Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Grät nästan en skvätt idag. Har lagt ut 17 schabrak på Vinted. Alla jättefina och som haflingern haft💔 mest storlek cob i dressyrmodell och det ser inte klokt ut på Nova eftersom hon är så tjock 😱 även om de passar sadeln.
Hoppas det säljer eller om jag är för dyr kanske🤔
har nog lika många kvar men de får vara så länge, de kan jag använda. Hoppmodeller och dressyrschabrak i full.

Ett favorit, PS of Sweden Champagne men storlek Cob. Som allt annat jättefint 🙈

Visa bifogad fil 186688
Det får du inte sälja! Så snyggt och perfekt i storlek och matchning med hennes man!

Jättesnyggt!
Jag trodde nästan Mias var lite ”omodernt” men så var jag in på en ridsportsbutik i Stockholm och det var nästan det som fanns mest av. 😍 Jag älskar dem! Ska köpa på mig några, har sålt 5 schabrak på Vinted nu. Då får man väl köpa minst 3 nya?
Det får man.

Hur gick det att sälja? Vad får man ungefär för ps och es i fint skick? Jag har flera i så fina färger som är tvättade och utan märken från sadeln osv.

Jag ska kanske lägga ut på Vinted istället för fb?

Det får man.

Hur gick det att sälja? Vad får man ungefär för ps och es i fint skick? Jag har flera i så fina färger som är tvättade och utan märken från sadeln osv.

Inga astronomiska summor. Kanske 300-500? Mindre för vissa.

Vinted är rätt smidigt men vet inte om det säljer bättre eller sämre.

Det får man.

Nu var det några år sedan men jag sålde nästan alla mina PS och ES och de gick som smör på FB. Särskilt de som såldes i paket med matchande lindor. Fick rätt bra betalt vad jag minns😊

Nu var det några år sedan men jag sålde nästan alla mina PS och ES och de gick som smör på FB. Särskilt de som såldes i paket med matchande lindor. Fick rätt bra betalt vad jag minns😊
För några år sen gick det att sälja som smör 😁 det går att sälja nu också men tror inte folk vill betala lika mycket för de begagnade.

För några år sen gick det att sälja som smör 😁 det går att sälja nu också men tror inte folk vill betala lika mycket för de begagnade.
Känns som att andrahandsvärdet sjönk när dom började rea ut sina egna schabrak rejält i outleten. Vet att jag köpte några där för 150 kr st, då blir det svårt att få nån hög summa i andra hand för både den modellen/färgen och andra även om man köpt till ordinarie pris. Och sen kom dom in på Gekås för under 400 kr, då blev det inte längre limited edition utan det fylldes på igen och igen och igen (en/två av dom lila där har funnits i många år nu), vilket såklart också påverkat andrahandsvärdet. Dom tappade en del av den exklusiva känslan i märket med dom dragen.
Schabraken som går dyrare idag är väl de som är svårare att få tag i, framförallt de som kallas unicorns, vilket ju känns fullt rimligt

Känns som att andrahandsvärdet sjönk när dom började rea ut sina egna schabrak rejält i outleten. Vet att jag köpte några där för 150 kr st, då blir det svårt att få nån hög summa i andra hand för både den modellen/färgen och andra även om man köpt till ordinarie pris. Och sen kom dom in på Gekås för under 400 kr, då blev det inte längre limited edition utan det fylldes på igen och igen och igen (en/två av dom lila där har funnits i många år nu), vilket såklart också påverkat andrahandsvärdet. Dom tappade en del av den exklusiva känslan i märket med dom dragen.
Schabraken som går dyrare idag är väl de som är svårare att få tag i, framförallt de som kallas unicorns, vilket ju känns fullt rimligt
Ja visst. Det var sån extrem efterfrågan på de gamla schabraken ett tag, men det har också mattats av ute i världen. Kanske de absolut mest eftertraktade fortfarande säljs för några tusenlappar.

Har ett Rambo hoody hemma som jag tvekar kring, dels kändes det lite stort i bogen, sen var ju tyget tätare än jag trodde. Supervarmt?

Har beställt ett amigo bug rug också/istället men det är utan magplatta. Hittar inget annat i storlek 100!

Nu funderar jag på om jag ska behålla hoody också och ha två, köpte det till nedsatt pris. Eller om det är helt onödigt när det ändå känns lite stort.....

IMG_6437.webp

Får bli ett bad på hästarna sen ikväll

Har ett Rambo hoody hemma som jag tvekar kring, dels kändes det lite stort i bogen, sen var ju tyget tätare än jag trodde. Supervarmt?

Har beställt ett amigo bug rug också/istället men det är utan magplatta. Hittar inget annat i storlek 100!

Nu funderar jag på om jag ska behålla hoody också och ha två, köpte det till nedsatt pris. Eller om det är helt onödigt när det ändå känns lite stort.....
Hoody riskerar nog att glida och sitta dåligt om det ser stort ut i bogen. Kanske behöver en mindre storlek?

Jag tycker hoody funkar värmemässigt, men brukar byta till protector när det är som varmast.

Det är varmt men tycker inte det är supervarmt. Men tyvärr krävs så tätt tyg för knotten inte ska bita igenom och det ska tåla kli. Bug rug är ett insektstäcke, hoody ett eksemtäcke. Så går inte riktigt att jämföra.

Själva tyget på hoody tycker jag inte är varmare än t ex boett elsemtäcke. Däremot blir det extra svettigt under antiskavfodret i bogen på hoody.

3600 kr senare är djuret inpackat till oigenkännlighet… Jag kan komma på ungefär 30 roligare saker att köpa…

Men, håll nu tummarna jag får till passformen med den större storleken bara (det ville glida bakåt tyvärr)

Gulliga stallkompisarna och stallägaren gick utan problem med på att klä på och av det så hon slipper sova med i det i boxen 🙏 Eller vi får väl se om de ändrar sig när de provat ta av/på 🙈

7D6271D0-34AD-4BB5-92E4-78BFDF292888-COLLAGE.webp

@Evolution
Min har Rambo hoody 24/7 och hon blir svettig om hon står i solen de varma dagarna. Står hon i skuggan klarar hon sig hyfsat. Men jag kan ta av täcket när hon går vid ligghallen de dagar som är varmast, idag gick hon naken.
Det är super som eksemtäcke.
Köpte 125 XL varianten förra året och tyckte det var gigantiskt åt alla håll! Men det skavde inte, satt kvar bra i rörelse. Nu iår var det för kort och hon fick hon skav på bogen så bytte till 130 normal storlek och det sitter perfekt utan skav igen!

Har köpt så många att jag tappat räkningen, är inne på fjärde storleken och har alltid minst två att växla med 🫣😅💰 hon fick eksem när hon var ett år gammal.

IMG_3878.webp

Tack för svar hörni, jag har funderat över dagen och kommer returnera hoodyn. Mycket pengar när det inte känns 100%, sen har ponnyn inte exem så vill ha ett luftigare täcke. Hade dock önskat med magplatta men det kanske hittas i framtiden

Tack för svar hörni, jag har funderat över dagen och kommer returnera hoodyn. Mycket pengar när det inte känns 100%, sen har ponnyn inte exem så vill ha ett luftigare täcke. Hade dock önskat med magplatta men det kanske hittas i framtiden
om du framöver ändå vill ha hoody så finns de rätt ofta till rimligt pris begagnade.

Rambo protector går ihop/lite omlott under magen och skyddar magen. Dessutom otroligt slitstarkt och luftigt. Suverän passform på alla jag haft det på

Bucas har insektstäcke med magplatta. Personligen har jag dock oavsett häst aldrig fått till passformen med Bucas

om du framöver ändå vill ha hoody så finns de rätt ofta till rimligt pris begagnade.

Rambo protector går ihop/lite omlott under magen och skyddar magen. Dessutom otroligt slitstarkt och luftigt. Suverän passform på alla jag haft det på

Bucas har insektstäcke med magplatta. Personligen har jag dock oavsett häst aldrig fått till passformen med Bucas
Mitt protector har magplatta😊

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka