Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har åkt på turné runt Stockholm med min soppåse i dag, den har verkligen fått se sig omkring. Nu vilar den i bilen tills nya äventyr tar vid i morgon. Nä, det var inte planen. Och ja, det händer tyvärr ofta. Min sommarhjärna vill inte ta in att soppåsen, den slänger vi i tunnan vid infarten när vi ska iväg någonstans.... 🙄

Inte något mer moment än att göra det på en gång? Plockar oftast bara med mig påsen när jag är på väg ut genom dörren så tänker inte på att ersätta när jag tömmer. Each to their own tänker jag :)
Jo, sant, det ska ju göras oavsett, jag tänkte mer att om man gör det genast är det gjort när man står där med skräpet i handen som ska kastas. När man sedan står där med skräpet som ska kastas och inser att det inte är en påse, vilket i alla fall jag först brukar upptäcka efteråt när jag öppnar dörren, så får jag ju lägga det ifrån mig igen osv. Det känns som ett slags störmoment i processen där, varför jag tänker att påsen passar bättre att sätta i direkt. :)

Jo, sant, det ska ju göras oavsett, jag tänkte mer att om man gör det genast är det gjort när man står där med skräpet i handen som ska kastas. När man sedan står där med skräpet som ska kastas och inser att det inte är en påse, vilket i alla fall jag först brukar upptäcka efteråt när jag öppnar dörren, så får jag ju lägga det ifrån mig igen osv. Det känns som ett slags störmoment i processen där, varför jag tänker att påsen passar bättre att sätta i direkt. :)
Alltså ibland pallar jag inte ens sätta påsen i en låda utan hänger det bara på kanten på lådan. Det mesta slängs ändå i de påsar för återvinning som står typ 50cm bredvid.
Jag brukar snarare "starta" en ny påse nästa gång det är dags att laga mat, annars slänger jag typ aldrig något.

Alltså ibland pallar jag inte ens sätta påsen i en låda utan hänger det bara på kanten på lådan. Det mesta slängs ändå i de påsar för återvinning som står typ 50cm bredvid.
Jag brukar snarare "starta" en ny påse nästa gång det är dags att laga mat, annars slänger jag typ aldrig något.
Skulle jag hänga en påse så skulle den ganska snart hittas i sina beståndsdelar överallt pga hundar som haft kul :D

Jag gör olika med soppåsen.
Ska jag slänga något som inte ryms tar jag ur den gamla och sätter i en ny.
Ska jag få bort en påse som börjar märkas att något i den legat för länge så knyter jag ihop den och stället ut hela spannen med påsen i på verandan. Tills jag har annat ärende ner till där tunnan står och tar med mig den då.
Resultatet är senare en tom spann som jag oftast ställer tillbaka i sopskåpet för att få den ur vägen. Dvs. utan att mecka med att sätta i någon ny påse just då.
Å andra sidan händer det att jag behöver slänga saker medan spannen fortfarande står ute med den gamla påsen i och då börjar jag på en ny påse som får ligga på golvet i sopskåpet. Den blir isatt när spannen kommer tillbaka.

Var det någon som sade att detta var en enkel ja-eller-nej-fråga. :rofl:

Jag gör olika med soppåsen.
Ska jag slänga något som inte ryms tar jag ur den gamla och sätter i en ny.
Ska jag få bort en påse som börjar märkas att något i den legat för länge så knyter jag ihop den och stället ut hela spannen med påsen i på verandan. Tills jag har annat ärende ner till där tunnan står och tar med mig den då.
Resultatet är senare en tom spann som jag oftast ställer tillbaka i sopskåpet för att få den ur vägen. Dvs. utan att mecka med att sätta i någon ny påse just då.
Å andra sidan händer det att jag behöver slänga saker medan spannen fortfarande står ute med den gamla påsen i och då börjar jag på en ny påse som får ligga på golvet i sopskåpet. Den blir isatt när spannen kommer tillbaka.

Var det någon som sade att detta var en enkel ja-eller-nej-fråga. :rofl:
Ack min naivitet. Aldrig begripit komplexiteten i denna viktiga fråga tidigare :D

Ang soppåsar tillhör jag team låta rullen ligga i botten på hinken och låta den påsen som används sitta fast tills dess att man ska slänga den. Så när jag lyfter upp soppåsen som ska slängas rullas en tom påse upp samtidigt så det blir att jag ser till att den hamnar på plats direkt.

Vädret. När jag gick hemifrån öste det ner och var kallt. Tog på mig hoodie och jeans. Sedan blev det strålande solsken och varmt.
Kallt? I Katrineholm hade vi 20 grader 5.30. 8.00 frågade barnet om hon skulle ha stickad tröja eller regnjacka när hon skulle till kulturskolan vid 12.30. Jag trodde hon skulle klara sig utan stickad tröja. Själv svettades vi så det rann om oss redan 6.20 när vi började.

Ang soppåsar tillhör jag team låta rullen ligga i botten på hinken och låta den påsen som används sitta fast tills dess att man ska slänga den. Så när jag lyfter upp soppåsen som ska slängas rullas en tom påse upp samtidigt så det blir att jag ser till att den hamnar på plats direkt.
Åhh det blir jag jävligt förbannad på städerskorna på jobbet när jag får kasta säckarna i lunchrummet. Varför????. Det krånglar ju bara till det. Jag plockar bort säcken från hållaren. Tar bort säcken och det visar sig att de inte orkat riva bort säcken. Varför Varför Varför????

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund