av båda kön, flera genom scouterna men han har också lätt att träffa nya människor.

Utseendemässigt är han inte normsnygg. Han berättade någon gång om rätt otrevlig meddelanden han fick på lunarstorm (japp, vi är den generationen) som rörde hur han såg ut. Rött hår och ca 170 cm. I mina ögon är han dock världens finaste och bevisligen i många andra tjejers också.
 
Jag har en vän som under alla de år vi känt varandra aldrig haft svårt att hitta tjejer, han har haft betydligt lättare än mig. När jag var yngre (och barnsligare) undrade jag faktiskt varför men inser som vuxen att det till stor del beror på att han är en underbar människa att vara med. Han är omtänksam, roligt, ställer upp och får en alltid att må bra. Han har många vänner, av båda kön, flera genom scouterna men han har också lätt att träffa nya människor.

Utseendemässigt är han inte normsnygg. Han berättade någon gång om rätt otrevlig meddelanden han fick på lunarstorm (japp, vi är den generationen) som rörde hur han såg ut. Rött hår och ca 170 cm. I mina ögon är han dock världens finaste och bevisligen i många andra tjejers också.

Ja, men exakt.
Är man extrovert , har många vänner och lätt att träffa nya människor. Så behöver man inte nätdejting. En sån som han skulle nog inte heller lyckas särskilt bra där som det låter.

Jag är nog motsatsen till honom , även om jag också är omtänksam och ställer upp. Men det är mest bara med dom jag släpper nära inpå.
 
Jag säger inte att det inte händer har gjort det själv. Det är bara inte lika vanligt och något som händer alls för många män.

Du skrev att det i princip bara händer för kvinnor. Det är rätt stor skillnad mot att det inte är lika vanligt för män. Det är garanterat rätt många kvinnor som aldrig heller har upplevt att någon tagit kontakt på det viset heller.
 
Ja, men exakt.
Är man extrovert , har många vänner och lätt att träffa nya människor. Så behöver man inte nätdejting. En sån som han skulle nog inte heller lyckas särskilt bra där som det låter.

Jag är nog motsatsen till honom , även om jag också är omtänksam och ställer upp. Men det är mest bara med dom jag släpper nära inpå.
Jag råkar veta att han träffat kvinnor även genom nätet så där har du har fel. Däremot säger det ju sig själv att är man öppen och umgås förutsättningslös men människor kommer chanserna öka att hitta någon man klickar med.

Det du har rätt i är att ni inte är särskilt lika (även om ni båda bor i en mindre stad i norr) eftersom han är öppen och trevlig mot alla även om syftet inte är ett förhållande.
 
Jag råkar veta att han träffat kvinnor även genom nätet så där har du har fel. Däremot säger det ju sig själv att är man öppen och umgås förutsättningslös men människor kommer chanserna öka att hitta någon man klickar med.

Det du har rätt i är att ni inte är särskilt lika (även om ni båda bor i en mindre stad i norr) eftersom han är öppen och trevlig mot alla även om syftet inte är ett förhållande.

Ja ?

Hur vet du att jag inte är trevlig ? Känner du mig ?
Förmodligen inte lika öppen dock.
 
Du skrev att det i princip bara händer för kvinnor. Det är rätt stor skillnad mot att det inte är lika vanligt för män. Det är garanterat rätt många kvinnor som aldrig heller har upplevt att någon tagit kontakt på det viset heller.
Ja det var min erfarenhet jag har inte hört om någon som fått meddelanden osv på det sättet men jag har nu fått det reviderat eftersom det tydligen sker.
 
Ja jag gillar mera än vanilj, om du förstår. Och om mannen antyder att han gillar sånt. Kan jag skriva för att se om det stämmer. Tycker det varierar på hp, visst det utger sig för att vara seriöst. Men ibland går det snabbare att få sängvärme där än på bc.

BC. Är lite svårt att se över alla gånger, och är mer eller mindre samma användare på hp.

Beror på hur nära man kontaktar, i F`s fall vart det drygt ett halv år mellan varje gång. Och han började från noll varje gång. Inget att han skrev för två veckor sedan och inte fick nått svar. Utan hej och sedan beroende på hur jag svarade.

Att han hade skrivit innan det tog han upp först, efter att han var här fyra gånger. Då han även fick mig att inse att det hade varit han jag sett efter vägen.

Ursäkta, hade glömt att svara här såg jag.
Jag förstår.
Har dock lite svårt för uttrycket vanilj. Dels för att det framställs som något "tråkigt" och dels för det verkar råda delade meningar på vad det innebär.

Jag trodde det var totalt hopplöst för killar som antyder om sex i pres eller i ett tidigt skede i konversationen . Så jag undviker i allra högsta grad att ta upp ämnet. Jag har eller aldrig varit med om tjej som har gjort det heller ... Ja, förutom dom som bara är ute efter KK då...

Ja, OK. Väntar man några månader eller ett halvår är det ju klart att en livs situation kan ha förändrats och man är mer mottaglig. Makes sense :).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 636
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 898
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 308
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp