Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åhh det blir jag jävligt förbannad på städerskorna på jobbet när jag får kasta säckarna i lunchrummet. Varför????. Det krånglar ju bara till det. Jag plockar bort säcken från hållaren. Tar bort säcken och det visar sig att de inte orkat riva bort säcken. Varför Varför Varför????
Trevligt att bli förbannad på arbetskamrater arbete..

Åhh det blir jag jävligt förbannad på städerskorna på jobbet när jag får kasta säckarna i lunchrummet. Varför????. Det krånglar ju bara till det. Jag plockar bort säcken från hållaren. Tar bort säcken och det visar sig att de inte orkat riva bort säcken. Varför Varför Varför????
Oj.

Jag misstänker att de inte är lata, utan att deras arbetsrutin är att låta rullen sitta kvar.

Arbetskamrater räknar jag till de som jobbar på samma ställe, oavsett tidsåtgång. Skulle inte bli glad om jag var städerska och läste ditt inlägg, sjukt otrevligt.
Ok. Dessa är på ett företag dvs deras de är runt på olika ställen ett av dem är vårat ställen. Dessa personer kan inte hälsa. Är det snö på containern där sopscken kastas ställer man den på marken i stället för att öppna vilket de ska.

Ok. Dessa är på ett företag dvs deras de är runt på olika ställen ett av dem är vårat ställen. Dessa personer kan inte hälsa. Är det snö på containern där sopscken kastas ställer man den på marken i stället för att öppna vilket de ska.
Men om det är så illa så klaga hos chefen istället för att skriva otrevligheter om andra människor här?

Men snälla @Krålus har du verkligen sån koll på deras arbetsrutiner? Speciellt när de bara är inne två timmar i veckan?

Det kan ju vara så att det ska finnas soppåsar i tunnan ifall den blir full innan städet kommer nästa gång?
Rutinen sitter där de har deras material det räcker att ventilationarna är där så kan jag läsa det. Eller öppna dörren eller fråga min chef. Så många är vi inte att man fyller en säck mellan tisdag-torsdag-tisdag i ett lunchrumm. Haha

Rutinen sitter där de har deras material det räcker att ventilationarna är där så kan jag läsa det. Eller öppna dörren eller fråga min chef. Så många är vi inte att man fyller en säck mellan tisdag-torsdag-tisdag i ett lunchrumm. Haha
Kanske inte hos er, men på andra ställen.

Står det i rutinen att säcken ska rivas av? Annars kan det ju vara en intern rutin. Det kan också vara för att det alltid ska finnas säckar på plats.

Jag ser verkligen inte problemet. Och varför du måste skriva så nedsättande om de som jobbar med städ hos er.

Edit
Och en grej till. Varför river du av säckarna alls, om de ändå inte behöver tömmas mellan städomgångarna?

Började lyssna på en ljudbok som lät intressant. Mannen som läser låter som om han pratar med stängd mun och med någon jobbig engelsk dialekt. Så trots att jag saktat ner hastigheten till 0.6x så får jag koncentrera mig så sjukt mycket för att höra vad han säger. Orka!!! :arghh: Annars gillar jag hans röst liksom. :cautious:

Tänkte att boken kanske fanns på bibblan, nope.

Den (en hel serie på 4 böcker) går att köpa, men i pocket! Jag vill ha inbundna böcker i min bokhylla! :sorry:

Trevligt att bli förbannad på arbetskamrater arbete..
Jag blev rätt irriterad på mina kollegor när jag jobbade som städerska när de gjorde likadant. Oftast rörde det sig om vikarie på mitt område. Där tog jag tag i påsen som jag brukade och hastade i väg med rullen i släptåg... Har något slängt något som är kletigt eller runnit vid sidan om har det runnit på rullen.

Låt rullen ligga kvar i hinken men inte fastsatt i påsen som sitter i åtminstone.

Man har rätt att bli irriterad på andra människors jobb, bara man inte beter sig som rövhål mot dem personligen. Det är trots allt en viss skillnad på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund