Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

IMG20260801185918.webp

Allt från Gekås. Tyvärr inte en årsförbrukning av BoT nyponpellets eftersom de är slut hos tillverkaren pga råvarubrist, det är annars mest för det som jag åker. Men en hel del andra förbrukningsvaror fick åka med hem!

Näää det har jag inte alls märkt?! Däremot är säljarna ofta väldigt väldigt sega att skicka! Skickas det innan postavgång så kommer det i regel dagen efter. Förutom ett paket som felsorterades och hamnade i fel kommun 🤣
Jag har såld mycket på båda fb och numera vinted. Brukar ofta få det iväg inom 1 dag men har nog typ 5 exempel nu på att det tagit väldigt lång tid med vinted :/ så är inte något hitta på utan upplevelsen. Har aldrig haft sega paket när jag skickat själv när jag såld på fb konstigt nog.

Jag har såld mycket på båda fb och numera vinted. Brukar ofta få det iväg inom 1 dag men har nog typ 5 exempel nu på att det tagit väldigt lång tid med vinted :/ så är inte något hitta på utan upplevelsen. Har aldrig haft sega paket när jag skickat själv när jag såld på fb konstigt nog.
Jag förstår att du inte hittar på, men jag har inte samma erfarenhet så det verkar ju konstigt om det är så att vinteds paket skulle vara prio 2 rent allmänt tänker jag?

Jag förstår att du inte hittar på, men jag har inte samma erfarenhet så det verkar ju konstigt om det är så att vinteds paket skulle vara prio 2 rent allmänt tänker jag?
Ska säga att jag varken köpt eller sålt via vinted, men om nu frakten är billigare än den man köper själv så skulle ju det kunna tyda på att det är någon form av B-post?

Ska säga att jag varken köpt eller sålt via vinted, men om nu frakten är billigare än den man köper själv så skulle ju det kunna tyda på att det är någon form av B-post?
Ja, kanske. Men borde det inte vara krångligare i posthanteringen? Nej jag har ingen aning 🤣 etiketten ser då lika ut.
Men jag har verkligen inte upplevt att leveranstiden är längre. Däremot är många säljare väldigt väldigt långsamma att skicka så det känns ju som man aldrig får sakerna man köpt.

Ja, kanske. Men borde det inte vara krångligare i posthanteringen? Nej jag har ingen aning 🤣 etiketten ser då lika ut.
Men jag har verkligen inte upplevt att leveranstiden är längre. Däremot är många säljare väldigt väldigt långsamma att skicka så det känns ju som man aldrig får sakerna man köpt.
Det har ju alltid funnits a-post och b-post, skulle tro att det finns väl etablerade rutiner för den posthanteringen😊

Det har ju alltid funnits a-post och b-post, skulle tro att det finns väl etablerade rutiner för den posthanteringen😊
Jag har ingen koll men som sagt - mina paket har ingen längre leverans vare sig jag skickar dem via Vinted eller bokar frakten själv. Kommer i regel dagen efter eller max 2 dagar efter.

Ja jag tycker det. Men tycker att det är enormt segt att köpa för det är helt ok att skicka efter 7 dagar. Vad man än köper så känns det som man vill ha det snabbt 🤷🏼‍♀️
Mitt första vintedköp är inte skickat än, ska va skickat innan den 5e 😅 mitt andra köp va packat å klart på typ 5 min men hon kunde inte skicka förrän imrn 😁 liite snabbare 🙈

Nån som varit på Ullared nyligen och såg om de fanns fleecetäcken med fleecerygg och nätsidor? Har ett kalasbra därifrån men för litet. Har ett Bucas nu men det är liksom fodrat i bogen så då blir dom svettiga där🤷🏼‍♀️
@Ninnurur ?

Nån som varit på Ullared nyligen och såg om de fanns fleecetäcken med fleecerygg och nätsidor? Har ett kalasbra därifrån men för litet. Har ett Bucas nu men det är liksom fodrat i bogen så då blir dom svettiga där🤷🏼‍♀️
@Ninnurur ?
Jag kollade inte så noga på täckena tyvärr. Vet att det finns på Charlies i Jönköping däremot 😅

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka