Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Grät nästan en skvätt idag. Har lagt ut 17 schabrak på Vinted. Alla jättefina och som haflingern haft💔 mest storlek cob i dressyrmodell och det ser inte klokt ut på Nova eftersom hon är så tjock 😱 även om de passar sadeln.
Hoppas det säljer eller om jag är för dyr kanske🤔
har nog lika många kvar men de får vara så länge, de kan jag använda. Hoppmodeller och dressyrschabrak i full.

Ett favorit, PS of Sweden Champagne men storlek Cob. Som allt annat jättefint 🙈

Visa bifogad fil 186688
kanske några le mieux?:angel:

Har väntat i över 1v på mitt paket med bland annat Rambo flughuvan, tog strl ponny då flera skrivit här att man borde gå ner en storlek. Hon har cob på sina andra huvor men då har jag spänt på innersta nästan. Ponny i Rambo var på håret att det ens gick att spänna 😭 orkar inte hålla på och byta så det får vara. Men jag skulle inte rekommendera att gå ner en storlek 😂
IMG_9678.webp

Har väntat i över 1v på mitt paket med bland annat Rambo flughuvan, tog strl ponny då flera skrivit här att man borde gå ner en storlek. Hon har cob på sina andra huvor men då har jag spänt på innersta nästan. Ponny i Rambo var på håret att det ens gick att spänna 😭 orkar inte hålla på och byta så det får vara. Men jag skulle inte rekommendera att gå ner en storlek 😂
Visa bifogad fil 186691
Vill du byta?
Jag köpte storlek cob och den är FÖR stor till min ponny med cob i allt 😅

Edit. Sen läste jag igen, att du inte orkar byta 😄

Visa bifogad fil 186691
Jag beställde också en ny ramboluva och den var betydligt mindre i storlek (cob) denna gång, men det räckte precis för min häst så slapp byta 🙃 De måste ha justerat storleken nu, Min gamla luva i cob är så stor att kardborren knappt får fäste om jag ska spänna den någotsånär...

Jag beställde också en ny ramboluva och den var betydligt mindre i storlek (cob) denna gång, men det räckte precis för min häst så slapp byta 🙃 De måste ha justerat storleken nu, Min gamla luva i cob är så stor att kardborren knappt får fäste om jag ska spänna den någotsånär...
De har justerat storlekarna flera gånger. Så helt hopplöst köpa begagnade med - det blir som lotto

Jag har fyndat!

Dels nutrolin horse sport fiskolja för 50% pga kort datum - men när de kom var det inte kort datum! 🎉

Och så superfyndet på Vinted. Ett sprillans nytt inte ens uppackat Boett Eksemtäcke för under 800 kr inkl frakt. Nypris är 2500 kr exkl frakt. Och det var till och med i ”rätt” färg! 😮🙏🎉

Idag lämnade jag släpet på lite el-kontroll och eftersom verkstaden ligger precis vid Ridersport var jag ju tvungen att ta en tur inom. Och äntligen hittade jag lite sommarsaker åt Lilla-Milla!

En flughuva i extra small pony från Shires, klippte upp ett hål åt hennes fluffiga pannlugg och klippte av de yttersta flärparna också. Tur jag inte beställde online, för den jag tittat på i fölstorlek(!) var gigantisk i jämförelse.

Sedan hade de en fyndlåda där det låg ett Haglunds flugtäcke i strl 75 för 100 kr! Det var extra nedsatt pga att den fasta halsen var jäääääättelång men det kan man ju sy till. Tänkte att det kanske var lite stort överlag men det satt inte helt tokigt ändå. Behöver sy in det lite här och var men väl värt det priset på vinst och förlust. Hon har aldrig haft täcke eller luva på sig så det skötte hon bra när hon bara tyckte jag var störig och långsam tre gånger 😅
2802.webp

Vinted leverar! Mias-schabrak och ES-boots (som är helt nya!) för 120:- tillsammans i k frakt! Orange är inte riktigt min färg men klubbfärgen😁.
Visa bifogad fil 187121
Jättesnyggt!
Jag trodde nästan Mias var lite ”omodernt” men så var jag in på en ridsportsbutik i Stockholm och det var nästan det som fanns mest av. 😍 Jag älskar dem! Ska köpa på mig några, har sålt 5 schabrak på Vinted nu. Då får man väl köpa minst 3 nya?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka