Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu känner jag inte @Tonto men rent allmänt kan saker som självförtroende, hur man mår etc påverka ens utstrålning även om man inte ändrat något i ens utseende.
Ja, det förstår jag också...
Var nyfiken på mer specifikt vad hon trodde. Men jag har full förståelse om hon inte vill berätta det.
För mig har inte mitt mående eller självförtroende haft någon effekt alls vad gäller motsatta könet dock. Då jag inte får sån uppmärksamhet. Jag har märkt av blickar från tjejer på gymmet. Men de säger mig inget, då folk ofta möter blick utan att det betyder nånting.
 
Senast ändrad:
Ursäkta, hade glömt att svara här såg jag.
Jag förstår.
Har dock lite svårt för uttrycket vanilj. Dels för att det framställs som något "tråkigt" och dels för det verkar råda delade meningar på vad det innebär.

Jag trodde det var totalt hopplöst för killar som antyder om sex i pres eller i ett tidigt skede i konversationen . Så jag undviker i allra högsta grad att ta upp ämnet. Jag har eller aldrig varit med om tjej som har gjort det heller ... Ja, förutom dom som bara är ute efter KK då...

Ja, OK. Väntar man några månader eller ett halvår är det ju klart att en livs situation kan ha förändrats och man är mer mottaglig. Makes sense :).

Tycker det beror på hur hårt och vart man biter. :angel:

Jag personligen har svarat både på "hej knulla?" och de som anspelat på sex i sin press. Beror på hur stor bit av förhållandet som sex är viktigast i. Gillar man att ha sex stora delar av den lediga vakna tiden, är det bra att veta. Tycker man att en gång i veckan är mycket då behöver man inte nämna det.

Alla är olika, jag blir mera sur om jag får ett sexförslag, från nån jag skrivit med i en vecka och bestämt träff. Än att det kommer på en gång.

Ja och det jag tycker är bra med hp. Man kan göra en anteckning om man sitter med datorn. Som "trevlig att prata med, tar den kontakt igen se vart det leder, Var öppen". Eller som jag har många av, "inte min typ, skriv inte". Och bara jag som ser vad de har.
 
Jag träffade min sambo på en efterfest, jag var nykter och kände nästan ingen. Jag kände direkt att ingen på den här festen är intressanta, dels hade ingen ett utseende som attraherade mig, dels så var dom alldeles för gamla (alla var minst 10+ år äldre än mig, och i 25-års åldern var "jämnårig" ett krav). Han kontaktade mig på messenger senare och skrev inte på ett sånt sätt som väckte mitt intresse heller.

Men vi hade blivit lovade att åka båt modell större som förfest på stadens festival en vecka senare och det blev förfeststället den sommaren. Så det krävdes några månader innan han blev intressant.

Det är över fyra år sen och det kan vara det bästa som hänt mig. :love:
 
Det är det mest uppenbara som skiljer oss. Tjejer brukar inte hugga mig på dansgolvet... det har hänt en gång tror jag ? Men med honom kan dom göra det.
Han är inte heller nån grym snackare. Han har hängt på krogen i väldigt många år och ofta... Enligt honom så får man antingen tjejer genom att snacka sig fram eller så får man klä upp sig och se bra ut på dansgolvet. Han är ingen snackare påstår han. Även om jag upplever att han snackar med alla när han är full. Men just på dansgolvet kan han stå och dansa utan att snacka med nån och tjejer grabbar tag i honom. Sånt händer inte mig.
Avundsjuka är fult! Bitterhet är fult! Analyserande av allt är vansinnigt avtändande och inte det minsta konstruktivt!
Nu @Hero är det dags för dig att skaffa dig lite riktig medvetenhet. Se dig i din inre spegel! Se på DIG - utan att i en endaste tanke jämföra dig med någon annan. Se på dig! ...och ta tag i de saker som kanske inte är så bra - fortfarande utan att jämföra dig med någon annan!
 
Den relevanta frågan blir väl då snarare om du ens hade träffat, dejtat, haft sex med honom om han inte var modellsnygg. Nu blev du inte kär i honom men han hade chansen, hade han haft det annars?

Som jag svarade @Hero, jag började prata med dem för att de var trevliga och det är rätt tråkigt att åka buss. Klart att han hade haft chansen ändå, han är en av få jag varit med som kan kallas modellsnygg enligt normen.
 
Men @Hero. En tanke.

Du kan inte ändra ditt utseende, du kan inte bli längre, du kan inte få mer markerade kindben eller se manligare ut. Som du ser ut är så du ser ut. Så det lär inte fungera att hänga upp sig på det för du kan verkligen inte påverka det. Försök fokusera på det som du kan påverka istället, det vill säga hur du är som person.

Om du verkligen rannsakar dig själv, dina egenskaper och hur du är både mot dig själv och andra så kanske dina odds bli bättre. Ingen av oss är perfekta men samtidigt måste man någonstans börja med att vara ärlig mot sig själv. Hur är du verkligen som människa och hur uppfattas du av andra? För jag tror inte riktigt du vet det och jag tror inte du kommer ha speciellt stor framgång fören du vet det. Jag förstår att det inte är roligt att höra att man har ganska pissiga och sviniga egenskaper när det kommer till vissa delar i din personlighet men samtidigt så kanske du skall försöka fundera på varför människor tycker det? Jag var ett tag jäkligt rapp i käften, använde gärna ironi och visst det är väl helt okej, men problemet var att det var inte alltid ironi som alla förstod. Vilket innebar att jag kunde uppfattas som bitsk och till och med elak ibland. Ville jag bli uppfattad så? Nej det ville jag verkligen inte, utan jag fick tänka om och använda min ironiska humor i sammanhang där jag blev förstådd och därmed rolig istället för på gränsen till elak... missförstånd, absolut. Men jag är glad att någon faktiskt bara sa som det var rätt ut., så jag fick chansen att ändra på mig :)

Nästan alla här inne försöker ju ändå förklara för dig att personlighet, charm, intelligens, kemi och hur man är, är det absolut viktigaste och det man fastnar på hos en eventuell partner. Vad har du att förlora? Vad kan du förlora om du försöker hitta vem du är, bli en mer medveten och kanske bättre person på köpet och ta till dig av alla tips du får? Vad kan du förlora på det? Ingenting tycker jag men du verkar ändå stenhårt hålla dig kvar vid din statistik, din något skeva uppfattning och relationer och kvinnor och fortsätta i exakt samma spår? Varför? Vill du inte ändra dig, orkar du inte?

En parentes på. (En av de absolut sexigaste och mest attraktiva mannen jag någonsin stött på är en kollega. Egentligen inte min "typ". Inte speciellt vältränad, inte egentligen klassiskt snygg, inte direkt lång och 12 år äldre än mig men han är så otroligt smart, intelligent, charmig och bara han öppnar käften så blir jag orimligt nervös och fascinerad och nästan så jag inte kan utföra mitt jobb på bästa möjliga sätt när han är närvarande. Jag skulle kunna lyssna på honom i timmar och det där gör honom till bland det mest attraktiva jag stött på:D)
 
Ok, en fluga ?
Eller airbnb som tagit över kanske?
Nej, inte alls. Det är andra faktorer som ligger bakom. Och innan du ens överväger att regga dig: din initiala reaktion var "usch för att ha främmande i mitt hus". Alltså CS går ut på att man älskar att resa, att träffa människor, att bjuda hem människor. Man ska inte regga sig där för att ragga utan för att man vill vara en del av ett community med en särskild filosofi. Om man sen träffar någon är det ju något man ska se som en BONUS.

Så jag tror knappast CS är för dig.
 
Ja ?

Hur vet du att jag inte är trevlig ? Känner du mig ?
Förmodligen inte lika öppen dock.
Jag utgår från den människosyn du visar här inne. Han hade aldrig uttryckt sig nedlåtande om stora grupper människor på det sätt du gör. Det betyder såklart inte att du inte är trevlig mot människor som intresserar dig, du har ju själv skrivit att du gör skillnad.
 
Tycker det beror på hur hårt och vart man biter. :angel:

Jag personligen har svarat både på "hej knulla?" och de som anspelat på sex i sin press. Beror på hur stor bit av förhållandet som sex är viktigast i. Gillar man att ha sex stora delar av den lediga vakna tiden, är det bra att veta. Tycker man att en gång i veckan är mycket då behöver man inte nämna det.

Alla är olika, jag blir mera sur om jag får ett sexförslag, från nån jag skrivit med i en vecka och bestämt träff. Än att det kommer på en gång.

Ja och det jag tycker är bra med hp. Man kan göra en anteckning om man sitter med datorn. Som "trevlig att prata med, tar den kontakt igen se vart det leder, Var öppen". Eller som jag har många av, "inte min typ, skriv inte". Och bara jag som ser vad de har.

Haha, ja ännu en sak att lägga till i definitionen av vanilj då... :D

Intressant! Det förklarar ju varför det finns män som faktiskt använder sig av den hälsningsfrasen :idea:. Många tjejer blir ju annars förnärmade av sånt...
Ja, jag håller med dig om att det skulle va toppen att veta innan hur viktigt sex är för dom. Men vissa springer ju illa kvickt vid minsta antydan till sex. Betyder det att man inte är intresserad av sex eller att man tror att mannen är endast ute efter en sak ? Det är ju också svårt att veta...
Därför undviker jag ämnet. Vet inte om det är den smartaste strategin eller inte!

Ok, ja jag har inte haft nåt vidare flyt med HP. Träffade ett ex där för typ 10 år sen . Men känns som att HP inte alls är vad det var för 10 år sen tyvärr....
 
Jag träffade min sambo på en efterfest, jag var nykter och kände nästan ingen. Jag kände direkt att ingen på den här festen är intressanta, dels hade ingen ett utseende som attraherade mig, dels så var dom alldeles för gamla (alla var minst 10+ år äldre än mig, och i 25-års åldern var "jämnårig" ett krav). Han kontaktade mig på messenger senare och skrev inte på ett sånt sätt som väckte mitt intresse heller.

Men vi hade blivit lovade att åka båt modell större som förfest på stadens festival en vecka senare och det blev förfeststället den sommaren. Så det krävdes några månader innan han blev intressant.

Det är över fyra år sen och det kan vara det bästa som hänt mig. :love:

Intressant,
jag läser och hör detta hela tiden. Tjejer som avfärdar killar men där killen är så envis att tjejen tillslut faller för honom.
Jag tappar intresse direkt om tjejen är kylig , kall och inte visar något intresse tillbaka. Jag har väldigt svårt för att vara en jägare... Jag behöver bekräftelse tillbaka.
 
Intressant,
jag läser och hör detta hela tiden. Tjejer som avfärdar killar men där killen är så envis att tjejen tillslut faller för honom.
Jag tappar intresse direkt om tjejen är kylig , kall och inte visar något intresse tillbaka. Jag har väldigt svårt för att vara en jägare... Jag behöver bekräftelse tillbaka.
Och jag har noll intresse av "jägare". Män som inte respekterar att jag inte är intresserad irriterar mig bara. Det är inte samma sak som att ett intresse inte kan växa fram med tiden men inte om det försöker hetsas fram.

Hej, knulla? fungerar inte heller eftersom svaret alltid är nej. Det kan störa mig när män inte respekterar mina önskemål angående kontakt samtidigt vet jag ju på en gång att vi inte passar tillsammans.

Därför har jag gärna en diskussion om sexuella preferenser men det handlar om när/var/hur och ja, vissa vill inte ha dem alls. För kvinnor är nämligen individer och uppskattar olika saker.
 
Det gör väl varken från eller till, eftersom du tenderar att antingen avvisa det som skrivs till dig som felaktigt eller förklarar det som enstaka undantag. Men jag gör ett sista tappert försök och tänkte att jag kan berätta lite om mina förhållanden, bara för att du ska få ytterligare några exempel på vad som kan anses attraktivt.

Min första pojkvän var en typisk high school nörd. Vi började i samma klass i gymnasiet och jag började en månad senare, så när jag kom in en fredagseftermiddag i ett fullsatt klassrum satte jag mig längst bak, och han som satt på stolen framför vände sig om och hälsade. Jag blev blixtförälskad. Han hade glasögon och blonda lockar och kallades "Blomman" av sina vänner :D Han var kreativ, gitarrist och ganska knasig. Jag var så nervös att jag nästan kräktes när jag gick till skolan den månaden. Sen fick vi fyra helt fantastiska år ihop.

Min andra pojkvän var visserligen en riktig stereotyp-hunk. Första gången jag träffade honom satt han med någon tjej runt halsen i hörnet på baren och när han trots det raggade tänkte jag att "Urk, ALDRIG!" Vilken självgod och dryg jävel. Han försökte dock en tid och efter ett tag upptäckte jag vilken känslig kille det var, egentligen. Vi satt uppe och pratade filosofi hela nätterna och klickade på ett väldigt djupt plan. Först då kom mitt intresse, och jag minns väl när en vän frågade vad jag såg i honom och jag sa "Han förstår mig". (Edit: Detta är samma kille som tillslut lämnade modelljobbet i Stockholm för att skriva poesi i skogarna i Småland. Love it!)

Den tredje vet ni på Buke en hel del om. En svår, känslig, väldigt intelligent, sjuk, väldigt rolig och speciell person. Kompositör, konstnär, textförfattare. Ett riktigt geni enligt mig. Kort, om det nu är relevant, och långhårig. Honom föll jag för då jag tyckte att han var den mest intressanta människa jag träffat i hela mitt liv, och tycker än idag.

Nuvarande vet ni också mycket om. Så jag ville bara skriva detta för att belysa att din idé @Hero om att den normsnygga, manliga och hårda typen alltid är den som får tjejen. Det stämmer inte alls i mitt fall, och tro mig, jag träffar många normsnygga "alfahannetyper" varenda gång jag tar en drink ute i den här stan men dom har alltid fått se min rygg när jag lämnat baren illa kvickt. Jag har alltid fastnat för någonting annat, även i ett tidigt skede.
 
Senast ändrad:
En anekdot förresten! I lördags satt jag på Halloweenmiddag och blev placerad bredvid en man som hade mexican skull sminkning, så jag har verkligen ingen aning om hur han såg ut. Vi pratade just om att man verkligen inte vet hur folk här ser ut ikväll, och jag berättade om när jag på en annan fest gick hem med en man som var utklädd till Britney Spears i "Hit me baby one more time" videon. Vi skrattade åt det, och klickade verkligen på många plan. Jag tänkte i mitt stilla sinne att om jag varit singel så hade jag absolut raggat på honom den kvällen. Trots att jag inte hade den blankaste aning om hans utseende. Kort var han också förresten, men det var väl ungefär det jag visste.
 
Och jag har noll intresse av "jägare". Män som inte respekterar att jag inte är intresserad irriterar mig bara. Det är inte samma sak som att ett intresse inte kan växa fram med tiden men inte om det försöker hetsas fram.

Hej, knulla? fungerar inte heller eftersom svaret alltid är nej. Det kan störa mig när män inte respekterar mina önskemål angående kontakt samtidigt vet jag ju på en gång att vi inte passar tillsammans.

Därför har jag gärna en diskussion om sexuella preferenser men det handlar om när/var/hur och ja, vissa vill inte ha dem alls. För kvinnor är nämligen individer och uppskattar olika saker.

Jag kanske misstolkade din text.
Men det lät ju som att killen hade varit intresserad av dig från första början ? Men du hade inte visat något intresse tillbaka ? Dvs, de är det jag menar med att han jagar dig. Hade jag addat någon på messenger som sedan verkar ointresserad så hade jag get upp. Men det gjorde inte han som jag tolkade det ??

Nej, det förstår jag också...
Att det är ett känsligt ämne och svårt att veta när man ska ta upp det. Så jag försöker undvika det...
 
Intressant,
jag läser och hör detta hela tiden. Tjejer som avfärdar killar men där killen är så envis att tjejen tillslut faller för honom.
Jag tappar intresse direkt om tjejen är kylig , kall och inte visar något intresse tillbaka. Jag har väldigt svårt för att vara en jägare... Jag behöver bekräftelse tillbaka.
Det behöver väl inte nödvändigtvis vara så svart eller vitt heller, som att någon avfärdar någon som är envis men tillslut "ger upp". Saker kan ju växa fram, ibland finns en omedelbar attraktion där men andra bitar faller inte på plats, ibland är det attraktionen som växter efterhand.
 
Jag tycker som andra att du ska släppa fokus på ditt utseende. Det är ingenting du kan förändra. Lägg istället krut på att förändra dina personliga egenskaper, värderingar, sociala skills, m.m.

Du säger ofta att du är blyg och därför inte speciellt talför, börja jobba med det? Om du inte har en blyghet som begränsar blir det betydligt lättare för dig utveckla dina sociala skills. Med mer social färdighet blir det lättare att knyta fler kontakter.

Du kan även skaffa fler intressen. Kanske börja rida som någon föreslog? Dansa?

Jag tycker även det är viktigt att släppa fokus på att aktivt leta flickvän, att se varje attraktiv tjej som en potentiell flickvän. Utan istället vara öppen för att träffa allehanda människor, skaffa vänner och skapa ett kontaktnät.

Ens värderingar är också viktiga. Jag tror det kan bli svårt för dig att träffa någon så länge du har en sådan unken kvinnosyn som du har.
 
Jag kanske misstolkade din text.
Men det lät ju som att killen hade varit intresserad av dig från första början ? Men du hade inte visat något intresse tillbaka ? Dvs, de är det jag menar med att han jagar dig. Hade jag addat någon på messenger som sedan verkar ointresserad så hade jag get upp. Men det gjorde inte han som jag tolkade det ??

Nej, det förstår jag också...
Att det är ett känsligt ämne och svårt att veta när man ska ta upp det. Så jag försöker undvika det...
Du blandar ihop mig med någon annan. Jag svarade hur jag fungerar helt olika mot användaren du svarade. Det går alltså inte att dra generella slutsats hur tjejer fungerar utifrån enskilda erfarenheter på det sätt du gör.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 645
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 899
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 308
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 654

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp