Störiga saker vi stör oss på, del 44

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Caoimhe
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 010
  • Visningar Visningar 91 474

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med tanke på vilken enorm miljöpåverkan AI har så kan jag faktiskt inte se några fördelar alls. :down: Det drar många gånger mer energi och även vatten än vad vanliga serverhallar gör och är ett mycket stort miljöproblem.
Dessutom suger AI-hypen just nu upp alla kretsar som också används i andra syften (som DRAM till PC och industrin i övrigt) så att det blir brist och tokdyrt. Bara Open AI har säkrat tillgång till 40% av den samlade världsproduktionen av DRAM. Till teknik för andra användningsområden, inklusive teknik för att förbättra klimatet, är det brist.

Vansinne pågår.

Med tanke på vilken enorm miljöpåverkan AI har så kan jag faktiskt inte se några fördelar alls. :down: Det drar många gånger mer energi och även vatten än vad vanliga serverhallar gör och är ett mycket stort miljöproblem.
Min mamma hade hört talas om ChatGPT för första gången igår. Hon ringde mig: är det något för mig? Jag: nej. Hon okej!
Haha, önskar att fler kunde vara så lättövertalade när det gäller AI :D

Företag och föreningar/organisationer som skickar ut massmejl utan hemlig kopia... Tack för att ni spridit min epost till massa främlingar 💗
Anmäl till IMY om det är företag

Gäller det föreningar brukar jag anmäla till styrelsen så de kan ta personen i örat.

Sen kan det finnas en anledning att utskicket går iväg med synliga adresser tillex om man behöver kontakta varandra vid val i årsmötestider. Men då finns det ju ett syfte.

Förstår irritationen

Anmäl till IMY om det är företag

Gäller det föreningar brukar jag anmäla till styrelsen så de kan ta personen i örat.

Sen kan det finnas en anledning att utskicket går iväg med synliga adresser tillex om man behöver kontakta varandra vid val i årsmötestider. Men då finns det ju ett syfte.

Förstår irritationen
Ibland har jag påpekat det, men orkar inte alltid :) fattar verkligen inte varför folk missar sånt här hela tiden... Och så många som börjar tjafsa emot när man påpekar att jag faktiskt inte tycker det är rätt och riktigt...

Den lokala loppisen stör mig. För det första är deras priser är helt galna.

För det andra envisas de med att dela in allting i butiken efter färg (?!) så bland prylarna står allting i färgkodat istället för typ ”burkar här, kuddar där, lampor där.” Nej - allt som är rosa ska stå på samma ställe.

INKLUSIVE böcker. Istället för att sortera in böckerna efter alfabetisk ordning så ställer de dem baserat på ryggens färg?! Så jävla dumt att jag blir helt förbannad! :banghead: :wtf: :rage:

Känns krångligt att byta glasögon. Tex nu vill jag surfa o se tv samtidigt men ser inte så bra på paddan med avståndsglasögonen och ser inte tvn så bra med läsglasögonen. Så får köra utan, för då ser jag lika dåligt på båda. :cool:
Kanske borde valt progressiva ändå.

Blunda och lyssna på musik/ljudbok eller podd?

Själv ligger jag med en rinnande näsa och då är det fullt flöde. Om jag ligger och reser mig upp så rinner det snabbt nerför hakan , försöker jag snyta mig får knappt ut något, om det inte är direkt efter jag nyst och det blåst rent. Lutar jag mig framåt så rinner det okontrollerat om jag inte har papper till hands och jag är snart skinnflådd av allt snytande. Just nu ligger jag med ett par tussar i näsan men måste strax lägga bort dem. Behöver gå upp och dricka lite så läskpapperet i munnen inte håller mig vaken inatt. Tagit antibiotika, två Treo och en insomningstablett, bullat upp med kuddar och snytpapper bredvid mig i sängen.

:devil: Vad jag hade velat ha ett stort gas whisky ikväll och riktigt kryddstark mat, typ Vindalo. :arghh:

Ska jobba hemifrån i morgon, undrar om jag vågar laga en riktigt stark lök- och vitlökssoppa och sedan ta ett hett bad före sängen?
Sist jag var förkyld snöt jag mig i våtservetter med aloe vera i. Då var näsan mjuk och fin hela tiden. Lite dyrare men det var det värt!!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat