Störiga saker vi stör oss på, del 41.

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Är det ett A4-block med ett tomt/helvitt omslag i typ papper som du ex. kan måla på samt linjerade blad du söker efter?
Exakt. Jag brukar anteckna för hand på föreläsningarna men vill göra anteckningsblocken lite roligare. Samt få det mer sorterat än alla anteckningar i samma block i en enda röra. Jag skriver förvisso rent i datorn sedan men får ändå ingen bra struktur på det. Dessutom tänkte jag försöka romantisera studerandet så mycket jag kan nu under hösten :D

Exakt. Jag brukar anteckna för hand på föreläsningarna men vill göra anteckningsblocken lite roligare. Samt få det mer sorterat än alla anteckningar i samma block i en enda röra. Jag skriver förvisso rent i datorn sedan men får ändå ingen bra struktur på det. Dessutom tänkte jag försöka romantisera studerandet så mycket jag kan nu under hösten :D
Anade att du letade efter det! Tyvärr kan jag inte bidra med förslag, har inte heller hittat sådana anteckningsblock.
Jag har tidigare köpt från Biltema som har en liten tom ruta på framsidan som jag skriver kursnamnet i och klistrat stickers på 😅

Anade att du letade efter det! Tyvärr kan jag inte bidra med förslag, har inte heller hittat sådana anteckningsblock.
Jag har tidigare köpt från Biltema som har en liten tom ruta på framsidan som jag skriver kursnamnet i och klistrat stickers på 😅
Jag kanske helt enkelt får limma på ett vanligt vitt papper på ett block eller något :laugh:
Fick upp DIY videos på fb där de gjorde just omslag för olika kurser, tyckte att det såg roligt ut och något jag kan roa mig med på kvällarna :D

Hur ska jag annars få honom att sluta när jag inte vågar säga ifrån? Jag vänder mig ju innan han kommer fram och svarar när han säger något, bara så kort som möjligt. Det finns andra att prata med, jag är inte intresserad.

Men du kan ju inte på riktigt frysa ut en kollega bara för att du inte är intresserad?
På alla ställen jag jobbat skulle ditt beteende vara en anledning till ett seriöst samtal med chefer alt. HR (tack och lov).

Du tycker det är störigt att kollegan inte förstår att du inte vill ha med honom att göra. Om det inte finns någon historik er emellan utan ni bara är kollegor tycker jag inte det är så konstigt om han inte snappar upp detta.
Mitt man är varandras arbetsmiljö. Vanlig hövlighet betyder inte att man är nära vänner.

Personen behöver inte ha uppfattat att det är just hen du inte vill prata med.

Funkar det inte att vän ligt säga att du helst vill vara ifred och vila huvudet?

Jag har en släkting som gnällt om en liknande kollega. Hon var upprörd för att han inte förstod hennes små hints. Hon tyckte att han "borde förstå". Men det gjorde han ju uppenbarligen inte.

Jag tycker det var rätt sjukt att hon inte bara sa till han rakt ut i de situationer hon störde sig på. Varför inte säga "jag vill vara ifred nu, hejdå?".

Varför börja med vuxenmobbning som utfrysning istället?

Min chef vet om varför jag tycker att han är obehaglig.

All sympati i så fall, jag har haft en djupt obehaglig kollega. Tack och lov kunde jag be en annan kollega i smyg spana in hans beteende och konfirmera mina känslor och upplevelser, sen pratade jag med chefen och kollegan försvann som en fis från arbetsplatsen. Hoppas du får stöd och i så fall tänker jag att ett par lurar kanske kan hjälpa (och prata med chefen om kollegan på något sätt beter sig olämpligt).

Region Halland och Blekinge ska införa Cosmic inom några veckor bara nu, jag hoppas patienter både i Sörmland och efterföljande regioner har lite... eh... överseende med sina jojournalanteckningar.
Vi i Region Halland har redan infört Cosmic, i våras, och det är typ kaos. Alla klagar typ! :cautious:
Men å andra sidan när vi införde VAS för typ 20 år sen så var det också sjukt mycket klagomål så vem vet? 🤷‍♀️

(Manliga) kollegor som tar sista kaffet men inte sätter på nytt.
(Manliga) kollegor som inte ställer in stolen när de går från bordet.
(Manliga) kollegor som ställer kaffekoppen i diskhon istället för i diskmaskinen.
(Manliga) kollegor som inte hjälper till att plocka fram eller undan fika.

Vi har i så många avseenden en progressiv arbetsplats med bra diskussioner där vi vänder på allt möjligt från politik till könsnormer, men när det gäller vissa saker så slinker beteenden igenom...

Vi i Region Halland har redan infört Cosmic, i våras, och det är typ kaos. Alla klagar typ! :cautious:
Men å andra sidan när vi införde VAS för typ 20 år sen så var det också sjukt mycket klagomål så vem vet? 🤷‍♀️
Hm, undrar vilka det då var haha! Nåja, någon annan var det :D

Jag kommer från Region Skåne till det vi hade i Sörmland och hamnade i 1800-talet, ungefär. Nu är vi tillbaka på 2000- talet kan man säga, så jag klagar inte :D Inget är perfekt, tror det är omöjligt att få det perfekt åt alla faktiskt, men det är bättre än det vi hade. Vi har ju upptäckt fel redan och kommer upptäcka mer på vägen, men det var ju inte så att det andra var felfritt precis. Jag kan dessutom skönja ett mönster i att de som klagar mest är de som antingen bara har jobbat i det som var tidigare eller har jobbat mängder med år i samma och inte är van vid flera från olika ställen. Förändringar överlag är jobbigt för många, så det är kanske mer det som är problemet än själva bytet i sig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

• Störiga saker vi stör oss på del 46
  • Störiga saker vi stör oss på, del 45
  • Störiga saker vi stör oss på Del 47
  • Drunknar i sambons känslor

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund