Stora jobbsökartråden

Bukefalos 30 år!

Tänker att det är svårt att hitta någon med så kort uppsägningstid? Jag behövde inte vara så länge på min förra arbetsplats innan jag hade tre månaders uppsägningstid. Och liknande arbetsplatser brukar kunna stänga ner fyra veckor på sommaren. Men de kan ju hitta någon arbetslös som är intressant

Tillträde omgående behöver ju inte betyda att man måste kunna börja direkt. Fast ibland behöver man någon snabbt och då kan den som kan börja nästa vecka ha klar fördel av det. Går ju inte att veta om det är all information som finns.

Min arbetsplats stänger tex inte över semestern, även om vi inte skulle ha så stor nytta av en nykomling när alla andra är borta.

Tillträde omgående behöver ju inte betyda att man måste kunna börja direkt. Fast ibland behöver man någon snabbt och då kan den som kan börja nästa vecka ha klar fördel av det. Går ju inte att veta om det är all information som finns.

Min arbetsplats stänger tex inte över semestern, även om vi inte skulle ha så stor nytta av en nykomling när alla andra är borta.
Får prova att söka.

Tänker att det är svårt att hitta någon med så kort uppsägningstid? Jag behövde inte vara så länge på min förra arbetsplats innan jag hade tre månaders uppsägningstid. Och liknande arbetsplatser brukar kunna stänga ner fyra veckor på sommaren. Men de kan ju hitta någon arbetslös som är intressant
Jag har egentligen 3 mån uppsägningstid men har en schysst chef som hade låtit mig gå tidigare om jag hade velat. Tänker att jag inte är den enda 🙂

Jag har egentligen 3 mån uppsägningstid men har en schysst chef som hade låtit mig gå tidigare om jag hade velat. Tänker att jag inte är den enda 🙂
Min upplevelse hittills från arbetslivet är att chefer vill ha kvar sina anställa till sista dagen, så vi har helt olika erfarenheter :)

Jag har haft bada erfarenheterna, beror helt pa vart i fasen jobben legat. Mitt senste jobb var jag konsult och mellan kundengagemang, sa da ville chefen ha ut mig mer eller mindre sa fort som mojligt, andra har jag jobbat heltid in till sista dagen

Om någon vill tillsätta en tjänst omgående, tänker att efter intervjun och semester är vi nästan i september? Hittade en intressant tjänst som det tillträde omgående.

Många intervjuar ju löpande och tjänster kan tillsättas innan tiden för ansökan löpt ut.
Hos oss jobbar många konsulter, de har 2 veckors uppsägningstid.

Min intervju på morgonen verkar vara inställd. Det står i teams att rekryteraren har avbokat mötet. Utan meddelande eller nånting.

Rekryterare är lite märkliga faktiskt tycker jag. Det känns som att de mest vill boka in så mycket intervjuer som möjligt. Tråkigt, för han representerade ett företag som jag gärna jobbar åt. Men lite väntat eftersom de brukar sköta rekryteringarna själva. Så frågan är om han överhuvudtaget representerar dem.

Jag mailade faktiskt företaget som rekryteraren sade sig representera för att fråga om han verkligen representerar dem. Vi får se om jag får något svar därifrån, och vad det i så fall blir för svar.

Jag fick också svar från en arbetsgivare att de gick vidare med en annan sökande. Och de tyckte jag hade gjort en bra intervju, så det var trevligt att höra ändå. Men jag har ändå lite lust att gråta.

Ska ansöka till ett annat jobb också. Har ansökt till ett liknande (inte fått någon återkoppling ännu) men dessa verkar vara mer flexibla med att inte kräva heltid, vilket vore en fördel.

Men så säger de "skicka gärna in CV och en kort presentation om dig själv". Ansökan via mail. Ska man då skriva något kort i mailet, eller är det ett personligt brev de avser?

Tänker att det är svårt att hitta någon med så kort uppsägningstid? Jag behövde inte vara så länge på min förra arbetsplats innan jag hade tre månaders uppsägningstid.

På de jobb jag haft så har den längre uppsägningstiden gällt från arbetsgivarens sida. Arbetstagaren har alltså haft en månads uppsägningstid, om henom sagt upp sig själv. Har fått intrycket att det är vanligt att det är så.

(Min klippning.)

På de jobb jag haft så har den längre uppsägningstiden gällt från arbetsgivarens sida. Arbetstagaren har alltså haft en månads uppsägningstid, om henom sagt upp sig själv. Har fått intrycket att det är vanligt att det är så.

(Min klippning.)
Uppsägningstid kan vara längre än en månad beroende vad som står i kollektivavtalet. Där jag jobbat har det varit en månad de första åren, sen två månader och efter ytterligare några år tre månader.

Uppsägningstid kan vara längre än en månad beroende vad som står i kollektivavtalet. Där jag jobbat har det varit en månad de första åren, sen två månader och efter ytterligare några år tre månader.
Jag har en vän som har 1 års uppsägningstid från arbetsgivarens sida. Osäker på vad hennes är mot arbetsgivaren.

Grattis. Min erfarenhet är att får man riktigt bra på dem så blir man kallad till intervju inom 24 h.

Gud så jag hatar de där testerna.
Jag har aldrig gjort något test tidigare. 😱 men har över tio års arbetslivserfarenhet inom området, har dock aldrig arbetat i programmet de jobbar i.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka