Störiga saker vi stör oss på, del 39

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Rosett
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 006
  • Visningar Visningar 104 624
Status
Stängd för vidare inlägg.
Laddstolparna på jobbet är trasiga på ett sätt eller annat oftare än vad de funkar. Är det inte så att de tappat kontakten med nätet/appen så är det något annat mer diffust problem som gör att bilen helt enkelt bara inte laddar under dagen. Lägg på det att appen inte kan ge vettiga felmeddelanden och ibland avslutar parkeringen/laddningen i förväg lite spontant. Extremt störigt.

Mina ben är helt slut :( Känns som det brukar efter en veckas hästtävlingar med 20000+ steg per dag, men utan att jag gjort något särskilt.

Behöver stå upp och jobba för att ryggen ska hålla, men får för ont i benen och fötterna. Och pallar inte att göra mer stå/gå aktiviteter efter jobbet..

Tack och lov ser jag ljusningen - massage efter jobbet imorgon! Då löser hon allt så benen känns normala igen, får vi hoppas 🤞

Det stör mig att jag inte kan få fram vad ett hemlarm från Verisure kostar utan att behöva skriva i kontaktuppgifter. Jag vill ju inte ha skiten, jag vill bara veta vad det kostar för att mina föräldrar skaffat det (men hemtjänst är för dyrt :grin:)

Det stör mig att jag inte kan få fram vad ett hemlarm från Verisure kostar utan att behöva skriva i kontaktuppgifter. Jag vill ju inte ha skiten, jag vill bara veta vad det kostar för att mina föräldrar skaffat det (men hemtjänst är för dyrt :grin:)
Nu ska man inte lita på AI men den säger.
IMG_4490.webp

Jag hade Säkra larm ett tag och det var svindyrt. För ett larm som bara krängöade och därmed blev ännu dyrare

Att jag inte kan laga en normal mängd mat.

Gjorde Gyoza idag. Blev 50st, en lagom portion till mig är 8st.

Gjorde egen pyttipanna. Blev 5 liter!

Jag bor ensam?

Preach it sistah! Jag har en (över)full frys eftersom jag köper i alldeles för stora mänger för en person + katt. Jag har dessutom en massa obestämbara klumpar i fryspåsar som jag inte har en aning om vad det är. Blir lite spännande när jag tar ut dem ur frysen iofs.

Preach it sistah! Jag har en (över)full frys eftersom jag köper i alldeles för stora mänger för en person + katt. Jag har dessutom en massa obestämbara klumpar i fryspåsar som jag inte har en aning om vad det är. Blir lite spännande när jag tar ut dem ur frysen iofs.

Jag äter också 'surprise lunch' emellanåt när jag bara tagit en fryst låda utan att kolla närmare.

En gång fick jag en låda som bestod av enbart kött. Kollegorna retade mig i ett par veckor tills en annan kollega tog en glasslåda med faktiskt glass i, istället för matrester, och den blivit så där halvtinad i kylen...

Jag fortsätter att hålla koll på priset på ostbågar, det är som sagt en basföda i min värld.

Efter att Willys höjt priset på de stora påsarna till 39:90 har jag sett många som tittat på priset och ryggat, liksom jag själv gjorde första gången jag såg det. Sen hade de kampanj där de gjorde stor affär av att de hade satt ner dem till 34:90, och då såg jag många som köpte. Nu vill de ha 39:90 igen och har skyltat stort på en kortsida av en hylla.
På min dyr-Ica på Södermalm är 34:90 det ordinarie priset.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Jag stör mig på den här årstiden och allt mörker. Har svårt att sova då kroppen har problem med att skilja på kvällsmörker och nattmörker. 100 101 102
Svar
2 027
· Visningar
101 642
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att jag måste köpa nya vinterdäck. Dyrt! 99 100 101
Svar
2 018
· Visningar
100 141
Senast: Görel
·
  • Låst
Tjatter Vi fortsätter väl här? 😁 Stör mig på munsår i mungipan och inflammerat tandkött... 100 101 102
Svar
2 026
· Visningar
105 073
Senast: Mineur
·
Relationer Stör mig på hundmänniskor som tackar nej till att komma och hälsa på om deras hundar inte får följa med. Jag har katt. Nej jag vill... 12 13 14
Svar
263
· Visningar
13 647
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Fågelobservationer
  • Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V