Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men du har väl ett anställningsavtal nu som du kan skicka in?De vill ha anställningsavtal och där framgår ju sista anställningsdatum
Sen är det hur jag ska kunna bevisa inkomst, A-kassa är okej som inkomst. Men just nu jobbar jag, men vid tillträdet har jag bara tre veckor kvar. Så borde egentligen ringa dem och kolla hur det funkar.
Tanken med lägenhet är att få billigare månadskostnad, den kostar nästan hälften av nuvarande hyra.
Ja, men anställningen tar slut i augusti.Men du har väl ett anställningsavtal nu som du kan skicka in?
Står det på avtalet? Om inte så skicka in det.Ja, men anställningen tar slut i augusti.
Detta är också en kommunalt bostadsbolag. Ska vara kvalificerad för A-kassa, tanken är ju också att ta csn.Jag tänker att det inte borde vara några problem om du kvalificerar för att få A-kassa, om de ser A-kassa som OK! Särskilt om du kan ange din nuvarande hyresvärd som referens - de kan ju intyga att du har en högre hyra idag och har varit en bra hyresgäst som betalar hyran i tid etc.
(Låter för övrigt väldigt positivt. Här krävs borgensman om ens inkomst är A-kassa, CSN, Försäkringskassan etc.. Som tur var för mig så var det inte så när jag flyttade in 2014 - pluggade med CSN då - men de har stramat upp reglerna sedan dess. Kommunalt bostadsbolag.)
Ja, det är en visstidsanställningStår det på avtalet? Om inte så skicka in det.
Detta är också en kommunalt bostadsbolag. Ska vara kvalificerad för A-kassa, tanken är ju också att ta csn.
Hur dyr är lampan om du får 4000 kr i rabatt....Funderar på att beställa en taklampa till vardagsrummet. Om jag köper den från tillverkaren så kan den levereras till ombud. Om jag köper den från en annan sida, där jag har en rabattkod som innebär ca 4000:- rabatt (!), så går det bara att välja hemleverans med hänvisning till att paketet är för stort. Tillägger att båda sidorna anlitar samma fraktbolag (förutom att hemleveransen görs av ett annat bolag än när det skickas till ombud). Amen vad faaaaaen! Jag har ett jobb att sköta ffs (och pendlar) !![]()
Det är äkta kanel. Jag har bytt till sådan på min morgongröt för den är nyttigare (som ej giftig även om man hade tryckt i sig en hel burk). Jag tycker att man vänjer sig vid den lite mildare "blommiga" smaken: https://sv.wikipedia.org/wiki/Äkta_kanelBehövde kanel. Den enda som fanns i butiken hette Kanel Ceylon.
Den smakar ingenting!
... och åsidosätter HSLs princip om behovsbaserad prioritering.Nätläkare, det dränerar sjukvårdssystemet.
... och får bonus ju fler patienter de hinner med per timme.Nätläkare, det dränerar sjukvårdssystemet.
Jag vill ha kanelsmaken. Vill inte "vänja mig"Det är äkta kanel. Jag har bytt till sådan på min morgongröt för den är nyttigare (som ej giftig även om man hade tryckt i sig en hel burk). Jag tycker att man vänjer sig vid den lite mildare "blommiga" smaken: https://sv.wikipedia.org/wiki/Äkta_kanel
Hur dyr är lampan om du får 4000 kr i rabatt....![]()
Jo, börjar man utveckla hela problematiken har den ju en rad olika nivåer och konsekvenser. För att inte tala om de bakomliggande orsakerna till att man alls har en situation där detta är möjligt att göra osv...@Mia_R och @MiaMia
Ja, det är det ni förtydligar som jag syftade på med "dränerar". Att istället för att regionerna kan planera och styra sina kostnader för vård av regionens invånare, så tvingas de betala fakturor till bolag som väljer enkla, snabba ärenden och uppmuntrar folk att söka till dem för saker de inte kan lösa men som de kan fakturera för. Och resultatet är mindre pengar kvar som regionerna kan använda till behovsprioriterad vård. Helt utanför allt rent fusk som såklart också sker ibland, så är det ett systemfel även utan fusket.
Borde väl egentligen vara en egen tråd, men orkade inte formulera någon just nu.