Stora shoppingtråden III

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur var stövlarna? Hunnit prova? De har legat i min varukorg vid mer än ett tillfälle :D
Mycket finare i verkligheten. Glittade mycket men för stora så blev retur och beställde den smalare vadvidden.

Har 37,5-38 cm i vader så valde vid men de glappade så kommer bli bättre med normala vidden hoppas jag. Jag är så mycket smalare runt knävecket än själva vaden så hoppas mycket på att kunna ställa in vidden bättre.

Hoppas på att de kommer nästa vecka.

Mycket finare i verkligheten. Glittade mycket men för stora så blev retur och beställde den smalare vadvidden.

Har 37,5-38 cm i vader så valde vid men de glappade så kommer bli bättre med normala vidden hoppas jag. Jag är så mycket smalare runt knävecket än själva vaden så hoppas mycket på att kunna ställa in vidden bättre.

Hoppas på att de kommer nästa vecka.

Ah! Låter lovande då :up: Hur var höjden? Jag har ganska korta underben, men tål hellre lite skav i knävecken innan stövlarna sjunkit än att välja kortare stövlar redan från början.

Idag kom repgrimman från Pilgrimsrep 🥰
IMG_6107.webp

Agria valde att avsluta båda mina försäkringar tydligen och ombudet verkade blivit förbannad och vill inte hjälpa mig. Så får vänta o ringa på måndag fast försäkringen slutar imorgon…
Ombudet sa (mitt ombud alltså) ”det är ju IF som gjort fel”. Men jag gav ju rätt försäkringsnummer och att en häst skulle avslutas. Så jag undrar jag om de blev sura bara.. lite professionalitet har ju inte skadat i den där branschen.
Fick ett mail från Agria om detta och de ville gärna ha kvar unghästen hos sig och kunde justera priset lite. Så de var inte alls intresserade tydligen av gammel-stoet att ha kvar henne.
Svarade på mailet direkt att jag har inte avslutat Calles försäkring. Bara mammans.
Så kontaktade mitt ombud direkt om hon kunde hjälpa mig men tydligen inte.
Vad sugen man blir att fortsätta med Agria…

Ombudet sa (mitt ombud alltså) ”det är ju IF som gjort fel”. Men jag gav ju rätt försäkringsnummer och att en häst skulle avslutas. Så jag undrar jag om de blev sura bara.. lite professionalitet har ju inte skadat i den där branschen.
Fick ett mail från Agria om detta och de ville gärna ha kvar unghästen hos sig och kunde justera priset lite. Så de var inte alls intresserade tydligen av gammel-stoet att ha kvar henne.
Svarade på mailet direkt att jag har inte avslutat Calles försäkring. Bara mammans.
Så kontaktade mitt ombud direkt om hon kunde hjälpa mig men tydligen inte.
Vad sugen man blir att fortsätta med Agria…
Märkligt hela grejen.
Men det enklaste är väl att ta det via agrias kundtjänst?
Jag ringer alltid direkt dit, tar aldrig ngt via ombuden..

Har nu ”shoppat” försäkring. Bytt på gammel-stoet, från 215 kr till 62 kr i månaden. Lägre belopp (20 000 skillnad) och lägre självrisk.
Ingen karens.
Unghästen är kvar ett år till i och med operation.
Hade faktiskt fel. Jag betalar på If nu 38 kr i
månaden för begränsad vetvård 60 000 kr.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Laga trasig sadelbom
  • Tjurigt sto
  • Slutridet på ett tag
  • Hur hanterar man en annan "duktig" ryttare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka