Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blir vansinnig på folk som inte kan läsa vägskyltar och markeringar och lägger sig i fel fil och hindrar andra!

Kör ofta på Ringvägen i Stockholm för att svänga ner till Söderledstunneln. Det är tydligt markerat med både skyltar och pilar målade i vägbanan. Trots det är det nästan varje dag någon som ska köra rakt fram istället för att svänga höger som väljer den filen. När det blir grönt för att svänga höger så står de still och struntar i att de blockerar för oss andra bakom som lagt oss i rätt fil.
Sen finns det de som kör rakt fram fast det är rött för det, och som blir förvånade över att det kommer bilar från höger, upp från tunneln, som de håller på att krocka med. Så stannar de mitt i korsningen och är i vägen frän alla håll.

Stör mig på att jag någongång efter P&J rundan i lördags måste ha släppt mitt ridspö. Upptäckte en stund efter min ritt när Frasse fick stå och beta lite gräs att jag inte höll i spöt. Och fick just då ett samtal som gjorde att jag inte hann leta efter det utan var tvungen att snabbt avsluta och bege mig hem. Och nu hittar jag det inte.
Hittade det i gräset bredvid ridbanan idag. Lite luggslitet, förmodligen trampat på, men fullt fungerade. Slipper iallafall köpa ett nytt direkt.

Tack för alla tips mot huvudvärken :bow:
Hårklämmor kanske är värt att testa, alla fall hemma. Folk kan nog bli lite fundersamma om jag sätter sådana i ögonbrynen i skolan :laugh:
Treo har jag inte provat, kör mest på Alvedon och Ipren. Men treo kanske är mer effektivt.
Duscha varmt brukar funka, eller sätta sig i vårt Lazy spa en stund.

Satt på föreläsning igår med världens huvudvärk, det var ingen höjdare direkt.
Lättade dock när jag åkte hem sedan

Jobbstörningar. Vi har ett litet fikarum med 8/9 platser så det är inte stort. En viss person har som vana att lämna sin uppätna matlåda (dvs tom med matkladd) med bestick kvar på bordet när han går hem. Den står alltså här tills han kommer nästa gång?? Så jävla ofräscht. Har också en kollega jag starkt ogillar som envisas med att prata med mig. Har försökt markera genom att knappt svara och vända mig bort varje gång människan är i närheten men han fattar inte. Är för konflikträdd för att säga ifrån :( Vidare störning är att det här tar upp så mycket av min tankeverksamhet att det i sig börjar bli ett problem.

Jobbstörningar. Vi har ett litet fikarum med 8/9 platser så det är inte stort. En viss person har som vana att lämna sin uppätna matlåda (dvs tom med matkladd) med bestick kvar på bordet när han går hem. Den står alltså här tills han kommer nästa gång?? Så jävla ofräscht. Har också en kollega jag starkt ogillar som envisas med att prata med mig. Har försökt markera genom att knappt svara och vända mig bort varje gång människan är i närheten men han fattar inte. Är för konflikträdd för att säga ifrån :( Vidare störning är att det här tar upp så mycket av min tankeverksamhet att det i sig börjar bli ett problem.
Den matlådan hade nog råkat hamna i soptunnan om jag var du. Glömmer man nån gång fine. Men alltid hell no. Älskade när jag var på ett ställe och dom tömde kylen varje fredag efter middag. Det var underbart.

I dag har jag tillbringat hela min arbetstid på att bråka med min jobbdator. Totalt kaos. Började med att maila IT och chef angående mitt förstoringsprogram och fortsatte att maila AF angående mitt förstoringsprogram, jag vill verkligen ha återkoppling snarast från dem så att jag kan få bättre version eller kanske rent av nytt program. Men som diskuterats i annan tråd- en störig grej med AF är ju beslutsprocessen som tar 18 miljoner år och 3000 människor ska kopplas in innan jag rent fysiskt får saker och ting att fungera tekniskt.

Sedan upptäckte jag att allt ljud i datorn går ut i mina hörlurar utom just diktatets ljud som väljer att gå ut i högtalarna. Vad jag än har gjort har inte hjälpt, jag har alltså ändrat varenda tänkbara inställning i datorn. Jag började slita mitt hår, gråta uppgivet, svära förbannat, och mina enda två hjärnceller fick huvudvärk och dog. Efter lång tid och mycket krångel satte jag mig med att uppdatera kompetensportalen, jag har ju saker som ska göras en gång om året och det gör ju inte jag... jag jobbar istället för att vara så noga med de där kurserna, jag kan det redan liksom. Därefter diskuterade jag med chefen och vi tog fram en plan för närmaste dagarna och jag skulle bara avsluta för dagen och tänkte "nog testar jag ett diktat igen, jag är ju så nyfiken, man VET ju aldrig, det kanske funkar! :idea:".

Det fungerade. Det går fan troll i min dator. Den ska få ett namn, någon som sitter med ett fint namnförslag på mitt datortroll? Regionens datorer har ju redan datornamn, men de är ju lika roliga som siffror och bokstäver, så trollet behöver ju ett riktigt namn tänker jag. Förslag? För, jag lämnade uppgivet problemet som ett aktivt olöst problem och gjorde annat och under tiden blev det alltså ett icke aktivt löst icke problem av det.

Så i morgon, antar jag, kan jag jobba som vanligt och slipper kompetensportalen, yay, eller f´låt! Synd, där behöver jag ju också uppdatera, men men, jobb är ju viktigt med :angel:

Bör kollegan förstå att du ogillar honom?

Fortsätter störa mig på rekryterare. Sökte en deltidstjänst, ett tidsbegränsat uppdrag på 50%. I mitt CV skriver jag tydligt under utbildningar att mina deltidsstudier på 50% är pågående. I mitt personliga brev skriver jag också att mina studier är pågående.

Först annonserades tjänsten bara ut som en vanlig deltid. Sedan kom väl företaget på att det blir bättre för dem om anställda har annan sysselsättning på minst 50%.

Så i efterhand skickar de ut att de numera bara söker studerande (nämner inget om vilka studier, i vilken omfattning eller att annan huvudsaklig inkomst ska finnas) och skriver att det inte framkommer att jag är student, så min ansökan kan inte hanteras? :confused: Helt okej att de inte vill gå vidare med min ansökan men ljug inte om anledningen (eller strunta i att läsa dokument som krävts av mig) :mad:

Jag kan äta och en halvtimme senare vara jättehungrig igen. Aldrig varit med om en medicin som varit så illa. Otroligt störande.
Det är inte Mirtazapin du tar? Den är sanslös. Jag tog den och var helt desperat. Inget fungerade. Läkaren pratade om att man kan ju bli lite sötsugen. SÖTSUGEN?!?! Jag var inte sötsugen, jag var VRÅLHUNGRIG 24 timmar om dygnet trots att jag åt som skalman 6 gånger per dygn noga utvalda måltider, la in två mål till och efter tre månader slutade jag tvärt när jag hade gått upp 9 kg och det inte hjälpte hur jag än gjorde för att få bukt på hungern. Hemskt var det. Har aldrig trott att man kunde bli påverkad så.

Det är inte Mirtazapin du tar? Den är sanslös. Jag tog den och var helt desperat. Inget fungerade. Läkaren pratade om att man kan ju bli lite sötsugen. SÖTSUGEN?!?! Jag var inte sötsugen, jag var VRÅLHUNGRIG 24 timmar om dygnet trots att jag åt som skalman 6 gånger per dygn noga utvalda måltider, la in två mål till och efter tre månader slutade jag tvärt när jag hade gått upp 9 kg och det inte hjälpte hur jag än gjorde för att få bukt på hungern. Hemskt var det. Har aldrig trott att man kunde bli påverkad så.
Nej, fluoxetin som man inte ska bli hungrig på. Den enda ssri'n man går ned i vikt på sa läkaren..

I dag har jag tillbringat hela min arbetstid på att bråka med min jobbdator. Totalt kaos. Började med att maila IT och chef angående mitt förstoringsprogram och fortsatte att maila AF angående mitt förstoringsprogram, jag vill verkligen ha återkoppling snarast från dem så att jag kan få bättre version eller kanske rent av nytt program. Men som diskuterats i annan tråd- en störig grej med AF är ju beslutsprocessen som tar 18 miljoner år och 3000 människor ska kopplas in innan jag rent fysiskt får saker och ting att fungera tekniskt.

Sedan upptäckte jag att allt ljud i datorn går ut i mina hörlurar utom just diktatets ljud som väljer att gå ut i högtalarna. Vad jag än har gjort har inte hjälpt, jag har alltså ändrat varenda tänkbara inställning i datorn. Jag började slita mitt hår, gråta uppgivet, svära förbannat, och mina enda två hjärnceller fick huvudvärk och dog. Efter lång tid och mycket krångel satte jag mig med att uppdatera kompetensportalen, jag har ju saker som ska göras en gång om året och det gör ju inte jag... jag jobbar istället för att vara så noga med de där kurserna, jag kan det redan liksom. Därefter diskuterade jag med chefen och vi tog fram en plan för närmaste dagarna och jag skulle bara avsluta för dagen och tänkte "nog testar jag ett diktat igen, jag är ju så nyfiken, man VET ju aldrig, det kanske funkar! :idea:".

Det fungerade. Det går fan troll i min dator. Den ska få ett namn, någon som sitter med ett fint namnförslag på mitt datortroll? Regionens datorer har ju redan datornamn, men de är ju lika roliga som siffror och bokstäver, så trollet behöver ju ett riktigt namn tänker jag. Förslag? För, jag lämnade uppgivet problemet som ett aktivt olöst problem och gjorde annat och under tiden blev det alltså ett icke aktivt löst icke problem av det.

Så i morgon, antar jag, kan jag jobba som vanligt och slipper kompetensportalen, yay, eller f´låt! Synd, där behöver jag ju också uppdatera, men men, jobb är ju viktigt med :angel:
Greg?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn