Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Många av de killar jag dejtat har varit korta, flera stycken kanske 5 cm längre än jag (jag är 158) jag tenderar att föredra killar som inte har speciellt maskulina drag. De har dessutom haft andra drag som inte räknas som "standard snyggt" så som massor av fräknar eller väldigt smala osv. INGEN av dom har haft svårt att dejta, alla har haft långa förhållanden båda före och efter mig och ingen har någonsin nämnt sin längd som något som gör det svårt. Jag dejtade en kille som va knappt 165 med långt rött hår och skelögd som få. Vi fick ligga ungefär lika mycket

Jag vet att det finns alla möjliga exempel på killar utanför det normsnygga som får dejta och ligga. Ser dom på stan varje dag också. Mamma brukar ju säga ofta, jag såg en sån söt tjej och killen hon hade såg inge speciell ut. Du borde inte ha några problem alls att finna någon. Haha, men det kommer ju från min mamma också...varför skulle hon säga något annat ? Men dom som är normsnygga får förmodligen ingenting gratis, utan får jobba på det. OM dom inte har ett snyggt ansikte , då får dom mkt gratis på dejtingsidor...
 
Nej en facebook-grupp. Han gick in på min profil, där jag har häst och naturbilder och en selfie ihop med min häst. Dvs ingen bild på min kropp eller ens någon seriös ansiktsbild Nej vi kände inte varandra innan. Och vi skrev i månader innan vi träffades. Hans intresse svalnade inte för det.
Precis men det där är ett fenomen som i princip bara händer för kvinnor. Var ju någon annan i dejtingtråden också som hade fått PM från någon man som hon nu ev skulle gå på dejt med. Det är något som händer de allra flesta kvinnor på facebook, instagram, vart det nu är om man är aktiv och syns att män skriver till en och tar kontakt. Vissa trevliga och intressanta och andra mer otrevliga och kanske bara sexinriktade men oavsett vilket så är det något som är väldigt väldigt ovanligt för män om mannen inte verkligen står ut på något sätt att kvinnor spontant kontaktar de.
 
Umm nej det är inte det snygga ansiktet som gör det. De är bara genomgående trevliga, ser på kvinnor som människor istället för kroppar och tjurar inte över varje missat tillfälle att doppa snoppen.

Ta kändisar som exempel. Det finns massor av kända män jag tycker är oerhört vackra rent fysiskt men det finns få jag är så attraherad av som Mark Ruffalo. Jag är långt ifrån ensam om det. Varför tror du det är så @Hero?
 
Jag vet att det finns alla möjliga exempel på killar utanför det normsnygga som får dejta och ligga. Ser dom på stan varje dag också. Mamma brukar ju säga ofta, jag såg en sån söt tjej och killen hon hade såg inge speciell ut. Du borde inte ha några problem alls att finna någon. Haha, men det kommer ju från min mamma också...varför skulle hon säga något annat ? Men dom som är normsnygga får förmodligen ingenting gratis, utan får jobba på det. OM dom inte har ett snyggt ansikte , då får dom mkt gratis på dejtingsidor...

Och ändå lyckas majoriteten... och nej en person med fin personlighet och genomsnittligt utseende behöver inte ”jobba på det” utan klarar sig rätt bra på att vara sig själva så länge de har kontaktytor mot kvinnor.
Precis men det där är ett fenomen som i princip bara händer för kvinnor. Var ju någon annan i dejtingtråden också som hade fått PM från någon man som hon nu ev skulle gå på dejt med. Det är något som händer de allra flesta kvinnor på facebook, instagram, vart det nu är om man är aktiv och syns att män skriver till en och tar kontakt. Vissa trevliga och intressanta och andra mer otrevliga och kanske bara sexinriktade men oavsett vilket så är det något som är väldigt väldigt ovanligt för män om mannen inte verkligen står ut på något sätt att kvinnor spontant kontaktar de.

Hur vet du det?
 
Ja, kvinnor tittar mer på ansiktet än kroppen än vad män gör skulle jag tro om vi bortser från kroppslängd där som kvinnor tittar extra noga på. Då kvittar det om man är lite knubbig eller smal.

Jag tror det är där det fallerar lite för mig. Har inte jättemarkerade käklinjer, osymmetriskt och inte så manligt ansikte.
Precis men det där är ett fenomen som i princip bara händer för kvinnor. Var ju någon annan i dejtingtråden också som hade fått PM från någon man som hon nu ev skulle gå på dejt med. Det är något som händer de allra flesta kvinnor på facebook, instagram, vart det nu är om man är aktiv och syns att män skriver till en och tar kontakt. Vissa trevliga och intressanta och andra mer otrevliga och kanske bara sexinriktade men oavsett vilket så är det något som är väldigt väldigt ovanligt för män om mannen inte verkligen står ut på något sätt att kvinnor spontant kontaktar de.
Men alltså nej.. Varför tror du det är väldigt ovanligt för män? Är du man? De män jag känner har nästan alla får kontakt av random tjejer på sociala medier.
 
Och ändå lyckas majoriteten... och nej en person med fin personlighet och genomsnittligt utseende behöver inte ”jobba på det” utan klarar sig rätt bra på att vara sig själva så länge de har kontaktytor mot kvinnor.


Hur vet du det?
För att jag har många gånger hört om tjejer som har pratat om kontaktförsök på diverse sociala medier men i princip aldrig hört om killar som nämnt att okända tjejer spontant kontaktar de. Om inget annat så kan man själv betänka hur många sådana försök man själv fått i förhållande till hur många man själv gjort.
 
Men alltså nej.. Varför tror du det är väldigt ovanligt för män? Är du man? De män jag känner har nästan alla får kontakt av random tjejer på sociala medier.
Varför jag tror det? För att jag vet många män som aldrig har fått det men i princip ingen kvinna som inte fått. Om båda är hyfsat aktiva dvs.

Jag säger inte att det inte sker och att det inte sker för män som utmärker sig men om det skulle vara så vanligt så tror jag inte killar skulle vara så desperata på diverse dejtingsidor om de bara kunde existera på sociala medier och få tjejer som kontaktar.
 
Umm nej det är inte det snygga ansiktet som gör det. De är bara genomgående trevliga, ser på kvinnor som människor istället för kroppar och tjurar inte över varje missat tillfälle att doppa snoppen.

Ta kändisar som exempel. Det finns massor av kända män jag tycker är oerhört vackra rent fysiskt men det finns få jag är så attraherad av som Mark Ruffalo. Jag är långt ifrån ensam om det. Varför tror du det är så @Hero?

Jag ser kvinnor som människor.
Att jag attraheras av den kvinnliga kroppen har med biologi att göra. Det är inget jag kan slå av...
Jag surar inte för tillfällen att doppa snoppen. Då jag är främst ute efter något mer långvarigt....

Hur gammal är du? Mark är 50 år. ÄR du också däromkring 40-50 ?
Han ser väl annars väldigt bra ut för sin ålder, ingen Brad Pitt kanske, mörkhårig och brunögd. I övrigt har han väl ingen speciell fysik.
 
Nej, men hade jag varit modell hade jag förmodligen haft ett större självförtroende för att kvinnor skulle approacha mig på dansgolvet och ta mer initiativ på dejtingsidor osv. För ett långvarigt förhållande så måste hon ju fastna för personligheten också.... men den får ju en chans då så chanserna skulle öka 10-faldigt ...

Känns det bättre om jag talar om att jag har dumpat en kille som var modellsnygg för att jag inte var kär i honom? Han var smart, sexig och bra i sängen... men jag var som sagt inte kär.

Jag plockade upp honom på bussen till mitt studentboende genom att börja prata med honom, han och hans kompisar verkade vara roliga. Kan tillägga att jag är långt ifrån modellsnygg eller vältränad (vare sig nu eller då).

Helt ärligt, du retar gallfeber på mig med dina misogyna och rigida uttalanden gällande kvinnor... men jag tycker faktiskt synd om dig som fastnat i något märkligt ekorrhjul gällande vad du tror kvinnor vill ha. Det tar dig nämligen inte framåt.
 
Känns det bättre om jag talar om att jag har dumpat en kille som var modellsnygg för att jag inte var kär i honom? Han var smart, sexig och bra i sängen... men jag var som sagt inte kär.

Jag plockade upp honom på bussen till mitt studentboende genom att börja prata med honom, han och hans kompisar verkade vara roliga. Kan tillägga att jag är långt ifrån modellsnygg eller vältränad (vare sig nu eller då).

Helt ärligt, du retar gallfeber på mig med dina misogyna och rigida uttalanden gällande kvinnor... men jag tycker faktiskt synd om dig som fastnat i något märkligt ekorrhjul gällande vad du tror kvinnor vill ha. Det tar dig nämligen inte framåt.
Den relevanta frågan blir väl då snarare om du ens hade träffat, dejtat, haft sex med honom om han inte var modellsnygg. Nu blev du inte kär i honom men han hade chansen, hade han haft det annars?
 
Om man nu ska återkomma till krogen och dansgolvet som du varit inne på (och varför kastar jag pärlor också egentligen :banghead:), efter ett ragg som följde med hem från krogen,så dagen efter frågade jag varför han valt att följa med mig hem (han var upptagen visade det sig, nu gjorde han slut och vi blev tillsammans så ja, det ordnade väl sig ändå, han är dock ett ex nu) så fick jag svaret att jag såg så lugn och harmonisk ut. Lugn och harmonisk, på ett dansgolv med edm musik. Det är kanske inget man brukar koppla ihop med varandra... Om man nu går efter siffror har jag ett bmi som visar kraftig övervikt, och jag anses nog som söt snarare än snygg. Definitivt ingen 8a eller så.

Då kände/insåg jag att det är verkligen inte bara utseende utan snarare utstrålning som gör om man "får ragg" eller inte.

Som flera andra skrivit, sluta att leta efter den perfekta kvinnan, för du kommer aldrig hitta någon som stämmer in på allt du kräver. Världens klyscha kanske, men innan man älskar sig själv är det svårt för andra att göra det. Det känns som du behöver bli mer bekväm i din kropp och ditt eget sällskap. Sluta jämföra dig med alla andra. Sluta ha förutfattade meningar om kvinnor och hur dom ska vara. Sluta skriva kvinnor på näsan om hur dom är. En kvinna med bmi 28 kan vara lika fin som en med bmi på 18. Allt är inte siffror, även om du verkar tro det.
 
Känns det bättre om jag talar om att jag har dumpat en kille som var modellsnygg för att jag inte var kär i honom? Han var smart, sexig och bra i sängen... men jag var som sagt inte kär.

Jag plockade upp honom på bussen till mitt studentboende genom att börja prata med honom, han och hans kompisar verkade vara roliga.

Det är ju inte förvånande att du plockade upp honom.
Sånt har aldrig hänt mig. Eller ja en gång för typ 10 år sen satt en tjej sig bredvid mig som jag spanat på många gånger fast det var fullt av lediga säten i bussen och heja. Men då var jag väldigt blyg och fick inte ur ett ord utan frös lite av förvåning. Men sen dess har inget liknande hänt.
 
För att jag har många gånger hört om tjejer som har pratat om kontaktförsök på diverse sociala medier men i princip aldrig hört om killar som nämnt att okända tjejer spontant kontaktar de. Om inget annat så kan man själv betänka hur många sådana försök man själv fått i förhållande till hur många man själv gjort.

Fast är du säker på det är representativt?

För jag har gott om män i bekantskapskretsen som fått sådana kontaktförsök. Faktiskt alla mina manliga vänner har det.

Det innebär INTE att alla män får det. Däremot visar det på hur värdelöst ett litet antal personer är att avgöra om något är vanligt eller ovanligt för halva befolkningen...
 
Jag ser kvinnor som människor.
Att jag attraheras av den kvinnliga kroppen har med biologi att göra. Det är inget jag kan slå av...
Jag surar inte för tillfällen att doppa snoppen. Då jag är främst ute efter något mer långvarigt....

Hur gammal är du? Mark är 50 år. ÄR du också däromkring 40-50 ?
Han ser väl annars väldigt bra ut för sin ålder ingen Brad Pitt kanske, mörkhårig och brunögd. I övrigt har han väl ingen speciell fysik.
Tycker du att det här är en objektivt snygg man? 1541533359149.png
Såpass att han utseendemässigt står ut från genomsnittet även om genomsnittet inte vore superstylade hollywoodskådisar? Det tycker inte jag, dessutom är han cirka 20 år äldre än jag vilket jag ser som negativt. Ändå skulle jag inte tveka på en chans till en dejt med honom. Varför tror du?
Hint: det är inte pengarna.
 
Fast är du säker på det är representativt?

För jag har gott om män i bekantskapskretsen som fått sådana kontaktförsök. Faktiskt alla mina manliga vänner har det.

Det innebär INTE att alla män får det. Däremot visar det på hur värdelöst ett litet antal personer är att avgöra om något är vanligt eller ovanligt för halva befolkningen...
Vilken sorts kontaktförsök menar du? Postar i någon facebookgrupp och en okänd kvinna skriver till de och bjuder på dejt?
 
Det är ju inte förvånande att du plockade upp honom.
Sånt har aldrig hänt mig. Eller ja en gång för typ 10 år sen satt en tjej sig som jag spanat på många gånger fast det var fullt av lediga säten i bussen. Men då var jag väldigt blyg och fick inte ur ett ord utan frös lite av förvåning. Men sen dess har inget liknande hänt.

Du läser dåligt. Jag började prata med honom och hans kompisar för de var så himla trevliga. Hur han och de såg ut var inte viktigt. Jag var inte ute efter att ligga men när vi snackat halva natten kom jag fram till att det vore ju trevligt eftersom han var en attraktiv person.
 
Vilken sorts kontaktförsök menar du? Postar i någon facebookgrupp och en okänd kvinna skriver till de och bjuder på dejt?

Att en man blir kontaktad av en kvinna för att hon upplever honom intressant och vill lära känna mer - ja. Sen om det varit just ett trevande inledningsvis eller mer oförtäckt tokraggning har varierat. Så nejdå jag har inte missförstått vad du menade med kontaktförsök.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 210
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 123
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 339
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 742

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp