Stora shoppingtråden III

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lovade ju bild på bilen när fälgarna var på 😁
20260405_163646.webp

Någon som testat denna flughuva från Waldhausen?
Rambos med båge är den enda huvan hittills som valacken inte tar av sig direkt. Men denna är halva priset jämfört med Rambos som ändå bara håller max en säsong.

IMG_0438.webp

Någon som testat denna flughuva från Waldhausen?
Rambos med båge är den enda huvan hittills som valacken inte tar av sig direkt. Men denna är halva priset jämfört med Rambos som ändå bara håller max en säsong.

Visa bifogad fil 183866
Om du testar så recensera gärna. Mina rambohuvor är alla mer än fem år gamla men börjar nu samtliga sjunga på sista versen och de har blivit sjukt dyra

Jag shoppade fem st Ramboluvor för 390:-/st nu i helgen när Finntack hade 25 % på det mesta, två till min egen häst och så till flera andra som står i samma stall 😅. Köpte också ett Bucas Smartex-regntäcke för 1700:-.

Man får vara förfärligt snabb när man shoppar hos Finntack 🙈. När de sänker som mest drar de oftast bort den rabatt de hade i grunden, så i praktiken kan vissa varor till och med vara dyrare när det är "20 % på allt" än när det är "15 % på allt", men om man shoppar direkt efter midnatt kan man oftast hinna lägga order innan de ändrat grundpriserna 🤣.

Oj. Mina har hållit fantastiskt även i unghästflock osv. Men nu har jag tvättat sönder dem typ, materialet börjar ge upp
Vi har mycket träd i hagen och han kliar sig så öronen på huvan lossnar rätt fort, sedan efter ett tag så lyckas han fixa så det går sönder i pannan där plastskenan kommer ut.
Själva nätet håller bra men allt annat går sönder tillslut 😩

Beställde en sån här idag.
Är en grej man hänger på kanten vattentunnan/hinken/vattenkannan mm och kopplar slangen till så stoppar den vattenflödet när tunnan är full.
Nån lyckas alltid glömma vattnet på och därmed tömma brunnen minst en gång per sommar hos oss. Förhoppningsvis slipper vi det problemet nu! ✌🏻

IMG_0467.webp

Jag köpte ett halstäcke för en billig peng, som visade sig vara trasigt trots att säljaren skrivit ”endast provat” i annonsen. Själva halsen är hel, det är fästena som är borta. Tänkte först slänga det men kom på att det borde vara rätt lätt att sätta dit kardborre-fästen som kan träs igenom HW’s halsfästen. Hittar kardborre men inte färdiga kardborre-fästen eller vad man ska säga.

Hade tänkt att limma på dom, då jag sett en tjej på TT använda Biltemas superlim med bra resultat. Men köper jag kardborre behöver dom sys ihop till ett fäste. Och jag har inget att sy med 😩 några andra tips?

Jag köpte ett halstäcke för en billig peng, som visade sig vara trasigt trots att säljaren skrivit ”endast provat” i annonsen. Själva halsen är hel, det är fästena som är borta. Tänkte först slänga det men kom på att det borde vara rätt lätt att sätta dit kardborre-fästen som kan träs igenom HW’s halsfästen. Hittar kardborre men inte färdiga kardborre-fästen eller vad man ska säga.

Hade tänkt att limma på dom, då jag sett en tjej på TT använda Biltemas superlim med bra resultat. Men köper jag kardborre behöver dom sys ihop till ett fäste. Och jag har inget att sy med 😩 några andra tips?
Kan väl gå limma ihop till fästet oxå? Jag gjorde en kardborre bit härom veckan, limmade ihop med textillim först sen symaskin sen, men borde ju komma bitvis med att handsy lite runt istf maskin?

Edit: eller se om nån har fästen från en trasig hals du kan få?

Också sett tipset om Biltemas superlim, tänkt testa det till lite allt möjligt😁.

Känns som jag shoppat i sinne på förmiddagen 🙄
Men det hästrelevanta hittils är selen 😉 blev även en protein complex att prova när jag likas va igång.
Sen beställt lugnande å metacam för typ 800spänn inför tandkoll om några veckor 🫠
Yikes.
Men, gör det det möjligt att kolla å fixa munnen på mr I så är det väl värt det 😅

Kommer bli klädshopping åt migsjälv oxå under kvällen 🙈 varför dela upp shoppingen lixom 🤪

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Laga trasig sadelbom
  • Tjurigt sto
  • Slutridet på ett tag
  • Hur hanterar man en annan "duktig" ryttare?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka