Stora shoppingtråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Beställt nya stallskor, när det knappt håller ihop invändigt och hål i tån är det nog dags 😅 Sliter väl ungefär ett par om året. Men nu hade ju Hööks 20 procent rabatt på ett köp så 😉
 
Jeg har nå lagt inn en ny bestilling... med en ny melding...
Flughuvan jeg bestilte var merket med ponni, men den var kjempestor i forhold til min andre eskadron huva, og merket med stuck og ikke med pony, så bestilte en ny en av en annen type i ponni. Nå har jeg skrevet STOR lapp som jeg skal legge i returen (på engelsk siden lageret er i nederland) at denne sjabraken er storlek FULL/DL og ikke send den ut til noen som bestiller ponni storlek... jeg skrev også at huvan sannsynligvis er merket feil og er en onesize huva og ikke en ponni. Tok bilder med mobilen som jeg skal sende til kundeservice når jeg får svar på mailen jeg skrev.... hvis jeg får svar....
 
Jag behöver en regnrock som funkar att rida i och till ett bra pris. Några tips?

Jag har den här från CRW. Funkar bra!
(Även om jag brukar komma på mig själv med att gå runt och sjunga Jesus Christ Superstar när jag har den på mig.)
130028-10_1.jpg
 
Beställde just ett flugtäcke och ett par nya rid- och stallskor. Väntar även på ett par begagnade schabrak, men enligt PostNordappen så har inte paketet åkt från inlämningsstället ännu och det är en vecka sedan säljaren lämnade in det 😒
Letar även efter ett fint träns, det jag vill ha verkar inte finnas…
 
Noterat att mina ridstövlar börjar sjunga på sista versen.... :angel:

Provade ett par MH sovereign för ett tag sen på Granngården men kände mig just då lite snål med att lägga nästan 4 loppor på mig själv, men snart har jag inget val. Men då är frågan...bruna för att bryta av allt den svarta utrustningen eller hålla mig till stilrent svart?
 
Noterat att mina ridstövlar börjar sjunga på sista versen.... :angel:

Provade ett par MH sovereign för ett tag sen på Granngården men kände mig just då lite snål med att lägga nästan 4 loppor på mig själv, men snart har jag inget val. Men då är frågan...bruna för att bryta av allt den svarta utrustningen eller hålla mig till stilrent svart?
Jag tycker de bruna egentligen är snyggast, men jag har mitt andra par svarta nu pga enklare att hålla ihop färgerna.
 
Hästen har fått nya gympaskor han verkar gilla. Suveränt bra att få lov att prova dem 1 vecka mot avdrag på 300 kr på priset om de inte funkade helt. Jag betalade dem ändå direkt eftersom jag fick hem dem ett tag innan avskoningen och de verkade fungera såpass väl.

Equine Fusion All Terrain Ultra:
 

Bifogade filer

  • 20220701_140454.jpg
    20220701_140454.jpg
    239,9 KB · Visningar: 60
Matchande masker till de tre musketörerna + hovvårdspreparat mot strålröta till den gamle. Ziggy rev av sin förklädnad inom ett dygn och Darwin ser coolast ut av det maskerade gänget.

0C42A061-2A8A-4617-8978-EDF743617FDF.jpeg
 
Var på hööks för att köpa hinkar och ett hösegel när de hade rea. Slank med två eskadronschabrak och ett par vita handskar😁
Schabraken var redan nedsatta så blev rea på rea, kunde inte låta bli när de hängde där och var så fina😍

D3660E10-3D96-4F2D-B1B9-5D9826C89D81.jpeg


Båda är marinblå, det ena med beige kant👍
 
Noterat att mina ridstövlar börjar sjunga på sista versen.... :angel:

Provade ett par MH sovereign för ett tag sen på Granngården men kände mig just då lite snål med att lägga nästan 4 loppor på mig själv, men snart har jag inget val. Men då är frågan...bruna för att bryta av allt den svarta utrustningen eller hålla mig till stilrent svart?
Innan du går och köper, kolla på Färjestads rid och trav (tror jag de heter). De har bra erbjudanden på ridstövlar som kan passa plånboken (och foten!), om man råkar ha deras storlekar. 70 procent rabatt!
 
Har just köpt ett begagnat SD Design träns, ska bli spännande att prova det när det kommer. Brunt med lackad nosgrimma.
Ville egentligen inte ha lack men hittade inget brunt som inte var rundsytt att köpa varken nytt eller begagnat som passar min budget och min smak så då fick det bli detta. Hoppas det passar!
Måste hitta kortare tyglar oxå, nya hästen har typ en meter kortare hals än min förra jättehäst. Har ett par i slt full från PS of Sweden men de är verkligen superlånga.
 
Svängde förbi XXL av annan anledning och de visade sig ha sommarrea på Back on Track EQ3 så en sån fick följa med mig hem även om jag inte behöver ny hjälm just nu. Den kan få vara tävlingshjälm så länge :D

Igår shoppade jag dessutom lite på Hööks, kunde inte låta bli ett Mulle-schabrak på rea och jag köpte en kavaj med, en CRW Jamilla. Jag har tittat på den tidigare men inte riktigt gillat materialet när den hängt på kroken. Nu provade jag och den var så skön och satt helt perfekt på mig. Nu behöver jag bara hitta lite tävlingar 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
573
Senast: Lutten
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2
Svar
21
· Visningar
1 450
Senast: Sootie
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 267
Hundavel & Ras Det är mer än tio år kvar till jag förmodas gå i pension. Men när jag satt och funderade på att min nuvarande hund skulle må bra av en...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
7 626
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp