Stora jobbsökartråden

Bukefalos 30 år!

Man måste inte ge nuvarande chef som referens även om de önskar det. Kanske finns någon samordnare eller liknande roll som du kan ge istället?

Nej jag vet, men hon var väldigt tydlig med att det var det som gällde. Har upplevt att det är rätt vanligt i kommuner/statligt. Samordnaren eller ja verksamhetsledaren är tyvärr jag själv så det blir värre 😅

På onsdag har jag en intervju som är typ för mitt drömjobb.
6-7 timmar enkel väg bort. Så jag har bokat motell och tåg idag (var lite osäkert vilken stad intervjun skulle äga rum fram tills idag).

Och jag mår redan lite dåligt.
Hur gör man för att inte ligga vaken hela natten där på motellet pga nerver?

Förra gången det var såhär så var intervjun kl 08:30. Nu är intervjun kl 11, det känns iaf bättre. Då hinner jag äta frukost ordentligt och ta min energidricka.

Måste komma ihåg att ringa Arbetsförmedlingen på måndag med, för det här blev dyrt när det kom så tätt inpå.

Om du får hjärnsläpp så kan det väl vara bra att ha med sig lite nedskrivna frågor? Det hade jag gjort. De kan du plocka fram dem på slutet och gå igenom och se om du redan har fått svar på det du ville veta. Det tycker jag ger ett bra intryck också :up:
Ja, jag tänkte att det kan framstå som osäkert att ha "fusklapp" med sig, men det kanske det inte gör. Nu när jag tänker på det visar man väl snarare att man är förberedd. Men jag har alltid så svårt att komma på frågor till intervjuer.

Intervjun igår blev framflyttad av företaget, föreslog ny tid nästa vecka och de skulle kolla på det och återkomma. Har inte hört något än så jag hoppas jag får svar i helgen eller senast måndag :/

Ja, jag tänkte att det kan framstå som osäkert att ha "fusklapp" med sig, men det kanske det inte gör. Nu när jag tänker på det visar man väl snarare att man är förberedd. Men jag har alltid så svårt att komma på frågor till intervjuer.

Intervjun igår blev framflyttad av företaget, föreslog ny tid nästa vecka och de skulle kolla på det och återkomma. Har inte hört något än så jag hoppas jag får svar i helgen eller senast måndag :/
Nej, att ha med sig ett anteckningsblock med frågor och dylikt framstår väl inte det minsta som osäkert? Varför skulle det göra det? Det visar väl bara att man har tänkt i förväg och visat intresse?

Nej, att ha med sig ett anteckningsblock med frågor och dylikt framstår väl inte det minsta som osäkert? Varför skulle det göra det? Det visar väl bara att man har tänkt i förväg och visat intresse?
Jag vet inte, jag fick för mig det bara.
Har en tendens till att övertänka ibland.

Lutar åt att det blir hemtjänsten alla fall i sommar. Företaget jag skulle ha intervjun hos i torsdags skrev ett meddelande två timmar innan bokad tid om att de behövde flytta fram pga sjukdom. Det kan ju hända, men inget förslag på ny tid vilket kändes lite oseriöst. Kag svarade med förslag på ny tid men fick bara svar att de skulle återkomma. Sedan har det varit knäpptyst O_o

Senast ändrad:
Ah shit.
Jag missade att arbetsförmedlingen bara betalade ut ersättning om annonsen fanns på deras sida. 3500 kr i sjön som jag inte har råd med :wtf:

Jaja, jag får besöka en stad jag aldrig har varit i iaf.
Har tänkt på detta med att söka jobb i hela landet landet. Hur fasiken ska arbetslös ha råd med att åka på intervjuer och sedan en flytt?

Har tänkt på detta med att söka jobb i hela landet landet. Hur fasiken ska arbetslös ha råd med att åka på intervjuer och sedan en flytt?
Man ser till att annonserna finns på arbetsförmedlingens hemsida så att man har rätt till ersättning.

Men rätt många av de jobben jag söker finns inte på arbetsförmedlingens hemsida. Så det är lite krångligt. Jag försöker få till att ha intervjuer på distans, men ofta vill de ju ha minst en intervju på plats. Så ja du. Jag är glad att jag har ett sparkonto sedan innan. Det skulle ju gå till kontantinsats till hus, men det är som det är.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka