Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fast ger man samma råd till kvinnorna i dejtingtråden? Att dom ska sänka sin nivå och sina krav? Jag får snarare bilden av att man tycker att dom ska höja sina krav.
Fast ger man samma råd till kvinnorna i dejtingtråden? Att dom ska sänka sin nivå och sina krav? Jag får snarare bilden av att man tycker att dom ska höja sina krav.


(Varför gör jag det här?)

Jag har inte följt dina inlägg i detalj men har fått följande uppfattning om din problemställning; du tycker att fysiskt attraktion är viktigt i ett förhållande, men de kvinnor du finner fysiskt attraktiva bor för långt bort för att ni ska kunna ha en relation.

Det finns två variabler - så då är mitt råd; vill du komma framåt, så får du ändra på en av de två, eller så får du ta ett medvetet beslut om att inte ändra på någon av dem, men då också acceptera att din situation kommer att vara oförändrad.
 
Det här med kroppsbyggnad och attraktion. Om man ”huggit huvudet” av mina ex och klätt av dem nakna så skulle jag rent ytligt bedömt tyckt att EN av de hade en kropp som i sig var attraktiv.

Men jag faller för helheten, attraheras av ”ansiktsutseendet”, personligheten osv osv så är det helt oväsentligt om kroppen isolerad skulle attrahera. Det är ju inte den jag vill ha en relation med utan individen.

(Jag har svårt för människor som är väldigt överviktiga, så där vet jag ärligt talat inte om helhetsdelen funkar. Dvs om jag skulle kunna falla för personlighet mm och inte ha problem med att kroppen är väldigt överviktig. Men det finns ett VÄLDIGT stort spann kroppsformer innan kraftig övervikt.)

Ja, kvinnor tittar mer på ansiktet än kroppen än vad män gör skulle jag tro om vi bortser från kroppslängd där som kvinnor tittar extra noga på. Då kvittar det om man är lite knubbig eller smal.

Jag tror det är där det fallerar lite för mig. Har inte jättemarkerade käklinjer, osymmetriskt och inte så manligt ansikte.
 
(Varför gör jag det här?)

Jag har inte följt dina inlägg i detalj men har fått följande uppfattning om din problemställning; du tycker att fysiskt attraktion är viktigt i ett förhållande, men de kvinnor du finner fysiskt attraktiva bor för långt bort för att ni ska kunna ha en relation.

Det finns två variabler - så då är mitt råd; vill du komma framåt, så får du ändra på en av de två, eller så får du ta ett medvetet beslut om att inte ändra på någon av dem, men då också acceptera att din situation kommer att vara oförändrad.

Det är väl lite vad jag har kommit fram till också...
Lutar väl mot det sistnämnda. Det är svårt acceptera dock. Särskilt ju äldre man blir...
 
Ja, kvinnor tittar mer på ansiktet än kroppen än vad män gör skulle jag tro om vi bortser från kroppslängd där som kvinnor tittar extra noga på. Då kvittar det om man är lite knubbig eller smal.

Jag tror det är där det fallerar lite för mig. Har inte jättemarkerade käklinjer, osymmetriskt och inte så manligt ansikte.

Nu generaliserar du å det grövsta igen.

Det stämmer säkert för vissa män och kvinnor och du har säkert hittat någon obskyr undersökning som stödjer detta men verkligheten ser inte ut så.
 
Ja, kvinnor tittar mer på ansiktet än kroppen än vad män gör skulle jag tro om vi bortser från kroppslängd där som kvinnor tittar extra noga på. Då kvittar det om man är lite knubbig eller smal.

Jag tror det är där det fallerar lite för mig. Har inte jättemarkerade käklinjer, osymmetriskt och inte så manligt ansikte.
Men snälla....
Du är ju helt fixerad vid dig själv .
 
Ja, kvinnor tittar mer på ansiktet än kroppen än vad män gör skulle jag tro om vi bortser från kroppslängd där som kvinnor tittar extra noga på. Då kvittar det om man är lite knubbig eller smal.

Jag tror det är där det fallerar lite för mig. Har inte jättemarkerade käklinjer, osymmetriskt och inte så manligt ansikte.

Kan du berätta mer om hur kvinnor är?:grin:

Du fastnar hela tiden vid utseendet, ditt eller kvinnornas. Trots att ett antal personer försöker berätta för dig att utseendet är sekundärt och att det är personligheten som troligtvis är ditt problem. Tro mig, även på ett dansgolv i en stökig lokal kommer tjejerna märka av om det är en person som går runt och tycker synd om sig själv för att han inte är tillräckligt lång, har tillräckligt markerad käklinje osv. Ledsen för den hårda sanningen men det är inte attraktivt med självömkan.
 
Ja, kvinnor tittar mer på ansiktet än kroppen än vad män gör skulle jag tro om vi bortser från kroppslängd där som kvinnor tittar extra noga på. Då kvittar det om man är lite knubbig eller smal.

Jag tror det är där det fallerar lite för mig. Har inte jättemarkerade käklinjer, osymmetriskt och inte så manligt ansikte.
Alltså jag har aldrig någonsin hört en kille säga att kroppen varit mer viktigt än ansiktet?! :confused:
Ärligt så säger 99% av alla mina killkompisar att ett sött ansikte eller ett trevligt leende är viktigare än om tjejen har lite övervikt tex.. :cautious:
 
Jag fattar inte att ni orkar. Han ar ju inte mottaglig pa det minsta lilla vis och vagrar ju se sakerna ur en enda annan synvinkel an sin egen.
Formodligen ocksa darfor han ar singel..
Jag hanger en hel del pa tinder, och klickar in pa ALLA bilder dar jag ser nagat som intresserar mig, ogonfarg, leende, bakgrund som jag kanner igen, djur, aventyr. Sedan laser jag, kanner jag att det finns nagat gemensamt sa swipar jag hoger, annars ger jag blanka fan. For en person kan vara hur snygg som helst, men finns dar inget mer sa kan jag ju lika garna kopa en sexdocka.
Jag swipar pa bade tjejer och killar, kan jag val tillagga. Far ungefar 50-60personer per dag som swipar hoger pa mig. Jag ar fet, (BMI morbidly obese) star tydligt att jag har pojkvan och ar polyamoros, star tydligt att jag ar latt uttrakad.
MEN jag har inte en kravlista langre an barnens onskelista till tomten..
 
Kan du berätta mer om hur kvinnor är?:grin:

Du fastnar hela tiden vid utseendet, ditt eller kvinnornas. Trots att ett antal personer försöker berätta för dig att utseendet är sekundärt och att det är personligheten som troligtvis är ditt problem. Tro mig, även på ett dansgolv i en stökig lokal kommer tjejerna märka av om det är en person som går runt och tycker synd om sig själv för att han inte är tillräckligt lång, har tillräckligt markerad käklinje osv. Ledsen för den hårda sanningen men det är inte attraktivt med självömkan.

Det är ju inte så ofta jag får någon chans att visa min personlighet.

Jag har hört mkt om denna "radar" som kvinnor påstås ha... Jag går inte runt och tycker synd om mig själv för att jag inte föddes med modell traits. Det är bara en analys till varför kvinnor inte ser mig.
 
Alltså jag har aldrig någonsin hört en kille säga att kroppen varit mer viktigt än ansiktet?! :confused:
Ärligt så säger 99% av alla mina killkompisar att ett sött ansikte eller ett trevligt leende är viktigare än om tjejen har lite övervikt tex.. :cautious:

Inte mer viktig. Men kommer nog högre upp på skalan.
Oavsett hur viktigt dom tycker det är ... tror jag inte dom skulle våga avslöja det för annan kvinna.
 
Det är ju inte så ofta jag får någon chans att visa min personlighet.

Jag har hört mkt om denna "radar" som kvinnor påstås ha... Jag går inte runt och tycker synd om mig själv för att jag inte föddes med modell traits. Det är bara en analys till varför kvinnor inte ser mig.
Och du tror också att någon skulle vilja ha ett seriöst förhållande med dig om du varit modell bara för du varit modell då ?! Ibland tror jag du bara dummar dig för det är så otroligt dumt :D
 
Och du tror också att någon skulle vilja ha ett seriöst förhållande med dig om du varit modell bara för du varit modell då ?! Ibland tror jag du bara dummar dig för det är så otroligt dumt :D

Nej, men hade jag varit modell hade jag förmodligen haft ett större självförtroende för att kvinnor skulle approacha mig på dansgolvet och ta mer initiativ på dejtingsidor osv. För ett långvarigt förhållande så måste hon ju fastna för personligheten också.... men den får ju en chans då så chanserna skulle öka 10-faldigt ...
 
Det är ju inte så ofta jag får någon chans att visa min personlighet.

Jag har hört mkt om denna "radar" som kvinnor påstås ha... Jag går inte runt och tycker synd om mig själv för att jag inte föddes med modell traits. Det är bara en analys till varför kvinnor inte ser mig.

Om man verkligen har en personlighet sa syns den oavsett man far chansen eller inte. Vissa manniskor marks sa fort dom kliver in i ett rum. En personlighet kan aldrig gommas sa som du tror. Och din personlighet avspeglas vaaaaldigt tydligt i denna trad..
 
Många av de killar jag dejtat har varit korta, flera stycken kanske 5 cm längre än jag (jag är 158) jag tenderar att föredra killar som inte har speciellt maskulina drag. De har dessutom haft andra drag som inte räknas som "standard snyggt" så som massor av fräknar eller väldigt smala osv. INGEN av dom har haft svårt att dejta, alla har haft långa förhållanden båda före och efter mig och ingen har någonsin nämnt sin längd som något som gör det svårt. Jag dejtade en kille som va knappt 165 med långt rött hår och skelögd som få. Vi fick ligga ungefär lika mycket
 
Nej, men hade jag varit modell hade jag förmodligen haft ett större självförtroende för att kvinnor skulle approacha mig på dansgolvet och ta mer initiativ på dejtingsidor osv. För ett långvarigt förhållande så måste hon ju fastna för personligheten också.... men den får ju en chans då så chanserna skulle öka 10-faldigt ...
Du nej!!! Självförtoendet handlar inte om utseendet ! Inte ett dugg ! Tro mig ! Det är 100 procent säkert.
 
Jag är bara nyfiken.
Men dom män du ligger med ? Du finner inte dom fysiskt attraherande , du tänder på deras intellekt ? I princip kan det vara en dvärg som är doktorand ?

Utbildningsnivå och längd är för mig exempel på dåliga krav att ha - därför att de riskerar att gallra bort de som sammantaget är mest attraktiva. :idea:

I denna dokumentär figurerar en kille (Danny) som säkert skulle få massor av dejter, av kommentarerna på klippet att döma.

Det handlar om personlighet, inställning, intellekt och attityd. Skrapa ihop tillräckligt höga poäng där så kan du kompensera för vilken längd som helst, kanske inte hos alla, men hos många.
Ytterligare en fördel; ytliga personer gallras effektivt bort av sig självt.

Så, nu har jag också kastat lite pärlor.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 802
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
8 945
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 327
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 669

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp