Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 473

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Skulle göra sallad men har glömt att köpa det viktigaste - salladsosten. Så blir ingen sallad ikväll utan en trist pastarätt, som dessutom är genomfrusen så går inte så bra att micra i min micro. Kkefår prova köra på defrost först, eller vad det heter.
Jag som var så taggad på sallad :(

En video med revampen "Fear Factor" dök upp i mitt youtubeflöde och jag tog en titt men blev så himla förbannad och störd och äcklad. Har vi inte kommit längre än att vi misshandlar djur för underhållning? Kastar geckos på folk och stänger in stressade ormar i små lådor. Häller kackerlackor över huvudet på folk och halvkrossar dem. Helt sjukt!

Kvinnan som stod bakom mig i kassan inte kunde ta det lugnt utan la sin korg i högen/ställningen och vägrade flytta på den när jag plockat upp mina varor... Fick lägga den i högen för korgar på hjul istället
Var menar du att hon ställde sin korg? På grejen vid kassan som är avsedd för den som packar upp eller på stapeln med korgar?

@Sel det som var underhållande med det programmet var alla stunts, delarna med djur i var alltid bara skräptv utan någon mening alls!
Jag såg det aldrig när det sändes, men man kan ju tycka att de ska ha sådan samhällskänndom att just djurbitarna skulle slopas med nystarten.
Jag vet inte om Fångarna på Fortet sänds idag till exempel, men om så gjorde tänke jag mig att det nog skulle se rätt annorlunda ut motför programmet jag minns från barndomen.

På stapeln med korgar! Hade hon flyttat den när jag var klar hade det varit en grej, men nu hade jag ju ingen stans att lämna min.
Så korkat, där ställer man ju inte den och hindrar den före och sätta ner sin? Oartigt, tycker jag. Eller ouppmärksamt, om hon inte hade koll på vad du gjorde, men det tänker jag att du hade koll på annars hade du inte reagerat på det?

@Sel Tigrarna är borta sedan 2022 men" spindlar, ormar och skorpioner" verkar vara kvar enligt en artikel. Förvånad över att tigrarna var kvar så länge men så var det flera länder involverade:(

• Arg
Reactions: Sel
@Sel Tigrarna är borta sedan 2022 men" spindlar, ormar och skorpioner" verkar vara kvar enligt en artikel. Förvånad över att tigrarna var kvar så länge men så var det flera länder involverade:(
Tänkte just säga det - ända till 2022?! Det är ju bara anskrämligt! Jag tänkte att det skulle ha slutat någon gång på typ nittiotalet eller däromkring. :( Kommer inte ihåg när jag såg det senast.
Förkastligt att de har kvar de andra djuren, i alla fall om det är på samma sätt de höll dem tidigare.

Så korkat, där ställer man ju inte den och hindrar den före och sätta ner sin? Oartigt, tycker jag. Eller ouppmärksamt, om hon inte hade koll på vad du gjorde, men det tänker jag att du hade koll på annars hade du inte reagerat på det?
Ha koll på vad jag gjorde? Tycker det är svårt att missa att jag står mindre än en meter framför henne och plockar upp mina varor, vänder mig om med min korg i handen och stirrar på henne men får bara en tom blick tillbaka medan hon ser hur jag får lägga min korg i högen bredvid.

Tänkte beställa matleverans från Mathem igen men insåg att det är rätt mycket dyrare än på mitt närmaste Coop. Iofs är det större utbud men jag orkar inte, kilar in på ICA i morn istället.

Ha koll på vad jag gjorde? Tycker det är svårt att missa att jag står mindre än en meter framför henne och plockar upp mina varor, vänder mig om med min korg i handen och stirrar på henne men får bara en tom blick tillbaka medan hon ser hur jag får lägga min korg i högen bredvid.
Jo det är ju precis det jag menar. Hon hade ju kunnat stå och prata med någon annan och inte riktigt haft koll på att du var klar och behövde sätta din korg, men jag uppfattade inte alls ditt inlägg så utan mer att hon faktiskt var oförskämd helt enkelt. För det tycker jag det är när man gör som hon gjorde.

Inte i alla regioner så kolla din. Stockholm har ingen kö.
Va? Jag har inte grå starr och behöver inte veta var man har kö eller inte. Vilket jag inte påstått något om utan bara att en optiker kan se grå starr och därefter skicka en remiss. Optiker opererar inte, det gör läkare.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka