Då behöver du inte oroa dig för just detOkej, den är från 2018 (aluminium och komposit)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Då behöver du inte oroa dig för just detOkej, den är från 2018 (aluminium och komposit)
Puh! Är lite fundersam kring att ha läst att vissa får in vatten på okänt sätt i sina CL. Undra vad det kan bero påDå behöver du inte oroa dig för just det![]()
Jag har en Cheval Gold First från 2018 som jag köpte nytt. Enda jag gjort är att bytt bromsar en gång. Drog iofs sönder elen för ett tag sen och då upptäckte vi att det var felkopplat, men har aldrig haft problem med detPuh! Är lite fundersam kring att ha läst att vissa får in vatten på okänt sätt i sina CL. Undra vad det kan bero på![]()
Min Cheval gold one tog in vatten via takluckan - gick på garantin då den visade sig vara felmonterad. Efter typ sex - sju år tog den in vatten igen - då genom det ena öppningsbara frontfönstret. Var bara spänna fönstretPuh! Är lite fundersam kring att ha läst att vissa får in vatten på okänt sätt i sina CL. Undra vad det kan bero på![]()
Jag gick från VV till Cheval@Alexandra_W @Fiorano Tack! Då känns det lite bättre. Släpet ser fint ut vad jag kan se på bilder så jag hoppas det ger ett bra intryck irl också. Har inte kört häst i mitt nuvarande släp på flera år (en Värmlandsvagnen från 07...) utan mest höbalar och skräp till tippen. Svårt att veta exakt vad man villhöver då![]()
Håller verkligen med om att det är folk som inte har CL som gnäller mest på domJag gick från VV till Cheval
Alltså Cheval ÄR ett budgetalternativ. Precis som VV. Men ägarna är ofta otroligt nöjda. Du kommer höra mycket kritik från folk som INTE äger ett Cheval - och som jämför det med Boj, Fautras, Ifor, Ume osv som kostar mer än dubbelt så mycket.
Och jämför du med Ume så givetvis är Cheval skramligare, smäckigare mm. Men så betalade jag 100 000 kr mindre 2017 för mitt Cheval än min kompis som köpte ett nytt Ume samma år. Och de där 100 k i prisskillnad märks såklart. Men jag behöver inte skillnaden.
Jag gav 70 000 nytt extrautrustat september 2017. Om släpet IMORGON ramlar sönder i sina beståndsdelar så är jag nöjd ändå. 8.5 år innebär en årskostnad på drygt 8000 kr vilket ger en månadskostnad på knappa 700 kr. Lätt värt det.
Nu visar släpet inga tecken på att ramla sönder i sina beståndsdelar så den där summan kommer ju sjunka och sjunka med. Och jag har som sagt behövt byta en lykta. Jag har ett glapp elfel i ett positionsljus jag ska fixa i sommar. Men det är allt. Haft den på service EN gång under alla år (för ett par år sen) och sen var ua på service. Inte ens behövt justera bromsarna. Alltid varit ua på besiktning. I love it. Dock solbleker de sjukt fult över tid
Ska du smörja in mulen med lavendelolja före ridpasset? tänker om jag skulle testa detta på vår ena ocksåJa det ska bli intressant! Googlade runt och lavendeldoften ska vara bra i sovrum också för att förbättra sömnen. Så kanske ska testa det på mig själv också![]()
Ja precis! Ursprungsprodukten är som en deorulle som ska rullas på mulen mellan näsborrarnaSka du smörja in mulen med lavendelolja före ridpasset? tänker om jag skulle testa detta på vår ena också![]()
Åh grattis!! Jättefin vinstRäknas en Instagram-vinst som shopping?Vann iallafall ett träns från Antares värt 1900kr förut, såå roligt! Valde dock ett svart då jag tror nya prinsessan passar bättre i det i framtiden.
Lånad bild
Visa bifogad fil 181147
Nedre!Jag är väldigt sugen på att köpa ett nytt tävlingschabrak från Mias till våren.
Har dock svårt att bestämma mig för vilken färgkombination jag ska ha
Är främst till terrängmomentet i ft.
Visa bifogad fil 181353
Jag är väldigt sugen på att köpa ett nytt tävlingschabrak från Mias till våren.
Har dock svårt att bestämma mig för vilken färgkombination jag ska ha
Är främst till terrängmomentet i ft.
Visa bifogad fil 181353