Störiga saker vi stör oss på, del 45

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Görel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 005
  • Visningar Visningar 93 865

Bukefalos 30 år!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Det är ingen störande information.
Det är tonen som stör mig. Det känns som ett barskt pekfinger i luften. Plus att det varken finns linjer på golvet eller lätt tillgänglig handsprit längre.

Hade gått att lämna informationen på ett vänligare och välkomnande sätt.

/tanten - som hållit kurser i värdskap och bemötande :)

Oj. För mig är det där en papperslapp med högst neutral information, jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tänka mig att nån skulle kunna störa sig på det.

/Irrbloss - som uppskattar raka rör och tydligen aldrig kommer lära sig det där med "tonfall" i text :confused:

Det är ingen störande information.
Det är tonen som stör mig. Det känns som ett barskt pekfinger i luften. Plus att det varken finns linjer på golvet eller lätt tillgänglig handsprit längre.

Hade gått att lämna informationen på ett vänligare och välkomnande sätt.

/tanten - som hållit kurser i värdskap och bemötande :)
Då gissar jag att det är en lite äldre lapp som sitter kvar sedan tidigare? Jag har en utanför mitt kontor om att man ska hålla avstånd, har låtit den sitta där i de snart tre år jag jobbat där.

Informationen är rak och tydlig tycker jag.

Oj. För mig är det där en papperslapp med högst neutral information, jag hade inte i min vildaste fantasi kunnat tänka mig att nån skulle kunna störa sig på det.

/Irrbloss - som uppskattar raka rör och tydligen aldrig kommer lära sig det där med "tonfall" i text :confused:

Jag gillar också raka rör men även jag uppfattar den lappen som mer av ett pekfinger än nåt annat. Men det är väl också vad jag förväntat mig i en sjukhusbespisning.

Sån var sambon också. Kunde säga typ "honom är jag sur på, jag minns inte varför men jag minns att jag ska vara sur på honom". En annan kan inte vara irriterad i mer än typ 30 min 😅
Min mamma var sur i över 50 år på sin lillebror för att deras mamma alltid tog honom i försvar när han skyllde på sina syskon (när han gjort något) som barn... höjden av långsinthet liksom :D Sån är definitivt inte jag :D

Där jag bor finns många parkeringsplatser, alla gratis. Det finns skyltar med nummer för varje hus även om platserna egentligen inte tillhör respektive hus utan är allmänna.
Utöver det finns gissningsvis 20-25 onumrerade platser. Det är aldrig någonsin fullt. Skulle det mot förmodan bli det finns det sisådär 50 andra platser inom 100-200 meter, även dessa gratis.
Ändå väljer någon sopprot att stå på "min" plats :mad:
Bilen ägs av en bilfirma så jag kan inte heller kontakta föraren. Jag blir orimligt sugen på att ställa mig så jag blockerar bilen men vill inte riskera att bli väckt när jag strax ska lägga mig.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat