Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har ingen som städar tvättstugan utan det är tänkt att man ska göra det när man har tvättat klart.
Uppenbarligen är ingen av mina grannar kapabla att utföra ens den enklaste städning :rage:
Dessutom är det bara 8 lägenheter i huset. Tvåor på 52 kvadrat. Inte precis några stressade barnfamiljer som bor här.
Är nog samma här, de som städar allmänna utrymmen städar inte tvättstugan för den är oftast låst när folk tvättar.
Menade att de hyresgäster som städar den antagligen inte tar mellan maskinerna.

ePARK. Horribelt dålig app. Några exempel är att den ändrar sluttiden hela tiden - om jag sätter in att jag vill parkera fram till 17 så ändrar den så att parkeringstiden bara är på 2 timmar totalt. Vissa dagar vägrar den starta en parkering utan jag behöver göra det via sms eller ringa kundtjänst för att få igång den. Kundtjänst har öppet 8-16 eller nåt sånt. De har iaf inte öppet när jag parkerar på jobbet. Varken sms eller kundtjänst kan sätta igång en parkering som inkluderar laddning. Via jobbet har jag ett tillstånd så att min maxavgift per dygn ska vara 50 kronor. Appen debiterar regelbundet mellan 51 och 54 kronor per dag jag parkerar.

Hade jag kunnat parkera någonannanstan under arbetstid så hade jag gjort det.

Fast... även om fickorna hamnar långt ner, sitter de i knähöjd på framsidan så är det väl likväl svårare att böja benen än om de sitter mer traditionellt på sidan? 🤔
Jag har några sådana, med fickor på framsida lår. Det är typ milda arbetsbyxor så de ska inte sitta väldigt tight heller. Funkar fint, inga problem att sitta med benen helt vikta under kroppen :)

• Gilla
Reactions: MCP
Fast... även om fickorna hamnar långt ner, sitter de i knähöjd på framsidan så är det väl likväl svårare att böja benen än om de sitter mer traditionellt på sidan? 🤔
Ser att ett "på sidan" fallit bort från min första text. Ofta sitter fickor på sidan lite lägre ner än de frampå, och med fickorna frampå så tenderas allt glida med uppåt när jag böjer mig, medan det med sidofickor kan vara bökigt att böja knät eller att det jag har i fickan klämmer mot underbenet. Är fickorna tillräckligt högt upp bryr jag mig inte om de sitter frampå eller på sidan :)

Stör mig på att jag inte fick mer än ett sms när jag fyllde 40år av min far.

Stör mig på att jag stör mig på det med….
En ska såklart inte förvänta sig något.

Känns bara som att jag alltid kämpar för andra, hjälper till o såklart gör jag det för jag bryr mig o inte förväntar mig något tillbaka.
Men ibland vill en kanske ha nått?

Jag har lagt stora delar av mitt vuxna liv på att hjälpa folk i min närmsta omgivning speciellt mina föräldrar.

Stör mig på att jag inte fick mer än ett sms när jag fyllde 40år av min far.

Stör mig på att jag stör mig på det med….
En ska såklart inte förvänta sig något.

Känns bara som att jag alltid kämpar för andra, hjälper till o såklart gör jag det för jag bryr mig o inte förväntar mig något tillbaka.
Men ibland vill en kanske ha nått?

Jag har lagt stora delar av mitt vuxna liv på att hjälpa folk i min närmsta omgivning speciellt mina föräldrar.
VET folk att du fyller?

Jag har en hel drös folk runt mig där jag inte haft en susning om deras födelsedagar - om inte FB påminnt.

VET folk att du fyller?

Jag har en hel drös folk runt mig där jag inte haft en susning om deras födelsedagar - om inte FB påminnt.

Ja 😂

Delade födelsedag med min farmor tills hon gick bort. Då var vi alltid där o firade och ALLTID glömde folk bort att jag fyllde år.

Min far skickade ju ett sms så han vet 🙂

De gick ut på intranätet o min chef visste med.

Delar även födelsedag med en av kompisarnas barn.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund