Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 474

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Patti Smith ska spela i Stockholm på Cirkus och biljetterna släpptes idag. Det är sittplatser 😫 avskyr verkligen att sitta ner på spelningar! Har en dålig rygg som inte klarar det.

Vet att det ofta är sittplatser där, men jag har sett såna som Nick Cave och Thåström där och stått så jag hade hoppats att det var likadant nu.

Jag både fascineras av och stör mig på att människor måste tycka till om allting. Reklam för tillskott på Facebook, Ulla 54: "Jag behöver inga tillskott". Amerikansk nöjesnyhet i sociala medier, Anders 58: "Vem är det där? Har aldrig hört om." Annonsforum där person söker blått hästtäcke i strl storhäst i märket zz, Carina 32: "Jag hade ett sådant liknande täcke till min ponny för några år sedan. Vid ösregn läckte det men pnnyn hade tjock päls."

Alltså, WTF är det med så många människor?! Fattar de verkligen inte att de inte måste tycka om allt? Carina, ingen bryr sig om din blöta ponny! Anders, bara för att du bor under en sten så betyder inte det att andra gör det.

Sorry för rant, nu är jag lugn igen 😁
Det allra mest korkade med Anders här är att han tror att "Vem?" är en diss av personen det handlar om. En diss som någon i hela världen och framförallt personen själv skulle bry sig om. Jag ser det där varenda dag, män som skriver "Vem?" om a) nån influencer, b) nån kändis under 30, c) nån kändis överhuvudtaget som inte är Siw Malmkvist. De tror sig se ner på dem de kommenterar när sanningen är att de bara framstår som idioter. INGEN BRYR SIG!

Men Ulla, 54 finns allt på buke också. Q: Vilket tv-paket innehåller mest sport? A: Jag lyssnar bara på sportradion, de har allt. Eller specifika frågor som besvaras som enkäter. Q: Jag ska välja tv-paket, vilket tv-paket har du? A: Inget eller A: Jag tittar bara på datorn eller A: Jag hade Telia för tolv år sen

Jag både fascineras av och stör mig på att människor måste tycka till om allting. Reklam för tillskott på Facebook, Ulla 54: "Jag behöver inga tillskott". Amerikansk nöjesnyhet i sociala medier, Anders 58: "Vem är det där? Har aldrig hört om." Annonsforum där person söker blått hästtäcke i strl storhäst i märket zz, Carina 32: "Jag hade ett sådant liknande täcke till min ponny för några år sedan. Vid ösregn läckte det men pnnyn hade tjock päls."

Alltså, WTF är det med så många människor?! Fattar de verkligen inte att de inte måste tycka om allt? Carina, ingen bryr sig om din blöta ponny! Anders, bara för att du bor under en sten så betyder inte det att andra gör det.

Sorry för rant, nu är jag lugn igen 😁
Jag tror att den typen av människor ser det som ett runt bord med kaffe och kakor.

En idiot som påstod sig kunna reglerna för bostadsbidrag/bostadtillägg och boendetillägg men i nästa andetag frågar vilka villkor jag inte uppfyller för hen har ju fått det och räknar upp vilka ersättningar hen hade när hen fick hjälp med boendet. Hen tror att man får bostadsbidrag när man får sjukpenning och tror mig inte när jag säger att det inte är så. Hen tror mig inte heller när jag listar vilka villkor jag inte uppfyller och vägrar läsa på FKs hemsida, utan hen menar att det är jag som ska läsa på.

Blockade.

Reklamen här på bukefalos
IMG_4775.webp

Tycker mig läsa det av flera användare här på buke hur de använder AI. Tog själv upp vilket elände det är för ca 2 veckor sedan?

Jag tycker AI är toppen. Skapade fina jul och nyårskort av Megara utan att riskera att bli köttfärs och sätta på henne ett julhalsband :up:

Blir irriterad på AI i Google dock. Förutom när jag läser om någon obskyr maträtt och vill veta vad det är. Och vad som hände med biskop Henry av Winchester, bror till kung Stephen.

Jag tycker AI är toppen. Skapade fina jul och nyårskort av Megara utan att riskera att bli köttfärs och sätta på henne ett julhalsband :up:

Blir irriterad på AI i Google dock. Förutom när jag läser om någon obskyr maträtt och vill veta vad det är. Och vad som hände med biskop Henry av Winchester, bror till kung Stephen.
Med tanke på vilken enorm miljöpåverkan AI har så kan jag faktiskt inte se några fördelar alls. :down: Det drar många gånger mer energi och även vatten än vad vanliga serverhallar gör och är ett mycket stort miljöproblem.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat