Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Köpt ett lippo syntet kimblewick. Rider Dio på Trusts syntetbett men han blir lätt röd i mungipan av dom. Lippos syntet är lite glidigare och ger ingen rodnad och ändå fin kontakt! Så tror jag ska byta ut mina trust till lippos (betydligt billigare) bett!

Jag är så trött på att löpa ridhandskar aom oavsett märke och prisklass går sönder direkt 😒
Nu rider jag alltid med montörhandskar hemma, de håller oväntat bra och sitter väldigt bekvämt med bra grepp.
Men det är ju inte direkt snygga så chansade och beställde från Temu, de hade bra omdömen och rätt färg.
De är de skönaste handskar jag någonsin haft! Sitter helt perfekt, är så mjuka på insidan, greppet är bra även vid svettiga tyglar, de är ordentligt sydda med bra sömmar.
Är så himla nöjd att jag beställt ett par helsvarta också.
20260430_121842.webp

Jag är så trött på att löpa ridhandskar aom oavsett märke och prisklass går sönder direkt 😒
Nu rider jag alltid med montörhandskar hemma, de håller oväntat bra och sitter väldigt bekvämt med bra grepp.
Men det är ju inte direkt snygga så chansade och beställde från Temu, de hade bra omdömen och rätt färg.
De är de skönaste handskar jag någonsin haft! Sitter helt perfekt, är så mjuka på insidan, greppet är bra även vid svettiga tyglar, de är ordentligt sydda med bra sömmar.
Är så himla nöjd att jag beställt ett par helsvarta också.
Visa bifogad fil 185160
Är det nånting temu gör bra så är det mjuka kläder! Kanske alla förbjudna kemikalier🙈. Men har flera plagg därifrån och allt är just mjukt och väldigt behagligt att använda.

När dotterns ponny var yngre försökte hon alltid komma lös i stallet för att sno hö från gammeltantens box så fort man skulle tränsa eller tränsa av.
Funkade inte att sätta grimman runt halsen bara då hon snabbt hade krupit ur den.
Så vi tränsade helt enkelt med grimman på. Spännet under nosen spänt lite lösare (hade aldrig grimma i hagen) och sedan in med nackstycket på tränset under nosdelen på grimman och så var tränset på.
Samma nör vi tog av det. Av med tränset över öronen och sedan bara dra det ner under nosdelen på grimman.
Varför tränsade ni inte i boxen? :)

Varför tränsade ni inte i boxen? :)
För att det alltid finns hö i boxen då jag mockar och gör ordning för kvällen direkt på morgonen och vi tycker det är mycket enklare att ha hästen på gången med gott om utrymme runt om samt nära till sadelkammaren, inget spån som dras ut osv.
Dessutom var dottern endast 9-10 år då och därav kändes det säkrare att ha henne på gången än att dottern skulle lyfta ur allt hö, knyta fast ponnyn på rätt sätt osv.
Men största anledningen var att vi ville att ponnyn skulle lära sig att inte krypa ur och springa iväg och det gjorde hon rätt snart när hon helt enkelt inte kunde göra det.

Är det nånting temu gör bra så är det mjuka kläder! Kanske alla förbjudna kemikalier🙈. Men har flera plagg därifrån och allt är just mjukt och väldigt behagligt att använda.
Jag har aldrig och kommer aldrig att köpa därifrån men om jag hade gjort det så hade jag varit väldigt noga med att tvätta allt innan användning. Sen går tydligen inte pfas och tungmetaller att få bort genom tvätt.

Jag har aldrig och kommer aldrig att köpa därifrån men om jag hade gjort det så hade jag varit väldigt noga med att tvätta allt innan användning. Sen går tydligen inte pfas och tungmetaller att få bort genom tvätt.
Nej tvätt spelar ingen betydande roll, de är giftiga oavsett. Har också läst att gifterna kan överföras till andra kläder om man tvättar tillsammans. Och de stackarna som arbetar med att tillverka varorna blir lika illa påverkade oavsett.
Skulle heller aldrig handla från Temu eller Shein eller liknande. Skulle önska att fler kunde ta den hållningen.

Är det någon som testat Hööks leggings Oslo?
Väldigt bra pris som medlem!
Skulle behöva ett par till beigea till tävling och slippa hetstvätta paret jag har kvällen innan 😅

Är det någon som testat Hööks leggings Oslo?
Väldigt bra pris som medlem!
Skulle behöva ett par till beigea till tävling och slippa hetstvätta paret jag har kvällen innan 😅
Jag köpte dom sist det va rea, men blev retur och köp av gothenburg ist.
Alldeles för lite klister för min smak 😅
Fickan blev lite mysko placerad om jag minns rätt 🤔 kommer dock inte ihåg hur dom satt 🙄

Jag köpte dom sist det va rea, men blev retur och köp av gothenburg ist.
Alldeles för lite klister för min smak 😅
Fickan blev lite mysko placerad om jag minns rätt 🤔 kommer dock inte ihåg hur dom satt 🙄

Klister behöver jag inte så mycket 😁
Vill ha hällor så jag kan ha skärp.
Men får be partner köpa med ett par då kan han lämna tillbaka om jag inte gillar dem 😊

Letat efter ett pannband i svart och rosa, vill inte ha bling som bara ramlar av så fort hästen kliar sig mot något 😅
På Etsy hittade jag ett litet företag i Tyskland där man kunde välja längd, färger, storlek på öglorna och färg på nitarna.
Skapade det perfekta pannbandet och idag kom det.
Precis vad jag ville ha och Ärtan kommer bli så fin 😍
20260515_162804.webp

Letat efter ett pannband i svart och rosa, vill inte ha bling som bara ramlar av så fort hästen kliar sig mot något 😅
På Etsy hittade jag ett litet företag i Tyskland där man kunde välja längd, färger, storlek på öglorna och färg på nitarna.
Skapade det perfekta pannbandet och idag kom det.
Precis vad jag ville ha och Ärtan kommer bli så fin 😍
Visa bifogad fil 185287
Sååå fint ❤️ älskar flätdetaljer!
Vad kan jag söka på för att hitta det?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar