Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nja, det minns jag inte själv. Det var iaf inte där skon klämde. Men vi hade olika åsikter om saker , inte bara olika intressen.
Ok ja du får ju välja precis som du vill.
Men det är ju bra att tänka att "jag är singel för att jag har höga krav på kvinnor och att det är få kvinnor som attraherar mig."
Och inte att "Jag är singel för att kvinnor väljer bort mig och för att det är så svårt för mig."
 
Har du inte ett enda utseendekrav ?

Fast det är väl inte något som är högst ovanligt? Att man snarare faller för annat än ett specifikt utseende? Jag har inte heller några krav på utseende och alla jag dejtat och varit i en relation med har sett väldigt olika ut... jag faller snarare för personlighet än utseende. Det kan nog inte räknas som ovanligt, för vissa är utseende viktigt för andra inte. Jag gillar intelligenta, roliga, ambitiösa och handlingskraftiga män. That´s it. Hur människan ser ut är sekundärt för mig :)
 
Fast det är väl inte något som är högst ovanligt? Att man snarare faller för annat än ett specifikt utseende? Jag har inte heller några krav på utseende och alla jag dejtat och varit i en relation med har sett väldigt olika ut... jag faller snarare för personlighet än utseende. Det kan nog inte räknas som ovanligt, för vissa är utseende viktigt för andra inte. Jag gillar intelligenta, roliga, ambitiösa och handlingskraftiga män. That´s it. Hur människan ser ut är sekundärt för mig :)

Fast om du på tinder har ett helt hav med män att välja på och mest bara bilder att gå på...
Så är det självklart att du kommer att bedöma dom utefter bilderna ? Eller väljer du att bedöma dom på 3 rader text ?
 
Ok ja du får ju välja precis som du vill.
Men det är ju bra att tänka att "jag är singel för att jag har höga krav på kvinnor och att det är få kvinnor som attraherar mig."
Och inte att "Jag är singel för att kvinnor väljer bort mig och för att det är så svårt för mig."

Det är ju inte så lätt att tänka på det sistnämnda när man har 90 matchningar men ingen som vill skriva och dom flesta slutar att skriva.
 
Fast om du på tinder har ett helt hav med män att välja på och mest bara bilder att gå på...
Så är det självklart att du kommer att bedöma dom utefter bilderna ? Eller väljer du att bedöma dom på 3 rader text ?

Nu hänger inte jag på tinder för tillfället men när jag gjorde det så är det klart att jag tittade på bilderna, det är ju vad appen är uppbyggd på. Så det vore konstigt att inte göra det. Men jag valde snarare att se till vilka typer av bilder det fanns än hur personen specifikt såg ut. Eftersom jag gillar djur, natur, resa och musik så lockade personer med bilder som föll in mer i den ramen tillsammans med text som kändes bra för mig. Så snarare vilken typ av bilder än hur personen specifikt såg ut!
 
Fast om du på tinder har ett helt hav med män att välja på och mest bara bilder att gå på...
Så är det självklart att du kommer att bedöma dom utefter bilderna ? Eller väljer du att bedöma dom på 3 rader text ?

Om jag drog höger på bara en bild var det för personen antingen såg snäll ut, hade att charmigt leende etc. Inte att de hade ett visst utseende.
Tex män som såg sura ut och biffade upp sig gick bort direkt för mig.
Sen ville jag helst ha en text att läsa. Jag vill veta nåhot om personen.
 
@Hero
En nyfinen fråga- vad tänker du när du ser kvinnors bilder på Tinder?
Har du aldrig tänkt att hon har ett charmigt leende, att det finns liv i ögonen etc?
Bedömer du bara att "hon är smal etc?
Har du aldrig tex sett en kvinna på Tinder som har för högt bmi enligt din smak men som du ändå gillar tex leende, ögon etc hos?
 
@Hero
En nyfinen fråga- vad tänker du när du ser kvinnors bilder på Tinder?
Har du aldrig tänkt att hon har ett charmigt leende, att det finns liv i ögonen etc?
Bedömer du bara att "hon är smal etc?
Har du aldrig tex sett en kvinna på Tinder som har för högt bmi enligt din smak men som du ändå gillar tex leende, ögon etc hos?

Har du aldrig sett en man som ser sur och biffig ut som du ändå gillar ögon , hår ansiktsform, kroppsform osv på ? Ungefär samma fråga.
Det är klart.
Jag har även dejtat såna tjejer. Men finns ingen attraktion så är det svårt att bygga nåt mer än en vänskaplig relation.
 
Har du aldrig sett en man som ser sur och biffig ut som du ändå gillar ögon , hår ansiktsform, kroppsform osv på ? Ungefär samma fråga.
Det är klart.
Jag har även dejtat såna tjejer. Men finns ingen attraktion så är det svårt att bygga nåt mer än en vänskaplig relation.
Nej någon som försöker se sur och hård ut är inte min grej. Det är inte samma sak som bmi.
 
Nej någon som försöker se sur och hård ut är inte min grej. Det är inte samma sak som bmi.
En mullig/tjock kvinna är inte heller min grej. Är väl bättre att män som gillar det väljer dom?
Eller skulle du vilja vara tillsammans med en man som egentligen inte attraheras av din kropp. Men han älskar din personlighet ?
 
Nope. Inte ett enda.

Jag är bara nyfiken.
Men dom män du ligger med ? Du finner inte dom fysiskt attraherande , du tänder på deras intellekt ? I princip kan det vara en dvärg som är doktorand ? Har ju förstått att alla fungerar olika. Men skulle du kalla dig Sapiosexuell med andra ord ?
 
Jag tycker faktiskt synd om dig :(
För att jag inte är Sapiosexuell ? Jag tycker om intelligens, flera av de jag varit tillsammans med och träffat har haft högre utbildning, varit med i mensa osv. Men jag är hetrosexuell , jag blir attraherad av ett utseende och kär i en personlighet. Eftersom båda kommer med paketet är jag kär och attraherad i personen. Det är 1 till 1 förhållande. Båda två måste finnas för ett långvarigt och lyckligt förhållande.
 
Nej någon som försöker se sur och hård ut är inte min grej. Det är inte samma sak som bmi.

Finns kanske en anledning till att dom inte Ler.

2. Le – inte!

Vi får ofta höra att ett leende är den kortaste vägen mellan två människor, men en studie från 2011 visade något annat. I studien fick drygt 1000 personer svara på hur attraktiva de fann olika människor som dök upp på ett antal bilder. Det visade sig att kvinnor är mindre attraherade av män som skrattar och mer attraherade av män som utstrålar stolthet. Intressant nog är det är tvärtom för männen. De föredrar leende kvinnor framför de med stolta uttryck.
http://www.pnas.org/content/113/15/4009
 
För att jag inte är Sapiosexuell ? Jag tycker om intelligens, flera av de jag varit tillsammans med och träffat har haft högre utbildning, varit med i mensa osv. Men jag är hetrosexuell , jag blir attraherad av ett utseende och kär i en personlighet. Eftersom båda kommer med paketet är jag kär och attraherad i personen. Det är 1 till 1 förhållande. Båda två måste finnas för ett långvarigt och lyckligt förhållande.

Jag tror inte att det är därför hon tycker synd om dig.
 
Jag har inte heller krav på utseendet, det betyder inte att jag inte tycker de jag ligger med är attraktiva.

Men detta har upprepats så många gånger att det inte är någon idé.
Ingen vits men samma här. Jag har inga fasta krav på en ev. partner och de jag träffat har sett väldigt olika ut. Det innebär såklart inte att de inte attraherat mig men det är mycket mer än ett redan förutbestämt utseende.
 
Hon sa ju att hon inte hade några utseendekrav ? Ville bara kolla om det verkligen stämmer.

I min värld låter det där med utseendekrav så himla märkligt. Preferenser om utseende möjligen, men krav? Utseende är ju dessutom långt ifrån något statiskt.

Om jag ser till mig själv och skulle beskriva ett utseende eller en "typ" av män som jag tror att jag föredrar så får jag upp en bild på näthinnan av en lång, mörk och ganska smal man. Om man ser till de män jag sedan har fallit för i praktiken och haft någon slags relation till så har det inte varit en enda som ens varit i närheten av att se ut som den beskrivningen. Utseende har haft väldigt lite att göra med varför jag föll för just dem. Personkemi har varit betydligt mer avgörande och det har även bidragit till att jag finner dem attraktiva, trots att de inte alls ser ut som jag föreställer mig att min "typ" borde göra.
 
Jag är bara nyfiken.
Men dom män du ligger med ? Du finner inte dom fysiskt attraherande , du tänder på deras intellekt ? I princip kan det vara en dvärg som är doktorand ? Har ju förstått att alla fungerar olika. Men skulle du kalla dig Sapiosexuell med andra ord ?
Nja, visst finns det vissa fysiska attribut som jag gillar. Mörkt hår och bruna ögon är en sådan sak. Och några som jag ogillar, som skägg. Men alla behöver inte finnas på samma person. Mitt ex hade skägg och Köpenhamn är ultrablond. Så det ÄR helt klart intellektet som går före allt annat. Jag skulle nog säga att jag är pan. Det behöver liksom inte bara vara en man eller en kvinna heller, utan någon som är både och eller inte vill definiera sig som något av könen funkar också. Svårt att ha strikta utseendekrav då eftersom det exkluderar så många.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 260
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 300
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp