Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 875

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Facebook.
Gick med i en grupp. Plötsligt fylldes fb av endast deras inlägg.Scrollade men det var bara den gruppen.

Gick till en annan grupp för att bryta det. Nu är det nästan enbart reels.
Suck. Vitsen med fb som lite tidsfördriv är helt borta.
Prova klicka på Mer, till vänster, sen Flöden. Där kan du välja vilket flöde du vill se.

I mitt fall är det dubbelt saltlakrits med salmiak,men vet oxå reglerna,vilket är lite trist för det är ju så gott.
Ja, för mycket lakrits är inte alls bra för blodtrycket.
Inte bara blodtrycket, det kan medföra elektrolytrubbning (hyperkalcemi) och akut hjärtsvikt. Som vanligt handlar det om mängden och det är helt individuellt hur kroppen reagerar också men risken finns.

Skulle tvätta bilen innan service. Det finns en biltvätt precis intill verkstan. Var där nyss och de ska öppna 08.00. Stängt. Ingen info alls. Så nu står jag i tvättkö till ett ställe längre bort. Kan ju bero på sjukdom.
Och man måste köpa tid i förväg. Inte vet jag hur lång tid som är rimligt? Får chansa och se om tiden räcker.

Och nu blir det ännu värre. Bokade service online och när jag kommer till verkstan så finns det ingen bokning. Plus att man tydligen inte kan boka service 11.00 för alla tar lunch 12.00 och då får jag vänta ännu längre. Trodde nog att verkstadsfolk kanske tar lunch tidigare än 12.00 om de börjar jobba 07.00. Jaha, det löser sig väl pä något sätt. Frågade om jag skulle omboka men de sa att de klämmer in bilen ändå. Tja.

Första lediga tid är annars i mitten på juli.

Senast ändrad:
Och nu blir det ännu värre. Bokade service online och när jag kommer till verkstan så finns det ingen bokning. Plus att man tydligen inte kan boka service 11.00 för alla tar lunch 12.00 och då får jag vänta ännu längre. Trodde nog att verkstadsfolk kanske tar lunch tidigare än 12.00 om de börjar jobba 07.00. Jaha, det löser sig väl pä något sätt. Frågade om jag skulle omboka men de sa att de klämmer in bilen ändå. Tja.
Vi börjar jobba 6.20 frukost 9.00 och lunch 12.00. Varför skulle vi äta tidigare för?

• Gilla
Reactions: Sel
Jag hoppas han är medveten om riskerna med för mycket lakrits, den säkra gränsen som nu gäller går enligt livsmedelsverket vid 30 gram per dag men forskning har kommit fram till att den gränsen bör sänkas och 30 gram är inte mer än 10 lakritsbåtar. Det har tom. förekommit dödsfall av för hög lakritskonsumtion.

Salmiak är en helt annan sak, den har inga skadliga effekter på kroppen.
Så 10 lakrits bilar sen är man klar :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Valp, tips och råd

Katt, Andra Djur