Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
I min värld låter det där med utseendekrav så himla märkligt. Preferenser om utseende möjligen, men krav? Utseende är ju dessutom långt ifrån något statiskt.

Om jag ser till mig själv och skulle beskriva ett utseende eller en "typ" av män som jag tror att jag föredrar så får jag upp en bild på näthinnan av en lång, mörk och ganska smal man. Om man ser till de män jag sedan har fallit för i praktiken och haft någon slags relation till så har det inte varit en enda som ens varit i närheten av att se ut som den beskrivningen. Utseende har haft väldigt lite att göra med varför jag föll för just dem. Personkemi har varit betydligt mer avgörande och det har även bidragit till att jag finner dem attraktiva, trots att de inte alls ser ut som jag föreställer mig att min "typ" borde göra.

På tinder har du ju möjlighet att swipa på långa, mörka och smala män. Dom finns ju i överflöd, kanske lite mer hett eftertraktade dock än den genomsnittliga mannen. Men du har nog ändå god chans på dom beroende på hur du ser ut, eftersom det finns ett överskott av män.
Så troligtvis skulle du gå på dessa män i första hand? Har jag fel ?

Personkemi är avgörande ja. Men det är ju steg nr 2 när du väl träffas.
 
På tinder har du ju möjlighet att swipa på långa, mörka och smala män. Dom finns ju i överflöd.
Så troligvis skulle du gå på dessa män i första hand? Har jag fel ?

Personkemi är avgörande ja. Men det är ju steg nr 2 när du väl träffas.

I teorin kanske, men i praktiken skulle det förmodligen vara något annat i bilderna som fångade min uppmärksamhet och därför generat en högerswipe. Om någon verkar hålla på med en aktivitet jag gillar eller är nyfiken på, befinner sig i sammanhang som verkar intressant etc. Jag skulle ha väldigt svårt att bara swipea på en bild där man ser personens utseende och ingenting mer. Finns det däremot en beskrivning till som fångar mitt intresse så gör det ju ingenting om bilderna inte gör det.

Jag har dock aldrig använt tinder eller andra dejtingsajter så tvärsäkert helt kan jag inte uttala mig.
 
Urk! För dig är verkligen utseendet nummer ett. Newsflash: för majoriteten av människor är det INTE det.

Newsflash, Tinder bygger på att du swipar på bilder. Ser du inte bra ut så kommer du inte att få många matchningar. Fler om du är kvinna dock.
 
För mig känns det som om du har väldigt klart definierade kriterier som du går på istället för att bara gå på intrycket av vad du ser. Det är möjligt att du bara försöker sammanfatta vad du oftast blir attraherad av men för mig är det inte "den måste han ditten och datten" utan jag upplever och sen blir jag attraherad eller inte. Med det sagt så finns det väl visserligen visa återkommande egenskaper men det finns även en hel del variation.
 
Nej? Bara hitta andra vägar.

Jag har provat med krogen och insett att det fungerar inte bra för mig. Jag är för dålig på att ta kontakt med tjejer och jag syns inte på dansgolvet som min långa kompis som får erbjudanden varje gång genom att bara sticka ut.
 
Acceptera ett liv som singel alltså ?

Ja, varför inte?
Det känns som det ändå är det du kommer fram till varje gång ämnet kommer upp?

Jag tror du kommer träffa nån om du jobbar på det sociala irl och utmanar dig själv mer. Det känns som du stängt av mycket av dina känslor?

Logik finns knappt när man släpper fram känslorna :heart man bara faller utan att tänka
 
Prova andra ställen så. Gå utan kompisen. Ta egna initiativ.
Jag tror inte jag skulle palla att göra det. Jag går ju ut med kompisen för att det är roligare och för att umgås.
Om man ser ut att vantrivas lär det nog inte hjälpa mig...
 
Ja, varför inte?
Det känns som det ändå är det du kommer fram till varje gång ämnet kommer upp?

Jag tror du kommer träffa nån om du jobbar på det sociala irl och utmanar dig själv mer. Det känns som du stängt av mycket av dina känslor?

Logik finns knappt när man släpper fram känslorna :heart man bara faller utan att tänka

Sant.
Dock blir man hela tiden påmind om det då man ser attraktiva kvinnor överallt. Som jag sagt tidigare så kan man inte stänga av drifterna och känslorna bara sådär.
Men man kan ju försöka fokusera tankarna på annat... gäller nog bara att sysselsätta sig mer.

Nej, dock tror jag man skulle undvika många dåliga förhållanden om man använde mer logik istället för att bara låta känslorna styra....
 
Jag tror inte jag skulle palla att göra det. Jag går ju ut med kompisen för att det är roligare och för att umgås.
Om man ser ut att vantrivas lär det nog inte hjälpa mig...

Om man inte vill kommer man inte träffa någon.
Du vill inte gå utan kompisen men kan inte gå med för han är längre än du (:confused:)
Du funkar uppenbarligen inte med Tinder an någon anledning.
Prova andra dejtingsidor då?
Prova att inte ha huvudet så långt inkört i röven?
 
Om man inte vill kommer man inte träffa någon.
Du vill inte gå utan kompisen men kan inte gå med för han är längre än du (:confused:)
Du funkar uppenbarligen inte med Tinder an någon anledning.
Prova andra dejtingsidor då?
Prova att inte ha huvudet så långt inkört i röven?

Jo, jag kan visst gå med honom. Enda skillnaden är att tjejer raggar på honom och inte mig.
Jag avundas inte honom. Men han tycker det är jobbigt då han har fru och barn.
Vi är rätt lika varann till sättet och barndomskompisar. Utseendemässigt rätt lika också...båda vältränade. Han lite biffigare och han är 15 cm längre.
Har provat Bumble, HP, Happn.
 
Om vi nu ska hjälpa med tips vad brukar ni andra göra? Gå fram till killar i baren? Börja prata med killar på gymmet eller i affären?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 267
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 814
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 301
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 596

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp