Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo, jag kan visst gå med honom. Enda skillnaden är att tjejer raggar på honom och inte mig.
Jag avundas inte honom. Men han tycker det är jobbigt då han har fru och barn.
Har provat Bumble, HP, Happn

Jag kan ingenting om dejtingsidor så där kan jag inte hjälpa. Jag är lyckligt gift med en man jag träffade på jobbet. Trots att han är kort och ganska kraftig.

Vänta inte på att andra ska ta initiativ, visa lite eget intresse.
 
Bara leva och vara sig själv. Och försöka lära känna människor oavsett deras bmi.

Skulle nån fråga hurudana män jag är intresserade av har jag ingen aning. Det är ju från person till person.
Leva och vara sig själv är dock lite av ett icke-tips vilket jag tvivlar skulle fungera för hero om han nu har svårt att hitta något när han aktivt försöker. Du tycker att han bara ska leva på och vänta på att någon rycker tag i honom på gymmet eller i baren?
 
Leva och vara sig själv är dock lite av ett icke-tips vilket jag tvivlar skulle fungera för hero om han nu har svårt att hitta något när han aktivt försöker. Du tycker att han bara ska leva på och vänta på att någon rycker tag i honom på gymmet eller i baren?
Jag skrev att man ska försöka lära känna nya människor omkring sig oavsett deras bmi och längd. Så träffar man folk.
 
Den har traden ar ju fascinerande i sig.

Vi VET alla att Hero inte gar att diskutera med - om han ar ett medvetet troll eller bara bar Sverige's storsta offerkofta ar svart att veta, men hur manga av oss har inte lagt massa tid, ibland talamod, ibland frustration, till att forsoka diskutera med Hero om hans dejtingliv och syn pa tjejer, utan att for den sakens skull komma nagonstans.
Vi vet all att det inte leder nagonstans, och anda fortsatter vi? (Jag inkluderar mig sjalv i denna grupp)
DET om nagot ar ju ett intressant manskligt beteende

Fast ger man samma råd till kvinnorna i dejtingtråden? Att dom ska sänka sin nivå och sina krav? Jag får snarare bilden av att man tycker att dom ska höja sina krav.
 
Ja, därför det finns för många killar som beter sig som misogyna drägg. Dvs lägstanivån är inte jämförbar...

Jag känner inte igen mig i dom personerna. De flesta jag träffat brukar refera mig till en snäll och trevlig person men att vi inte klickar. Om man får nåt svar alls. Visst det kanske bara är nåt man säger också...
 
Om vi nu ska hjälpa med tips vad brukar ni andra göra? Gå fram till killar i baren? Börja prata med killar på gymmet eller i affären?

Jag bjöd hem en mitt i natten, den som svarade på mina meddelande då på natten. Bästa jag gjort. Han såg ut som en psykoseriemördare på sin bild, de delar som inte doldes av tapeten bakom. Inget bra val av backrund för hans färger. Så var inte bilden som fick mig att ta steget.

Utan att jag skulle våga bjuda hem en snygging jag sett efter vägen en gång. Ett problem var att det var honom jag bjöd hem spontant via nätet. Så det löste sig av sig själv.

Och den viktiga länd och annan fakta. Han är en hel centimeter längre än mig. Inte vältränad, drar inte andras blickar till sig. Även om han fångar min blick. Stavar som en kråka, envis. Vägrar mycket som jag vill. Men han har det jag söker efter.
 
Jag bjöd hem en mitt i natten, den som svarade på mina meddelande då på natten. Bästa jag gjort. Han såg ut som en psykoseriemördare på sin bild, de delar som inte doldes av tapeten bakom. Inget bra val av backrund för hans färger. Så var inte bilden som fick mig att ta steget.

Utan att jag skulle våga bjuda hem en snygging jag sett efter vägen en gång. Ett problem var att det var honom jag bjöd hem spontant via nätet. Så det löste sig av sig själv.

Och den viktiga länd och annan fakta. Han är en hel centimeter längre än mig. Inte vältränad, drar inte andras blickar till sig. Även om han fångar min blick. Stavar som en kråka, envis. Vägrar mycket som jag vill. Men han har det jag söker efter.
Hur/vart hittade du honom?
 
Man älskar inte en människa för att den är vacker, en människa blir vacker för att man älskar den.
Annars är det inte kärlek, mer obsession/fixering/dyrkan...
Ja. Jag har haft två förhållanden med män som utseendemässigt varit tvärtemot vad jag "tycker är snyggt". För att de är så himla fina människor! Den ena har underbara ögon och den andra har utstrålning som en glad hundvalp. Det har med råge övervägt att deras utseende inte gått i linje med vad jag vanligtvis tycker är snyggt!
 
Rent allmänt, få om ingen av mina vänner och bekanta har träffat sin partner via någon datingsida eller för att de har varit ute och raggat. Utan det har varit bekantskapskretsen, intressen som har varit lika, föreningsliv eller arbetsplatser som har varit de ytor där kontakten har knutits. Så att våga släppa jakten på den rätta och istället se till att göra saker man tycker är roligt, våga umgås med bekanta bara för att umgås. Se inte varje person som en potentiell partner utan som en potentiell vän?
Min man umgicks jag med i närmare ett år innan vi blev ett par, nu är vårt äldsta barn 16 år och jag har inte ångrat mig en dag.
 
@Hero det måste finnas något skäl till att du hamnade på just Buke. Ett förslag. Börja rida på ridskola? Där kommer du att träffa många kvinnor som dessutom delar ett gemensamt intresse och där du kanske kan se dem som mer än bara ett kön. Du kan börja prata med dem som en normal person brukar göra, sedan kanske det uppstår gemensamt tycke, kanske inte. Men chanserna att du i alla fall utökar ditt sociala umgänge är stort, vilket är fantastiskt bra av vad man kan utläsa av dina klagomål om ensamhet.

Gå på matkurs, börja bugga. Hitta gemensamma nämnare. Du vet att man kan hitta sin partner på andra sätt än krogen eller dejtingnapps? Och att många förhållanden börjar med att man genuint delar ett intresse med den andra personen. Se det så här, många har bestämt sig för att de vill ha en brun SWB, valack, 170 cm, utbildningsståndpunkt LA/LA och kommer hem med en treårig skimmel fullblodsarab 155 cm som inte blivit insutten. För att man blir kär.

Ett sista råd: Släng din kravlista och gå in kravlös så blir du och din eventuella partner lyckligare.
 
Jag är bara nyfiken.
Men dom män du ligger med ? Du finner inte dom fysiskt attraherande , du tänder på deras intellekt ? I princip kan det vara en dvärg som är doktorand ? Har ju förstått att alla fungerar olika. Men skulle du kalla dig Sapiosexuell med andra ord ?
Det handlar extremt mycket om personkemi.
Jag har nyligen haft en mycket snygg kille. En med vackra drag . Lång och med tjockt hår. Alla attribut som anses riktigt snygga av dom allra flesta. Har även haft en sån kille när jag var tonåring. En sån många tjejer jagade.
Nu har jag träffat en ny kille som ser ganska alldaglig ut. Men han är fan det finaste jag sett i mina ögon. Jag tänder på honom betydligt mera än vad jag gjorde på mina snyggingar.
Det handlar om något helt annat än utseende. Han och jag har en personkemi och jag ser honom som betydligt vackrare även utseendemässigt än dom andra jag nämnde. Även om jag vet att dom två fått fler likes på nätet.
 
Alltså, du måste nog vara det mest oattraktiva i partnermaterial jag någonsin har stött på. Och då har jag aldrig sett dig.

Man älskar inte en människa för att den är vacker, en människa blir vacker för att man älskar den.
Annars är det inte kärlek, mer obsession/fixering/dyrkan...
Exakt så :)
 
Om vi nu ska hjälpa med tips vad brukar ni andra göra? Gå fram till killar i baren? Börja prata med killar på gymmet eller i affären?

Jag slutade leta på nätet då jag märkte att det inte fungerade för mig.
Började fokusera på allt annat i livet, intressen jobb och min familj.
Började utmana mig själv socialt. Gick på fester där jag kanske bara hade en bekant men fick fler vänner.

Sen 8 år senare träffade jag min nuvarande pojkvän.

Jag tror tyvärr Hero måste komma i kontakt med sina känslor mer. Dela med sig. Se människor innanför deras yttre och våga för att vinna!

Det är nog ingen som påstår att det är enkelt, kanske behöver man hjälp?
 
De killar jag gillat mest och haft relationer med ser helt olika ut. Olika personligheter men de har alla haft nått unikt jag fallit för.
Men då tillät jag mig vara öppen och mottaglig
 
Det här med kroppsbyggnad och attraktion. Om man ”huggit huvudet” av mina ex och klätt av dem nakna så skulle jag rent ytligt bedömt tyckt att EN av de hade en kropp som i sig var attraktiv.

Men jag faller för helheten, attraheras av ”ansiktsutseendet”, personligheten osv osv så är det helt oväsentligt om kroppen isolerad skulle attrahera. Det är ju inte den jag vill ha en relation med utan individen.

(Jag har svårt för människor som är väldigt överviktiga, så där vet jag ärligt talat inte om helhetsdelen funkar. Dvs om jag skulle kunna falla för personlighet mm och inte ha problem med att kroppen är väldigt överviktig. Men det finns ett VÄLDIGT stort spann kroppsformer innan kraftig övervikt.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 943
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 326
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp