Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Någon särskild olja man bör använda? Jag har gjort linfröextrakt (alltså det där kletet som blir, känns lite som pälsglans) och det tycker det om, jag saknar bara engagemang till att göra det kontinuerligt.
Linfröolja är jättebra för håret :)
Jag har använt olika och kommer just nu inte på vad någon av dessa heter 😂:o
Ska kolla!
Viktiga är väl att håret inte hinner bli så torrt. Och med oljan tränger det djupare in i strået än de där som bara sätter sig som ett lager utanpå.
Jag oljar bara in efter hårtvätt och någon gång vid behov topparna utöver det.

Min mamma som var lärare avskydde också det :down:
ja det är skitjobbigt. Ibland kommer man i ett flow, men det vänder lika fort 😅
Har i år lagt om schemat helt för hela fritids - utifrån att tidigare schema var sönderhackat och personalen inte var nöjda. Har nu lagt om schemat till ett grundschema som täcker verksamheten, men då är folk missnöjda för att deras personliga önskemål och preferenser inte är som de önskar, och det ska ändras-ändras-ändras. Och nu är det sönderhackat igen 🫠

Schema är inte min favorituppgift kan man säga.

ja det är skitjobbigt. Ibland kommer man i ett flow, men det vänder lika fort 😅
Har i år lagt om schemat helt för hela fritids - utifrån att tidigare schema var sönderhackat och personalen inte var nöjda. Har nu lagt om schemat till ett grundschema som täcker verksamheten, men då är folk missnöjda för att deras personliga önskemål och preferenser inte är som de önskar, och det ska ändras-ändras-ändras. Och nu är det sönderhackat igen 🫠

🤦‍♀️

Visst hade det varit trevligt att vara enväldig diktator just nu?! :devil:

Ute regnar det så jag är förpassad till inomhustillvaro. Ser ut och ser att den här sommaren har varit rena drömmen för POPPLAR :rage: Stora feta årsskott nedanför tomten.

Här växer inte poppel naturligt men kommer den så blir den invasiv.
Någon i-ot har planterat poppel vid bäcken , i kanten av min tomt. Jag lejde hjälp att ta bort de gigantiska exemplaren närmast mig. Hej rotskott...
Efter det har jag varje år fått barka, röja och svära.

Som strakbent kan jag bara se ut över min trädgård och se de frodiga rotskotten bli större och större. Morr.

Stör mig på att alla får regn. Här kom det två korta skurar och sen lös solen som vanligt igen. Vi har det torrt i backen!
Bild från promenad med killarna 20 minuter efter regnet.

IMG_7539.webp

Jag får Papaverin mot min mage och har endast tre tabletter kvar. Kollade vad de kostar, har ett litet hum om 1300... 1291 är de nere på då jag hämtat ut någon medicin redan. Det är rätt irriterande, det får vänta lite, tandläkaren först. Varför ska han vara så dyr?! :arghh:
Jag stör mig både på dyra mediciner- som jag vet inte är dyra mot kunden egentligen (så det kunde vara värre, men det är en klen tröst när man inte har råd att hämta ut utan måste prioritera annat) och på att tandläkarens behandling inte går inom sjukvård.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Svensk politik 9
  • Vad gör vi? Del CCXXXVII