Stora shoppingtråden III

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vinted mfl ställen går det ofta köpa begagnade liners till bra pris

Jag röstar också på 100 gram liner. 50 gram är typ som en wettextrasa i tjocklek och gör varken från eller till. Det är den enda linertjocklek jag valt att inte ha.

Jag har alltid haft gamla traditionella stigbyglar, men nu bestämde jag mig för att prova ett par moderna och lite säkrare. Jag köpte de här acavallo helt i metall begagnat. Nu ska detbli spännande att prova.
1000018585.webp

Det låter toppen! Jag hittade dem på vinted, och hade tur, de fanns nära mig så jag behövde inte köpa frakt. Jag är lite extra glad för att jag hittade ett par med metall även i den rörliga delen. I morgon ska de provas.

Älskade mina! Uppgraderade mig sen till Tech Stirrups som är ännu strået vassare i mitt tycke, men Acavallo kommer tätt efter som en klar 2a!

Eftersom att fröken skakade innan intag häromdagen utan täcke blev det bara att vänja in det. Tips för att hennes långa fina man inte ska skavas bort? Vad för täcke ska man satsa på? Fungerar halvhals bättre än bara täcke?

Köpte ett 50g innan hon kom, som passade! Det lilla gjorde att hon slutade skaka, även om vissa säger att ett tunt täcke stjälper mer än hjälper 😄
IMG_5981.webp

Eftersom att fröken skakade innan intag häromdagen utan täcke blev det bara att vänja in det. Tips för att hennes långa fina man inte ska skavas bort? Vad för täcke ska man satsa på? Fungerar halvhals bättre än bara täcke?

Köpte ett 50g innan hon kom, som passade! Det lilla gjorde att hon slutade skaka, även om vissa säger att ett tunt täcke stjälper mer än hjälper 😄
Visa bifogad fil 180379
Halvhals är förödande för lång man, undvik det! Tyvärr har jag inte hittat något sätt att inte få lite nötning av manen vid manken, jag har valt att acceptera det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Laga trasig sadelbom
  • Tjurigt sto
  • Slutridet på ett tag
  • Hur hanterar man en annan "duktig" ryttare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka