Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Att skicka med vinted kan ta evigheter. Varit med om det några gånger nu tyvärr! Paketen tar evigheter att komma iväg etc. Vet inte om dom har någon deal mef postnord men är mycket långsammare med vinted än när man skickar själv med frakt köpt direkt hos postnord 💀 riktigt dåligt är det

Konstigt. Jag har sålt en del nu och allt har skickats med postnord, kommit fram en eller två dagar efter.
Bara mina paket jag fått med Bring som varit sega som fan.

Luvan satt kvar!! Känns som jag vunnit på lotto 😁 ögonen mycket bättre och jag har lite dåligt samvete att jag inte krånglade på den tidigare. Testade för några veckor sen men gav upp, Igår var det svårt och hon förstod inte alls vad vi höll på med men idag tog hon inte ens upp huvudet. Den täcker det mesta av hennes bläs också!
En storlek större som jag beställt kommer vara för stor men var tvungen att gå upp en storlek på Nova mellan 2-3 år så jag får spara den till nästa år 😃

IMG_4182.webp

Hörrni, sån här höboll, mjuk:
Screenshot_2026-08-01-08-29-13-37_680d03679600f7af0b4c700c6b270fe7.webp
Vilken är mest hållbar? Vi fick en i Horsebrandskalendern som höll ca 6 månader innan den fick för många skador. Köpte en från Kerbl på Granngården som gick sönder på tre ställen inom två veckor. Vilken håller? Ponnyn gillar den verkligen, äter hellre ur den än det lösa höet. Verkar som att han leker med den när den är tom också. Vill inte ha en i hårdplast för boxgrannen kommer bli livrädd av ljudet. Ska köpa den dyrare varianten från Hööks som nästa, men frågan är ju iväg den för drygt 800 från Kentucky är så hållbar att det är värt pengarna? 🤔

Visa bifogad fil 188965
Vilken är mest hållbar? Vi fick en i Horsebrandskalendern som höll ca 6 månader innan den fick för många skador. Köpte en från Kerbl på Granngården som gick sönder på tre ställen inom två veckor. Vilken håller? Ponnyn gillar den verkligen, äter hellre ur den än det lösa höet. Verkar som att han leker med den när den är tom också. Vill inte ha en i hårdplast för boxgrannen kommer bli livrädd av ljudet. Ska köpa den dyrare varianten från Hööks som nästa, men frågan är ju iväg den för drygt 800 från Kentucky är så hållbar att det är värt pengarna? 🤔
Jag har haft stallkompisar som haft kentuckys i hagen och den verkar hålla bra👍

Luvan satt kvar!! Känns som jag vunnit på lotto 😁 ögonen mycket bättre och jag har lite dåligt samvete att jag inte krånglade på den tidigare. Testade för några veckor sen men gav upp, Igår var det svårt och hon förstod inte alls vad vi höll på med men idag tog hon inte ens upp huvudet. Den täcker det mesta av hennes bläs också!
En storlek större som jag beställt kommer vara för stor men var tvungen att gå upp en storlek på Nova mellan 2-3 år så jag får spara den till nästa år 😃

Visa bifogad fil 188962
Heja! Man kan ju förstå att de inte riktigt förstår i början, den täcker ju en sekvens i påklädningen både nos och ögon - och så får man ta i för kung och fosterland

Jag är väldigt glad min både är kort i rocken och otroligt snäll med det hela när jag ska tråckla på huvan med trasig axel

Visa bifogad fil 188965
Kentuckys!!! Den är suverän och den håller!

Den luktar direkt ur förpackningen men det släpper snabbt (och hästen verkar inte bry sig). Men går inte jämföra Kentucky med de billigare. Den har helt annat material

Jag skulle hoppa över köpa hööks och gå direkt på Kentucky. Din plånbok kommer tacka dig i längden

Ok, två röster på Kentucky, det låter lovande!
Den är större med så du får in mer. Enda negativa jag kan säga är att den är lite dryg att fylla.

En bekant har en till sin unghäst som demolerar allt och den har också hållit. Hennes problem är att han använder handtaget för att kasta iväg den. Långt 😂

Heja! Man kan ju förstå att de inte riktigt förstår i början, den täcker ju en sekvens i påklädningen både nos och ögon - och så får man ta i för kung och fosterland

Jag är väldigt glad min både är kort i rocken och otroligt snäll med det hela när jag ska tråckla på huvan med trasig axel
Ja det är ju helt onaturligt att få något över huvudet och bli tillfälligt förblindad. Behövde också vara i hagen vilket var svårt, men med lite trix så gick det och accepterades ju så fort❤️ hästar är fantastiska. idag brydde hon sig inte.

Ja det är ju helt onaturligt att få något över huvudet och bli tillfälligt förblindad. Behövde också vara i hagen vilket var svårt, men med lite trix så gick det och accepterades ju så fort❤️ hästar är fantastiska. idag brydde hon sig inte.
Min är rolig för hon bryr sig inte om att ögonen täcks men tycker det är otrevligt när näsan är täckt

För att jag ska orka hantera den. Men vi ska fundera på det.
Okej. Jag har artros i händerna och en trasig axel och upplever inte den som besvärlig. Dock brukar jag så att säga ta fodret till den istället för att ta med den ut till fodret och fylla. Men det är ju väldigt individuellt. Håller tummarna oavsett vilken det blir att ni hittar en bra lösning.

Var in på Hööks och köpte deras billiga, den känns ok ändå. Så har vi något medans vi funderar, och reklamerar den andra till Granngården.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka