Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
I dag har jag tillbringat hela min arbetstid på att bråka med min jobbdator. Totalt kaos. Började med att maila IT och chef angående mitt förstoringsprogram och fortsatte att maila AF angående mitt förstoringsprogram, jag vill verkligen ha återkoppling snarast från dem så att jag kan få bättre version eller kanske rent av nytt program. Men som diskuterats i annan tråd- en störig grej med AF är ju beslutsprocessen som tar 18 miljoner år och 3000 människor ska kopplas in innan jag rent fysiskt får saker och ting att fungera tekniskt.

Sedan upptäckte jag att allt ljud i datorn går ut i mina hörlurar utom just diktatets ljud som väljer att gå ut i högtalarna. Vad jag än har gjort har inte hjälpt, jag har alltså ändrat varenda tänkbara inställning i datorn. Jag började slita mitt hår, gråta uppgivet, svära förbannat, och mina enda två hjärnceller fick huvudvärk och dog. Efter lång tid och mycket krångel satte jag mig med att uppdatera kompetensportalen, jag har ju saker som ska göras en gång om året och det gör ju inte jag... jag jobbar istället för att vara så noga med de där kurserna, jag kan det redan liksom. Därefter diskuterade jag med chefen och vi tog fram en plan för närmaste dagarna och jag skulle bara avsluta för dagen och tänkte "nog testar jag ett diktat igen, jag är ju så nyfiken, man VET ju aldrig, det kanske funkar! :idea:".

Det fungerade. Det går fan troll i min dator. Den ska få ett namn, någon som sitter med ett fint namnförslag på mitt datortroll? Regionens datorer har ju redan datornamn, men de är ju lika roliga som siffror och bokstäver, så trollet behöver ju ett riktigt namn tänker jag. Förslag? För, jag lämnade uppgivet problemet som ett aktivt olöst problem och gjorde annat och under tiden blev det alltså ett icke aktivt löst icke problem av det.

Så i morgon, antar jag, kan jag jobba som vanligt och slipper kompetensportalen, yay, eller f´låt! Synd, där behöver jag ju också uppdatera, men men, jobb är ju viktigt med :angel:
Orvar, för han tjorvar hela tiden :angel1:

En kollega är sjuk. När hen sjukanmälde sig så fixade vi så att allt hen hade ansvar för det närmaste var fördelat bra. Men vi glömde ett 2-timmars pass i informationsdisken idag. Vilket jag kom på en si så där 2-3 timmar innan det skulle börja och eftersom alla andras kalendrar var fulla idag är så var det bara jag som kunde täcka det. Så jag fick stå och vara trevlig i infodisk i 4 timmar istället för 2. Vilket egentligen inte är superjobbigt men det är terminsstart och _alla_ är nya.

Men jag är inte mitt mest trevliga jag efter dessa timmar. Och när folk tycker att det är ok att komma och knacka på dörren till vårt personalutrymme för att fråga om saker som inte ens hör till oss så är jag kanske inte så trevlig som jag "borde" vara. Men det får de faktiskt leva med.

Har också en kollega jag starkt ogillar som envisas med att prata med mig. Har försökt markera genom att knappt svara och vända mig bort varje gång människan är i närheten men han fattar inte. Är för konflikträdd för att säga ifrån :(
Jag ska erkänna att jag tycker det här är ganska oschysst beteende. Tänk att vara den andra personen som försöker prata med en kollega som bara vänder sig bort och inte svarar.

Det är inte Mirtazapin du tar? Den är sanslös. Jag tog den och var helt desperat. Inget fungerade. Läkaren pratade om att man kan ju bli lite sötsugen. SÖTSUGEN?!?! Jag var inte sötsugen, jag var VRÅLHUNGRIG 24 timmar om dygnet trots att jag åt som skalman 6 gånger per dygn noga utvalda måltider, la in två mål till och efter tre månader slutade jag tvärt när jag hade gått upp 9 kg och det inte hjälpte hur jag än gjorde för att få bukt på hungern. Hemskt var det. Har aldrig trott att man kunde bli påverkad så.
Jag blev också fruktansvärt hungrig av Mirtazepin. Har aldrig varit med om något värre och då har jag testat många mediciner som brukar öka aptiten. Störigt, för jag sov bra på Miartazpin. Men hungerkänslorna gick inte att hantera.

Jag ska erkänna att jag tycker det här är ganska oschysst beteende. Tänk att vara den andra personen som försöker prata med en kollega som bara vänder sig bort och inte svarar.
Hur ska jag annars få honom att sluta när jag inte vågar säga ifrån? Jag vänder mig ju innan han kommer fram och svarar när han säger något, bara så kort som möjligt. Det finns andra att prata med, jag är inte intresserad.

Hur ska jag annars få honom att sluta när jag inte vågar säga ifrån? Jag vänder mig ju innan han kommer fram och svarar när han säger något, bara så kort som möjligt. Det finns andra att prata med, jag är inte intresserad.

Man kan säga hej och sen läsa eller liknande. Jag brukar vara tydlig med att jag gillar mina kollegor men behöver en paus på lunchen. Jag vill läsa DN och inte prata. Sen är jag på hugget igen.

Ja.
Håller på och brottas med deras hemsida.
Det verkar bara gå att beställa för hämtning i butik??
Ska slåss vidare imorgon får se om jag lyckas bättre....
Man kan få leverans med PostNord, jag bor centralt i storstad men brukar beställa via hemsidan. Senast valde jag Instabox.

Jag blev också fruktansvärt hungrig av Mirtazepin. Har aldrig varit med om något värre och då har jag testat många mediciner som brukar öka aptiten. Störigt, för jag sov bra på Miartazpin. Men hungerkänslorna gick inte att hantera.
Jag blev inte hungrig av mirtazapin. Men jag sov 20 timmar om dygnet och hade sjuka myrkrypningar som jag inte visste vart jag skulle ta vägen innan jag somnade.

I dag har jag tillbringat hela min arbetstid på att bråka med min jobbdator. Totalt kaos. Började med att maila IT och chef angående mitt förstoringsprogram och fortsatte att maila AF angående mitt förstoringsprogram, jag vill verkligen ha återkoppling snarast från dem så att jag kan få bättre version eller kanske rent av nytt program. Men som diskuterats i annan tråd- en störig grej med AF är ju beslutsprocessen som tar 18 miljoner år och 3000 människor ska kopplas in innan jag rent fysiskt får saker och ting att fungera tekniskt.

Sedan upptäckte jag att allt ljud i datorn går ut i mina hörlurar utom just diktatets ljud som väljer att gå ut i högtalarna. Vad jag än har gjort har inte hjälpt, jag har alltså ändrat varenda tänkbara inställning i datorn. Jag började slita mitt hår, gråta uppgivet, svära förbannat, och mina enda två hjärnceller fick huvudvärk och dog. Efter lång tid och mycket krångel satte jag mig med att uppdatera kompetensportalen, jag har ju saker som ska göras en gång om året och det gör ju inte jag... jag jobbar istället för att vara så noga med de där kurserna, jag kan det redan liksom. Därefter diskuterade jag med chefen och vi tog fram en plan för närmaste dagarna och jag skulle bara avsluta för dagen och tänkte "nog testar jag ett diktat igen, jag är ju så nyfiken, man VET ju aldrig, det kanske funkar! :idea:".

Det fungerade. Det går fan troll i min dator. Den ska få ett namn, någon som sitter med ett fint namnförslag på mitt datortroll? Regionens datorer har ju redan datornamn, men de är ju lika roliga som siffror och bokstäver, så trollet behöver ju ett riktigt namn tänker jag. Förslag? För, jag lämnade uppgivet problemet som ett aktivt olöst problem och gjorde annat och under tiden blev det alltså ett icke aktivt löst icke problem av det.

Så i morgon, antar jag, kan jag jobba som vanligt och slipper kompetensportalen, yay, eller f´låt! Synd, där behöver jag ju också uppdatera, men men, jobb är ju viktigt med :angel:
Lite liknande hos oss. Jag kontaktade jobbets datorsupport den 8 september pga printer som inte funkade. Inget akut, vi kan anv ända en annan.
FIck återkoppling i går, de kunde inte hitta något problem. Nej just det, printern började funka efter 3-4 dagar, uppenbarligen av sig själv, eftersom supporten vill mena att de inte åtgärdat nåt 🤷‍♀️

Nej men jag tycker faktiskt att endera säger man något (helst relativt neutralt) om att man behöver en paus utan prat, eller så svarar man på tilltal.

Man behöver inte vara bästa kompis med alla sina kollegor men normalt hyfs hör väl till? Att aktivt inte prata med vissa personer är en grogrund för konflikter och dålig stämning på arbetsplatsen.

Vissa av mina kollegor är såna som jag inte skulle välja att umgås med på min fritid, men på jobbet får man bjuda till.

Ja, det fanns en tanke för sömnen här för min del också, men det gick helt bet när de inte funkade alls pga hungern som kom. Så tokig medicin. Men bra för de som kanske behöver få sin aptit ökad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund