Stora jobbsökartråden

Bukefalos 30 år!

Chefen från igår har redan ringt mina referenser, som höjt mig till skyarna 🙏 Gissar på att jag får ett erbjudande innan helgen.

Men! Har även gått vidare i rekryteringen när det gäller en annan tjänst - där man får jobba hemifrån 50% av tiden 😍 DET hade varit rena drömmen för mig som är hundägare!

Här känns det tufft. Har visserligen inte sökt så många jobb ännu, men ändå ett antal där jag varit kvalificerad och har erfarenhet av både bransch och yrke och det enda man får ett generellt "tack för din ansökan, vi har gått vidare med andra sökanden". Upplever också att min YH-utbildning tappat i värde sen jag sökte jobb sist, de flesta vill att man har en akademisk examen numera så när man inte har det åker man ofta innan någon ens hunnit öppna ansökan :down: nä, nu unnar jag mig lite sommarlov så får jag ta nya tag i augusti.

Varslad från och med 30de Juni.
Har som tur är lön några månader till.
Sökt första jobbet idag pga en föredetta kollega tipsade om just den tjänsten. Den är lite mer än jag tror jag kan få men sökte ändå.

Ska fortsätta söka jobb för den arbetsgivaren då de har många tjänster ute.

Så får vi se hur det går.

Jag börjar ge upp hoppet lite.

Varit på några intervjuer, klarade mig till intervju 3 på ett ställe, men på tredje intervjun blev jag så nervös att hela jag satt och skakade. Jag sa nog bara fel saker tror jag, visste knappt vad jag hette. Efter det har jag inte hört ett ljud trots att de skulle ringt i början av veckan- så jag förutsätter att jag är bortsorterad.

Det känns liksom så tröstlöst. Jag är för dålig på intervjuer för att få ett jobb verkar det som.

Har sökt en massa jobb som uska på sjukhus men får bara " tack för visat intresse " men vi gått vidare med annan kandidat. Så jag har gett upp att söka som uska på sjukhus. Ska istället på intervju som personlig assistent.

Jag börjar ge upp hoppet lite.

Varit på några intervjuer, klarade mig till intervju 3 på ett ställe, men på tredje intervjun blev jag så nervös att hela jag satt och skakade. Jag sa nog bara fel saker tror jag, visste knappt vad jag hette. Efter det har jag inte hört ett ljud trots att de skulle ringt i början av veckan- så jag förutsätter att jag är bortsorterad.

Det känns liksom så tröstlöst. Jag är för dålig på intervjuer för att få ett jobb verkar det som.
Om det kan lugna så tror jag som rekryterar att jag ska kunna ge besked inom x veckor men det skiter sig alltid och tar längre tid 🥲

Om det kan lugna så tror jag som rekryterar att jag ska kunna ge besked inom x veckor men det skiter sig alltid och tar längre tid 🥲
Jo men de har hört av sig inom 2 dagar innan... Men men, vi får väl se.

Jag har också varit med om en arbetsgivare där jag var på intervju, och sedan 2 månader senare: Kan du börja nästa vecka? Bara nope.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur