Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har en släkting som gnällt om en liknande kollega. Hon var upprörd för att han inte förstod hennes små hints. Hon tyckte att han "borde förstå". Men det gjorde han ju uppenbarligen inte.

Jag tycker det var rätt sjukt att hon inte bara sa till han rakt ut i de situationer hon störde sig på. Varför inte säga "jag vill vara ifred nu, hejdå?".

Varför börja med vuxenmobbning som utfrysning istället?
Alla tar kanske inte till sig det, även om man är tydlig.

Min kollega började springa förbi mitt arbetsrum 10-20 gånger per dag, stannade och glodde på mig. Jag bad honom gång på gång att vara snäll och lämna mig ifred. Det höll max en halv dag. En gång när en kollega var i mitt arbetsrum glodde han så pass att han ramlade in i rummet, och vi sa båda till honom. Inte ens det fick honom att sluta.

Jo, jag förstår det, men det slutar ju med att man åker fast tids nog och något samvete har man väl ändå som människa någonstans?
Tyvärr har vissa människor inte det. Oftast har de redan skulder hos kronofogden och inget att mäta ut så lite mer skulder bryr de sig inte om. Jag blev blåst runt 2010, trots att polisen fick anmälan en vecka senare tog det över ett år innan de plockade in henne. Då hade hon redan en dom sedan tidigare och nu blev vi 30 målsägare ytterligare. Sedan dess dyker det regelbundet upp en lunta från KF om att hon inte har några utmätbara tillgångar. Sedan har det gafflats bort och fram om skuldsanering men det missköter hon också så den är indragen nu, men vi vanliga dödliga målsägare lär aldrig få se våra pengar då det finns företag som hon blåst som har krav på sexsiffriga belopp.

Vädret är bra, stigarna och vägarna har bra underlag, jag har en frisk, ridbar och trevlig häst men jag borde inte rida. Min häst har med tidigare ägare skenat (/dragit iväg, jag är inte säker. Han är en känslig individ och kan nog reagera lite för mig oförutsägbart) och jag får verkligen inte skada mig igen än. Men det är verkligen optimala förutsättningar för att rida, bortsett från mig då.

Hm, undrar vilka det då var haha! Nåja, någon annan var det :D

Jag kommer från Region Skåne till det vi hade i Sörmland och hamnade i 1800-talet, ungefär. Nu är vi tillbaka på 2000- talet kan man säga, så jag klagar inte :D Inget är perfekt, tror det är omöjligt att få det perfekt åt alla faktiskt, men det är bättre än det vi hade. Vi har ju upptäckt fel redan och kommer upptäcka mer på vägen, men det var ju inte så att det andra var felfritt precis. Jag kan dessutom skönja ett mönster i att de som klagar mest är de som antingen bara har jobbat i det som var tidigare eller har jobbat mängder med år i samma och inte är van vid flera från olika ställen. Förändringar överlag är jobbigt för många, så det är kanske mer det som är problemet än själva bytet i sig?
Det är extremt användarOvänligt, det är extremt många steg för minsta lilla grej, det är inte överskådligt alls!

Jag blir rätt provocerad av ditt inlägg. Kanske läge att vara lite ödmjuk för att det är jobbigt att byta ett invant system där man kunde allt utan och innan och nu tar allt minst dubbel så lång tid, eller mer.

Det är extremt användarOvänligt, det är extremt många steg för minsta lilla grej, det är inte överskådligt alls!

Jag blir rätt provocerad av ditt inlägg. Kanske läge att vara lite ödmjuk för att det är jobbigt att byta ett invant system där man kunde allt utan och innan och nu tar allt minst dubbel så lång tid, eller mer.
Det anser jag att jag också har varit i tidigare inlägg, och jag var inte det minsta icke ödmjuk inför att det är jobbigt att byta system i detta. Det är ju just vad jag skrev, att det är jobbigt med själva förändringen (eftersom man är så van vid det gamla och inte har hoppat runt). I andra inlägg går det att se den "ödmjukheten" du ber om också... Jag ser bara mönstret att de som har vana från flera system inte tycker att det är lika jobbigt som de som bara har arbetat i ett och samma, det är faktiskt inte att inte vara ödmjuk, det är att konstatera fakta=förändringen i sig med bytet är nog mer jobbig än själva systemet kanske. Det i sin tur kan jag tycka är positivt just eftersom det betyder att programmet ändå fungerar ok, det kommer bara ta tid att lära sig för användarna. Och det är väl givet att man inte kan det när det är nytt, men vi sitter lite grann alla i samma båt här.

Jag ser det som användarvänligt, inte särdeles många fler steg än tidigare och överskådligheten blir bättre för varje dag när jag vänjer mig var jag ska hitta saker.

Vill du hitta något som inte är kaos? Då får du leta länge, för det finns inget som är perfekt eller duger åt alla sjukhus, vårdcentraler och kliniker på en och samma gång, därav alla olika från början.

Jag har kollegor som är extremt negativa och det är sjukt dränerande att jobba med dem, påverkar hela ens egen inställning och mående, förmåga att tro på sig själv och vad man klarar, jag har precis tagit mig ur den kris jag hamnade i tack vare dem i samband med bytet. Jag ser det som rätt provocerande att vara så negativt inställd på en arbetsplats att man påverkar andra negativt så att även de mår dåligt, det är trots allt inte vi som beslutat om bytet men vi som ska arbeta i det. Vissa saker får man väl göra det bästa av och acceptera. Det betyder inte att man inte har förståelse för att det är jobbigt och bara för att jag inte skriver hur tufft det är för alla i varenda inlägg så betyder inte det att jag inte ser eller förstår det, jag försöker fokusera på det positiva istället. Det är kanske en strategi som används för att kunna fokusera och klara av allt när det är rörigt, istället för att falla ner i det negativa hålet? Det gör mig inget gott, speciellt inte när mitt specialprogram gör allt svårare än vad det ens borde vara.

Har ont i tandköttet på en visdomstand. Det har varit ok jättelänge så trodde jag skulle slippa det i fortsättningen men det har väl ”spruckit” igen. Gör ont när jag borstar med vanlig tandkräm. Får borsta med Paroex.

Men välj PostNord då …
Poängen var att man kan välja fraktbolag. Inte att du skulle välja Instabox.
:)
Jag har inga fraktpreferenser.

Från Klasisjön fanns inga fraktalternativ förutom hämta i butik. Bor kanske fel i landet. Testat två dagar i rad.
Nåväl, Granngården bistod när jag beställde på nätet.:up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn